רחוב צדדי במרכז העיר ורחוב ראשי בגליל ים, צילומים פרטיים

נתונים מדאיגים על נטיעת עצים בשכונות הוותיקות בהרצליה: אלו המספרים

חבר המועצה איל פביאן, שלבקשתו נמסרו הנתונים: "במרכז העיר ובשכונות הוותיקות פשוט אין צל, וגם לא שותלים שם עצים נוספים"

פורסם בתאריך: 25.10.21 08:55

כפי שפרסמנו בצומת השרון באחרונה, נדחתה במועצת העיר הצעה לקיים דיון על מדיניות עיריית הרצליה לגבי שנת השמיטה שהחלה לפני כחודש וחצי. ההצעה נדחתה, כאשר בין הטיעונים שטענה מועצת העיר, כי העירייה נקטה פעולות מקדימות מבעוד מועד ונערכה עם נטיעות ושתילות עצים. האומנם?
אז כמה עצים באמת ניטעו השנה ובשנה שעברה בחלק העיר בו אתם גרים, וכמה נכרתו? להלן הנתונים: ע"פי נתונים רשמיים של עיריית הרצליה שנמסרו לחבר המועצה איל פביאן, בחודשים ינואר עד אוגוסט 2021, ניטעו 1,319 עצים ברחבי העיר הרצליה. הרוב המכריע – 969 עצים בגליל ים. 137 עצים ניטעו בהרצליה פיתוח, מתוכם כ-50 בחורשות. עוד 138 עצים ניטעו במתחם זרובבל ובאותו רובע – 5 עצים בספורטק. פביאן מבקש שתשימו לב לנתון הבא: בכל שאר רחובות העיר ניטעו כ-75 עצים בלבד.
במקביל, באותה תקופה נכרתו בהרצליה בשטחים ציבוריים 71 עצים.

ומה היה לנו בשנת 2020? בהרצליה ניטעו 2,575 עצים בשצ"פים (שטחים ציבוריים פתוחים) ברחובות ובמדרכות. בחלוקה לאזורי העיר: 255 עצים בלבד מתוכם ניטעו בחלק המזרחי והוותיק של העיר, 102 עצים נוספים ניטעו כפיצוי נופי, ואילו כל יתרת העצים הנ"ל – סך של 2,218 עצים ניטעו במערב העיר ופארק גליל ים. בד בבד, נכרתו בשטחים ציבוריים 97 עצים, רבים מהם בחלק המזרחי הוותיק של העיר.
יש לציין, כי נתוני הכריתה הנ"ל אינם כוללים את העצים אשר נכרתו בשנת 2020 מחצרות פרטיות, כך שבפועל היקף הכריתה אשתקד היה גדול בהרבה. מהנתונים עולה, כי מאז ינואר 2020 ועד ספטמבר 2021 נשתלו כ-320 בלבד ברחבי החלק המזרחי הוותיק של העיר. בנוסף, ולמרות הצהרות עיריית הרצליה, קצב נטיעת העצים השנה דומה לזה של השנה החולפת.
פביאן אמר על הנתונים: "העצים שנכרתים הם עצים שנותנים צל ותורמים לאקלים העירוני ולאיכות החיים בה. לא נראה כי יש מספיק עצים מצלים ברחובות העיר הרצליה ובעיקר ממזרח לאיילון ורחוב ז'בוטינסקי. במרכז העיר ובשכונות הוותיקות פשוט אין צל, וגם לא שותלים עצים נוספים. אנחנו נפעל במרץ לוודא כי העירייה תמשיך ברציפות לשתול עצים מצלים ותבצע הצללות ברחובות העיר כולה".
נכון לכתיבת שורות אלה טרם התקבלה תגובה מעיריית הרצליה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. זה לא סוד

    בהרצליה פיתוח מתבצעת כריתת עצים פירטית על ידי בעלי בתים חדשים שגורמים לאובדן צמחיה בגלל העדפות אישיות. יש מקרים של הרעלת עצים והמתתם או כריתה שנעשית באופן פירטי על ידי קבלנים ביוזמת המתכננים או בעלי הבתים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר