אולם בית הכנסת ברחוב אבן עזרא, צילום פרטי

תושבים מתלוננים: במבנה בית הכנסת ברחוב אבן עזרא מתקיימים אירועים

התושבים מתלוננים על קיום האירועים בקומה השנייה של המבנה, בניגוד למותר לכאורה ועל רעש ובלאגן. השבוע יתקיים דיון בהקצאה הקבועה לעמותת אור זרוע

פורסם בתאריך: 2.11.21 13:23

פעילות בית כנסת ברחוב אבן עזרא בשכונת ויצמן בהרצליה, עומדת לאחרונה במוקד תלונות של תושבים המתגוררים בסמוך. זאת לקראת דיון שיתקיים ביום רביעי הקרוב בהתנגדיויות להקצאה קבועה של המבנה. התושבים טוענים כי הפעילות במקום, שנעשית בקומה השנייה, הורחבה בפועל בחצי שנה האחרונה לכדי אירועים ובניגוד גמור להיתר שניתן לעמותת 'אור זרוע', המפעילה את בית הכנסת. לדברי התושבים, על פי ההיתר, בקומה הנוספת ניתן להשתמש לצורכי אולם תפילה, משרד, מטבחון, ושירותים. הקומה השנייה במבנה קיימת  מזה כשנה, בקומה הראשונה פועל בית כנסת.
ועדי הבתים ברחוב חנה רובינא הצמוד למקום ותושבים נוספים, יחד עם עמותת הרצליה חופשית, הגישו את התנגדותם להקצאת המבנה לעמותת אור זרוע, בטענה, כי מדובר בעמותה פוליטית של ש"ס המשתמשת במבנה ציבורי וגובה תשלום על אירועים בניגוד לחוק. כמו כן טוענים התושבים כי האירועים במקום יוצרים רעש ובעיות חניה לתושבי האזור. ביום רביעי הקרוב, ה-3.11, יתקיים דיון בוועדת משנה להקצאות קרקע, בה מכהן ראש העירייה משה פדלון כיו"ר הוועדה. חברי הוועדה הם עופר לוי, יו"ר מרצ וסגן ראש העיר, צבי וייס, אלעד צדיקוב ורונן וסרמן.

מודעה על אירוע באולם בית הכנסת אור זרוע, צילום פרטי

גורמים המעורים בפרטים, מסרו: "ההיתר המקורי דיבר על אולם תפילה, כלומר הרחבה של בית הכנסת. בפועל, זה אולם אירועים. יש שלט בחוץ שקורא למי שרוצה להזמין את האולם להתקשר. הסיכוי שלא ייתנו להם את הקומה שואף לאפס, אבל מחויבים לשמוע את ההתנגדויות. יש פרוטוקול של העירייה, שאומר שזו עמותה של ש"ס וזה לא חוקי בעליל לתת לעמותה פוליטית מבנה עירוני ציבורי".
בתחילת השנה יצאה ועדת ההקצאות בעיריית הרצליה בפרסום ראשון להקצאת הקומה השנייה במבנה בית כנסת, שקומתו התחתונה הוקצתה בעבר לעמותת 'אור זרוע'. כעבור כחצי שנה יצאה הוועדה בפרסום שני, על מנת לאפשר לציבור החפץ בכך להגיש התנגדויות.

אחד הדיירים המתנגדים, גולן חן טוב, המתגורר ברחוב חנה רובינא, פנה במכתב לעירייה בסוף חודש יולי, וכך כתב: "בקומה השנייה של בית הכנסת מתקיימים אירועים באולם זה תקופה ארוכה, כשברור שהמטרה שלהם היא לקבל אישור מסודר. משפחתי ואני מתגוררים בקומה שנייה, כאשר חלונות חדרי השינה צופים לאולם ובמרחק עשרה מטרים בלבד. כאשר התחילה הבנייה ניגשתי למהנדס העיר ושאלתי מה צפוי להיות בקומה הזו, נאמר לי שההיתר עבור שירותים, מטבחון ומשרד. כמות האירועים במקום גדולה ומתרחבת עם הזמן. אירועים אלה גורמים לרעש סביבתי, ונוצרות בעיות רעש וחניה באזור. איך עיריית הרצליה נותנת לזה להתרחש בלב שכונת מגורים חדשה? אני מתנגד לבקשה ומבקש לקבל מידע על המשך התנהלות העירייה". במכתב תשובה שקיבל ב-17.10 הוזמן גולן לשמיעת ההתנגדויות בוועדת המשנה להקצאות קרקע שתתקיים השבוע.
חבר המועצה וחבר ועדת המשנה להקצאות קרקע, רונן וסרמן, אמר: "הדיון השבוע הינו להעלאת ההתנגדויות על ידי מספר גופים שונים, שחושבים שההקצאה הזאת אינה חוקית. בוועדה יושבים מספר חברים, וביניהם נציג מרצ (עופר לוי, ג.ג).שאני מאמין שהוא יבין את חשיבות העניין, ושבניגוד לפעמים הקודמות יצביע עם הרוב החילוני".
פנינו לעיריית הרצליה, וביקשנו את התייחסותה לקיום אירועים בקומה השנייה של המבנה. מעיריית הרצליה נמסר: "הפעילות במקום נעשית באותה מתכונת מזה שנים רבות. הליכי ההקצאה מבוצעים על פי נוהל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. למי פדלון נותן יותר לדתיים או לקבלנים?

    החילונים של הרצליה מצביעים מרצ ומקבלים עירייה שדואגת לקחת את הארנונה שלהם ולתת לחרדים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר