משה פדלון צילום עזרא לוי
משה פדלון צילום עזרא לוי

פדלון פנה למשטרה ולשרה שקד: "אני נתון למסכת סחיטה ואיומים לכאורה"

על רקע העימות מול זכיין שמפעיל שתי מסעדות בחופי הרצליה, התלונן ראש העירייה במשטרה כי מאיימים עליו ומנסים לסחוט אותו. מקורבים לזכיין בתגובה: "תלונות השווא לא ירפו את ידינו"

פורסם בתאריך: 28.10.21 07:38

ראש עיריית הרצליה שיגר מכתבים לאיילת שקד ולמפקדי מחוזות במשטרת ישראל וטוען כי הוא נתון לכאורה למסכת סחיטה ואיומים. פדלון שלח מכתבים למפקד משטרת גלילות, סנ"צ ארז קעטבי, למפקד מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד, למפקד מרחב ירקון, תנ"צ דוד פילו, ולשרת הפנים איילת שקד. וטוען ל"הפעלת לחץ וניסיונות סחיטה לכאורה על ראש רשות מקומית תוך שימוש באמצעים פסולים". פדלון מפנה אצבע מאשימה כלפי גורם המפעיל שתי מסעדות בחופי הרצליה, שלטענת פדלון ביקש שיוארך הזיכיון שלו בגלל הקורונה ומשהובהר לו שזה בניגוד לחוק החל במסכת לחצים פסולים לכאורה.

פדלון כותב:

"אני נתון למסכת סחיטה ואיומים לכאורה, הנעשים במישרין על ידי בעל אינטרס מסוים ובעקיפין לכאורה על ידו באמצעות ארסנל של כוחות נוספים, חלקם, כך עושה רושם, מתחום הפשיעה המאורגנת. מיותר לציין שעיריית הרצליה בראשותי מתנהלת מזה שנים באופן מופתי, בניהול תקציבי אחראי (רשות איתנה עם דירוג אשראי הגבוה בארץ), ובכפוף לכל כללי המנהל התקין. העיר מהווה אבן שואבת ומגדלור לרשויות רבות בתחומים רבים ומגוונים. מפרוץ משבר הקורונה מופעלים עליי ועל הרשות המקומית לחצים וניסיונות סחיטה לכאורה להפר הוראות חוק ולהעניק הארכת זיכיונות (שניתנו באמצעות מכרזים פומביים) לשני קיוסקים בחוף הים בהרצליה וזאת בניגוד לחוק, והכל תחת האמתלה של "סיוע לעסקים בעקבות משבר הקורונה".

עוד כותב פדלון: "הרקע לסחיטות לכאורה, הוא זכיין אשר זכה בעבר בשני מכרזים פומביים להפעלת קיוסקים במקרקעין של העירייה, המופעלים באמצעות החברה העירונית של העירייה (החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה בע"מ), זיהה, כך נראה, את ההזדמנות הגלומה באי הוודאות ששררה במדינה בעקבות משבר הקורונה. הזכיין דרש, כבר מיד עם פרוץ המשבר, להאריך תקופות חוזים מכוח מכרזים לתקופות ארוכות ומשמעותיות. דרישת הזכיין "לסיוע" הייתה חד משמעית – הארכת תקופות המכרז (אפרט בהמשך את ההטבות שקיבל הזכיין מאת הגורמים העירוניים, כמו שזכו לקבל שאר הזכיינים בעיר). הזכיין לא קיבל את עמדתנו כי הדבר אינו עולה בקנה אחד עם הוראות הדין ועם דיני המכרזים. עמדתנו גורסת כי לאחר סיום תקופות המכרז, יש חובה שבדין לקיים הליך פומבי. מאז החל מחול שדים, שכלל עשרות פעולות, רובן אסורות לכאורה, שיורדות לחיי האישיים והכל במטרה לגרום לרשות ולגופיה להתכחש לחוק ולהאריך אוטומטית תקופות מכרז. יובהר כי עמדת החברה והעירייה גובתה בייעוץ משפטי סדור ומנומק ששלל מכל וכל אפשרות להארכה שכזו. זכיין סביר (כמו שאר הזכיינים שפועלים בעיר) היה מקבל את תשובת הרשות לבקשתו (ככל שבשעתו הייתה לגיטימית) ומתמודד במכרזים שיבואו בתום תקופת המכרזים. אלא שמאז הודעת העירייה הפך הזכיין לגורם מאיים הנוקט בצעדים כפייתיים שנועדו להלך אימים עליי ועל גורמי העירייה השונים. צעדיו כללו פעילויות רבות נגדי ונגד אחרים ברשות במישורים ציבוריים, תקשורתיים, רגולטוריים, פרלמנטריים ומיניסטריאליים כפי שאציג בהמשך…".

עוד טוען פדלון במכתבו: אביר קארה, מראשי השולמנים, והיום חבר כנסת וסגן שר במשרד ראש הממשלה, הוביל הפגנה בה כרז אחד המשתתפים מתחת למרפסת ביתי -"רד לחתום כאן ומיד … תנועת השולמנים נוצלה על ידי מספר גורמים בתוך התנועה, לתועלתו האישית והבלעדית של אותו בעל אינטרס".

עוד ממשיך וטוען ראש העיר, כי לפני מספר חודשים הגיע קומץ אנשים למשרדי החברה העירונית, שאיימו לכאורה על מנכ"ל החברה, בצורה שאינה משתמעת לשני פנים. הנושא דווח למשטרת ישראל.

בסיכום מכתבו, מבקש פדלון ממפקד משטרת גלילות ממפקד המרחב וממפקד המחוז, להפעיל את סמכותם כדי מנת למנוע את המשך התופעה המכוערת הזו ולעקור מן השורש את הלגיטימיות להלך אימים על ראש רשות במדינה דמוקרטית. במקביל, פנה פדלון, כאמור, גם לשרת הפנים, איילת שקד, כדי שזו תפעיל את צוות משרדה על מנת להנחות את הרשות כיצד לפעול במישורים משפטיים מכאן ואילך, כדי לחסום כל אפשרות להתערבות חיצונית ופסולה בענייני מכרזים.

מקורבים לאותו זכיין מסרו בתגובה: "משה פדלון בפאניקה, הוא מבין שדרך ההתעמרות והאפליה הקיצונית שלו בבעלי העסקים בהרצליה והדרך שבה הוא מנהל את העירייה, תוך העדפת מקורבים ובעלי אינטרס נחשפת. אצל פדלון זו שיטה – לאיים ולהפחיד. רק בשבוע שעבר איים על מתנדבות השולמנים בתביעת השתקה של מיליון ש"ח כפי שנחשף בגלובס וב-כאן 11. מדובר בניסיון שקוף להקדים תרופה למכה וכעת, מנסה פדלון בכל דרך למנוע המשך מאבק במינהל לא תקין בכלים משפטיים וציבוריים בלבד. תלונות השווא ותביעות הנקמה לא ירפו את ידינו, להפך."

ממשטרת ישראל נמסר: "נסיבות התלונה נבדקות. המשטרה תפעיל את כלל האמצעים במטרה להגיע לחקר האמת".

טרם התקבלה תגובה מטעמו של חבר הכנסת אביר קארה, התגובה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר