משה פדלון, צילום עזרא לוי
משה פדלון, צילום עזרא לוי

פדלון לפעילות של 'אני שולמן': "אתבע כל אחת מכן במיליון שקלים"

שתי הפעילות מציינות כי ביקשו להיפגש איתו בעקבות תלונות של בעלי עסקים בחוף. "לא נתקלנו ביחס כזה", הן אומרות. העירייה: "מדובר בלחצים של עסק אחד שאינו בוחל במניפולציות"

פורסם בתאריך: 21.10.21 08:41

ראש עירייה, משה פדלון, איים בשיחה עם שתי פעילות בתנועת השולמנים, סוזי בר מנהלת המטה המוניציפלי, וקרן גדות, מנהלת הסיוע ב"אני שולמן", כי יתבע כל אחת בתביעת לשון הרע בסכום של מיליון שקלים. זאת בתגובה למכתב ששלחו בו בו העלו בפניו וענות על יחס העירייה לעסקים עצמאיים וביקשו להיפגש איתו בנושא.

בר וגדות פנו אל פדלון ב-5.10 במכתב תחת הכותרת – 'יחס העירייה אל בעלי העסקים בעת הקורונה'. הן קיבלו אומנם תגובה מהירה וישירה מראש העירייה, אך לא לתגובה כזו ציפו: בשיחת טלפון מצידו, הזהיר פדלון את הנציגות כי יתבע בסך מיליון שקל כל אחת מהן בגין הוצאת לשון הרע, אם לא יחזרו בהן מהמכתב.
במכתבן ציינו השתיים כי הגיעו אליהן תלונות הנוגעות ליחס העירייה אל מספר עסקים, בעיקר מאזור חוף הים והמרינה. השתיים ציינו כי התלונות נגעו ל"קנסות ואכיפה בררנית". עוד כתבו: "במיוחד עלינו לציין כי מאזור המרינה וחוף הים קיבלנו תלונות חמורות במיוחד על מתן קנסות באופן מטריד ממש בתקופה האחרונה, על אכיפה בררנית בה נוקטת העירייה ולא ברור לנו מדוע וכיצד … מהחומרים שהגיעו אלינו עולה תמונה מדאיגה". לסיכום כתבו: "אנו נפעל לקיומה של פגישה בימים הקרובים".

העתקים מהמכתב נשלחו גם לסגן השר וחבר הכנסת אביר קארה, שרת הפנים איילת שקד, עפרה בל סגנית ראש העיר הרצליה ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לפיתוח, מנכ"ל החברה העירונית עופר מור, מנכ"ל העירייה אהוד לזר, חברי מועצת העיר הרצליה, וחברי דירקטוריון החברה העירונית לפיתוח.

מימין קרן גדות וסוזי בר, אני שולמן, צילומים בהתאמה אלי חדידה ופיני בן חמו

כאמור, למחרת שליחת המכתב, זכו שתי הפעילות לשיחת טלפון מפדלון. בה אמר לסוזי בר: "אני מציע לך ולחברה שלך קרן גדות שתחזרו בכן מהמכתב לפני שאני תובע אותך ואותה, את שתיכן, במיליון שקל תביעת לשון הרע. זה מה שאני מציע לך. שלום לך". בר שאלה את פדלון האם הוא לא רוצה לקיים את הפגישה, ופדלון  ענה: "לא, לא, לא, לא. כדאי שתחזרי מן המסמך. בעוד מספר דקות אני נפגש עם עורך הדין שלי. את והחברה שלך תחטפו תביעה של מיליון שקל במזומן כל אחת". נציין כי העניין פורסם לראשונה בגלובס.

לצומת השרון אמרה בר: "הטלפון שלו מאוד הפתיע אותי, שומעים את זה בקול שלי. הייתי שמחה ונרגשת לדבר עם פדלון ובאמת חשבתי שהוא רוצה לקבוע איתנו פגישה. אנחנו עובדים מול רשויות בכל הארץ ומעולם לא נתקלתי בהתעלמות כזו מפניות שלנו. החמ"ל סיוע שלנו מקבל כל יום 2-3 פניות מעסקים גם בתקופה רגועה יחסית כזו של הקורונה מסביב. מעולם לא נתקלתי ביחס כזה. אגב, אני עדיין רוצה להיפגש איתו".

איך תגיבו לתביעה מצד ראש העירייה במידה ותגיע?
"אנחנו שולמנים, אז תחשוב אתה איך נגיב. הוא לא יגרום לנו לשתוק. מתפקידנו לעזור לאנשים ולבעלי העסקים. ברור שזו תביעת השתקה".

מעיריית הרצליה נמסר: "בשנים האחרונות, הפך אחד מהעסקים שעל חוף הים, האמור לתת שירות לרווחת כלל הציבור, למכרה זהב של גזלן, העושק את הציבור, תוך רמיסת החוק וללא מתן דין וחשבון לאיש. לאור העובדה שבכוונת עיריית הרצליה לעמוד בדיני המכרזים ולתקן את המצב, גורם זה מפעיל מכבש של לחצים על העירייה ועל העומדים בראשה, ואינו בוחל במניפולציות ובשימוש בשקרים והכפשות – על מנת להמשיך לשמור על הכנסות של עשרות מיליונים. מיותר לציין כי הגזלן מסרב בתוקף לדווח לגורמים המוסמכים על היקף ההכנסות העצום שלו, על גבם של תושבי העיר הרצליה, על אף ההסכם עמו. עיריית הרצליה תמשיך ותפעל ללא משוא פנים על מנת לשרת את האינטרס הציבורי ולהחזיר את היכולת להינות משירותי חוף מוזלים ונגישים לכלל הציבור. צר לנו שהגזלן מנהל את אופן פעילותם של ארגונים ציבוריים, שאמורים לשרת ולשקף את האינטרס של בעלי העסקים, לטובת מטרותיו האישיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר