עצים צילום JakubD depositphotos.com

"עצים רבים בהרצליה בסכנת קריסה" | אז למה לא יטפלו בהם בשנה הקרובה?

הצעה שהעלתה דנה אורן ינאי בנוגע לפעילות בשנת השמיטה בשל צרכים דחופים נדחתה במועצה. נחשו מי התנגד להצעה?

פורסם בתאריך: 17.10.21 15:42

שנת השמיטה החלה לפני קצת יותר מחודש, כבכל שנה שביעית בלוח העברי. בשנה הזו, לפי ההלכה, יש צורך להשבית את עבודת האדמה, להימנע מסחורה ביבול החקלאי שצומח תמורת כסף ולהפקיר את היבול לטובת נחלת הכלל.
חברת המועצה מהאופוזיציה, דנה אורן ינאי, ביקשה לקיים דיון בישיבת המועצה האחרונה בנוגע למדיניות בשנת השמיטה בהרצליה. אורן ינאי הציעה לשמור על הטיפול והפיתוח של המרחב הציבורי הירוק בשנה הזו ובכלל לקבוע מדיניות ייחודית לשנת השמיטה. הצעתה נדחתה, כאשר אלו שהכריעו את הכף היו דווקא חברי סיעת מרצ מהקואליציה, ביניהם נציג 'התנועה הירוקה' בסיעה, דרור בן עמי.
אורן ינאי סיפרה: "לאחרונה נדהמתי לגלות, כי ישנו צורך דחוף בשתילת עצים חדשים במקומם של הקיימים, בשל שיקולי בטיחות התושבים. זאת בשל העובדה כי עצים ותיקים רבים איבדו את יציבותם ונמצאים בסכנת קריסה. אני בטוחה שאיננו רוצים לעמוד בפני אסון, כפי שקרה בטבריה. למרות הסכנה הברורה, הטיפול בעצים אלו יבוצע רק לאחר שנת השמיטה. קרי, עצים המסכנים את שלום הציבור לא יוחלפו בשנה הקרובה. האמנם? האם בהרצליה לא מטפלים בעצים ובשתילה בשנת שמיטה? הרי לא מדובר בחלקה חקלאית מניבת פרי ופרנסה, אלא בהחלפת עץ מטיל צל שמייצר סביבה ירוקה ובריאה יותר לתושביה ומקל על החום הקשה בימי הקיץ. שנת השמיטה היא ציווי דתי הלכתי, שעיסוקו הוא חקלאות ולא פיתוח סביבתי. אפילו בתחום החקלאי מצאה ההלכה דרך לעקוף את חובת השמיטה, כמו "היתר מכירה", שמאפשר למכור את הקרקע ללא-יהודי ואז באמצעות "המכירה", החקלאי יכול להמשיך לעבד את החלקה שלו. גם ההלכה עצמה איננה בוחרת לגעת בתחום הגינון ופיתוח הנוף בהקשר של השמיטה. על כן לא ברור מדוע הרצליה בוחרת לגזור על עצמה שנת שמיטה בהקשר שאינו חקלאי ולפגוע באיכות החיים של התושבים".

 

עוד אמרה אורן ינאי: "מה עם הרחובות החדשים? למשל, קריית יניב אמורה להיות מפותחת שנה הבאה, אז זה לא יקרה? את אזור גליל ים גם צריך לפתח. גינות שעשועים בכל שנה מקימים מחדש וגם מפתחים, עוברות רענון, צריך לשתול שם. אז זה אומר שהשנה אין טיפול שם בכל מה שקשור לשתילה? בשכונת גני הרצליה הייתה בעיה של ענפים גדולים שקרסו, הזמנו את מחלקת שאיפ"ה, שאמרו כי במצב רגיל היה צריך להוריד את העץ ולשתול אחד במקומו, אז מכיוון שזו שנת שמיטה נעשה כמה חיזוקים ונעביר את השנה. אז מה לגבי עצים מטים לנפול? מדובר במרחב עירוני, לא אדמה שעושים ממנה כסף, פשוט צריך לעשות התאמות למרחב העירוני. בכל שנה של התפתחות עיר יש צורך לשתול מאות עצים חדשים ברחובות חדשים, היתרי בנייה".
נכון למועד פרסום הידיעה, טרם התקבלה תגובה מעיריית הרצליה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. אירית

    יש עצים שעןמדים לקרוס מחוסר יציבות בכ"ט בנובמבר כבוש העבודה 3 כדאי לשים מאד לב כי החורף הזה לא יחזיק מעמד ויקרוס .שיטפלו במחידי במקום להתעסק בשתילים זה רצוי מהמצוי

  2. ניצן הורוביץ

    מרצ בהרצליה יותר גרועים מחרדים מהמאה ה 18. מעניין מי יצביע להם

  3. עמי

    אני לא מבין בהלכות שמיטה , אבל חבל שאין רב לעיר שיכול לפתור את הבעיות האלו? כמו שיש מהנדס לעיר ואף חבר מעוצה כזה או אחר מביא רעיונות על הנדסת העיר ללא אישור מהנדס העיר כך צריך להיות בעיר רב שיספוק בעניינים האלו !

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר