המרינה בהרצליה, צילום פרטי

שייטי היאכטות: העירייה מפעילה מסעדה במקום שמיועד למועדון שלנו

השייטים מאיימים להחרים את המשט המסורתי לזכר חיים הרצוג ז"ל. החברה לפיתוח תיירות: "הטענות נידחו במסגרת בקשה להכרה כתביעה ייצוגית". השייטים: "זה לא נכון"

פורסם בתאריך: 3.11.21 08:15

ועד שייטי (עוגני) היאכטות במרינה בהרצליה, טוען כי מבנה שמיועד למועדון עבור השייטים, מושכר על ידי החברה העירונית לפיתוח התיירות בעיר למסעדה כבר שנים רבות. היום (רביעי) תתקיים ישיבה של ועדת תכנון ובנייה. שם, לטענת השייטים, תבקש החברה העירונית לחדש את ההיתר לשימוש חורג במועדון. ועד השייטים יציג את ההתנגדויות שלו לכך בפני הוועדה. בנוסף, ב-19.11 יתקיים המשט המסורתי לזכרו של נשיא המדינה לשעבר, חיים הרצוג. במסגרת המשט עשרות ספינות צפויות לצאת מהמרינה כבכל שנה לצד נאומים של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, וראש עיריית הרצליה, משה פדלון. הפעם, אומרים במועדון השיט, כי הם מתכוונים להחרים את המשט: "מטרת הפנייה הייתה להודיע לנשיא המכהן שלצערנו לא נשתתף במשט השנה בגלל עימות שיש לנו עם החברה העירונית ועם העירייה. איננו מוכנים לתת במה וכיסוי לראש העיר ולמנהלי החברה העירונית.  הנשיא התבקש להסיר את חסותו מהמשט ולבטל תמיכה כספית אם ישנה כזו".

עורך דין רון לשם, צילום פרטי

עו"ד רון שלם, שייט ותיק במרינה, שמייצג משפטית את הוועד: מספר: "החברה העירונית רוצה לקבל עוד שנים של היתר במועדון שלנו כמסעדה ואנחנו כמובן מתנגדים. פשוט עושים מאיתנו צחוק. היו צריכים לגלות לכל מי שעוגן במרינה שמגיע לו מועדון. על עירייה חלה חובת התנהלות בתום לב מוגבר. החברה העירונית מקבלת תקציב בעצמה, כך שהיא מאוד צריכה 20 אלף שקל בחודש שכירות. פתחו מסעדה במקום שמיועד רק לשייטים. אף אחד לא ידע על הזכות למועדון. רק עכשיו גילינו. אנחנו מקופחים".

איך גיליתם את הזכות הזו למועדון

"זה התגלה תוך כדי התנהלות מול החברה העירונית, מישהו מהשייטים שלח לי העתק תב"ע".

ביקשתם לקבל תשובות?

"פנינו לחברה העירונית עשרות פעמים, אין עם מי לדבר. בד"כ הייתה התעלמות, כי לא רצו לדבר עם הוועד שלנו. עכשיו החרפנו את המאבק. הודענו שלא נשתתף במשט לזכר הנשיר לשעבר חיים הרצוג ז"ל, אלא אם עיריית הרצליה תתחייב בכתב מולנו בנושאים מסוימים. עד כמה שהייתי רוצה שנשתתף, לא ניתן יד למשט בו נשמש כפיונים. הוועד שלח שני מכתבים בימים האחרונים ללשכת הנשיא, יצחק הרצוג. קיבלנו תגובה לא בכתב, שהוועד קיבל זימון לפגישה השבוע אצל משה פדלון, ראש העיר, אבל אני ממש לא בונה על הפגישה הזו".

מה יקרה אם לא תשתתפו במשט?

"זה יבייש את הנשיא, את ראש העיר, את המרינה. לא היינו רוצים להגיע לצעד הזה, אבל זה מה שיש. קיבלתי גם תגובות משייטי חיפה שלא מתכוונים להגיע כאות סולידריות".

עוד הוא אומר: "אני מרגיש מטומטם. הרדימו את כולנו, נתנו לנו להבין שאנחנו משלמים רק עבור עגינה ותו לא".

תגובת החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה: "טענות העוגנים הועלו במסגרת בקשה להכרה כתביעה ייצוגית אשר נדחתה על ידי בית המשפט, והדברים מדברים בעד עצמם. העירייה והחברה העירונית מעניקות לבעלי כלי השייט שירות מקצועי ומצוין ולו בכדי מרינה הרצליה הינה מהמבוקשת ביותר בישראל".

בתגובה לדברים אלה אמר עו"ד לשם: "תגובת החברה לפיתוח רחוקה מהאמת. ועד העוגנים הגיש עתירה מינהלית נגד המרינה. בתאריך הדיון ב-22.02.21 בישיבת קדם משפט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כב' השופט עודד מואר הביע דעתו שהנושא לא צריך להישמע בהליך של עתירה מנהלית אלא בתביעה רגילה. הוועד בהסכמת החברה העירונית משך את העתירה והיא נמחקה (להבדיל מנדחתה). כב' השופט שלח את הצדדים לשבת יחד ולהגיע לפתרונות אך המרינה המשיכה להתעלם מועד השייטים.
העתירה המינהלית לא כללה את טענות העוגנים ביחס למועדון. בעניין נוסף: תב"ע (תכנית בנין עיר) אינה קובעת זכויות במקרקעין אלא שימושים. התב"ע שמספרה הר/2003 קבעה שבבנין המינהלה יוקם מועדון לשייטים בשטח ובמיקום עפ"י התשריט שהוא חלק בלתי נפרד ממנה. בהתאם לתב"ע הר/2003 הנ"ל הוצא רשיון בניה לבנין מנהלת המרינה כשאחד התנאים לרשיון הוא הקמת מועדון לשייטים בשטח ובמיקום שנקבעו בתשריט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר