סמל אהרון טייברג צילום דובר צהל

"מודה למפקדיי". הצנחן מהרצליה השתתף בהעלאת עצמותיו של מרטין דוידוביץ' לארץ

סמל אהרון טייברג מתגורר בהרצליה בדירה עם חיילים בודדים נוספים ואומר: "זו זכות ענקית להעלות את העצמות של החלל הראשון וזה מעמד מאוד מרגש"

פורסם בתאריך: 28.10.21 17:18

תושב הרצליה, סמל אהרון טייברג, לקח חלק במשלחת שהביאה לארץ את עצמותיו של חלל צה"ל, טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל שנחשב לחלל הצנחן הראשון. דוידוביץ' ז"ל נהרג בתאונת אימונים בשנת 1948, במהלך קורס צניחה של הבריגדה הצ'כית, ומאז הוא קבור בבית העלמין היהודי החדש  בפראג.  עצמותיו הובאו לארץ על ידי משלחת מיוחדת של אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ואגף כוח אדם בצה"ל.

ביום שני השבוע, 25 באוקטובר 2021, הוצאו עצמותיו של טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל והועברו לארון קבורה שעלה ארצה ביום רביעי. על קברו הישן, במקום הקבר הנוכחי, תוצב אנדרטה שאותה הביאה במיוחד המשלחת מישראל. ביום רביעי, נחת בשדה התעופה הבינלאומי בפראג מטוס חיל האוויר הישראלי עם לוחמים ומפקדים מחטיבת הצנחנים, ביניהם סמל אהרון טייברג מהרצליה, לוחם בגדוד 890, ששנשאו את ארונו של טור' מרטין ז"ל. בנמל התעופה בצ'כיה התקיים טקס צבאי בהובלת החזן הצבאי הראשי, סגן-אלוף (מיל') שי אברמסון, ולאחריו טסה המשלחת חזרה לישראל. היום הובא מרטין דוידוביץ' למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, בנוכחות בני משפחתו, שהגיעו במיוחד מארצות הברית.

סמל טייברג, לוחם בגדוד 890, מתגורר בהרצליה יחד עם מספר חיילים בודדים נוספים. אהרון נולד וגדל בניו יורק, בגיל 19 עלה לארץ לבד מתוך רצון עז להתגייס לצה"ל ולתרום למדינה. הוא מגיע מבית חרדי, ויש לו ארבעה אחים. אהרון גדל בבית אשר מחנך לנתינה, לפני הגיוס התנדב בארצות הברית במשך שנתיים עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי.

אהרון התגייס בנובמבר 2019 למחווה אלון ובמרץ 2020 הגשים חלום והחל מסלול לוחמה בחטיבת הצנחנים. כאשר שאלנו את אהרון על חוויה משמעותית שחווה בשירות, הוא תיאר אירוע מרגש במיוחד: "עליתי לארץ במסגרת תכנית מח"ל (מתנדבי חוץ לארץ) במטרה להתגייס ולתרום, בתוכנית הכרתי חבר טוב מצרפת שהתגייס איתי יחד לצנחנים, עברנו את ההכשרה יחד, במסעות הראשונים שלנו הלכו יחד מאחורה, בסיום המסלול היה מרגש להיזכר בנו באותם המסעות ובדרך המאתגרת והמרגשת אותה עברנו. בנוסף חברי ואני היינו אמורים להשתחרר כי התוכנית היא לשרת רק שנה וחצי אבל שנינו חתמנו עוד כמה חודשים מתוך שליחות ורצון להמשיך ולתרום למדינה".

על השתתפותו במשלחת החשובה לפראג אמר: "אני מודה למפקדי שבחרו בי למשימה ערכית זו, זו זכות ענקית להעלות את העצמות של החלל הראשון. מעמד מאוד מרגש ולא מובן מאליו, תודה על הזכות".

סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם, אמר: "הטקס שקיימנו על כבש מטוס חיל האוויר הישראלי, על אדמת צ'כיה, מראה את הערכיות והמוסריות שלנו כעם המכבד את זכרם של חללי מערכות ישראל. לראות את לוחמי הצנחנים עם הכומתות האדומות נושאים את ארונו, הינו מעמד מרגש המעניק כבוד במסע למקום קבורתו החדש בבית העלמין הצבאי בהר הרצל".

המפקד הצבאי של המשלחת, הנספח הצבאי בפולין לשעבר, אלוף-משנה איתי ברין, אמר: ״בהתרגשות רבה, עמדתי מול ארונו של מרטין דווידוביץ' ז"ל ואני מודה על הזכות העצומה אשר נפלה בחלקי לפקד על המבצע להעלאת עצמותיו לקבורה בארץ ישראל. זכות שמחברת אותי אל העבר המפואר של עמנו, ההווה של ארצנו ואל עתידנו כבני אדם. מתוך זכות גדולה אני מפקד על מבצע הבאתך הביתה. ככל שנחשפתי לדמותך, לקשיים שחווית, להחלטות שקיבלת, לאומץ ולאמונה שהפגנת בגילך הצעיר, הפכת לדמות מעוררת השראה עבורי. לוחמי חטיבת הצנחנים, אליה שאף להתגייס, הגיעו לשאת את ארונו, בטיסה של חיל האוויר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר