משה פדלון, צילום עזרא לוי
משה פדלון, צילום עזרא לוי

סערה בוועדה: טענה שפדלון איים לכאורה בהדחה במהלך הצבעה על פרויקט שיכון דרום

לדברי חברים בוועדה, אמר גם פדלון לעופר לוי כי אם לא היה מצביע בעד, היה מפטר אותו. "נחצה קו אדום", הם אומרים. מהעירייה לא נמסרה תגובה

פורסם בתאריך: 3.11.21 17:40

חברי מועצה החברים בוועדת המשנה לתכנון ובנייה הרצליה – כפר שמריהו, טוענים כי ראש העירייה משה פדלון איים בישיבה היום (רביעי) להדיח מהוועדה את חברת מועצה דנה אורן ינאי, זאת על רקע עמדתה בהצבעה על תוכנית הפינוי בינוי בשיכון דרום. חברת המועצה והוועדה, מאיה כץ, אמרה: "אסור שראש עיר יהלך אימים על נבחרי ציבור". חברים אחרים הגדירו את מה שהיה לטענתם כ"חציית קו אדום". לטענת חברים בוועדה שנכחו בדיון האיומים בהדחה הגיעו לאחר שאורן ינאי סירבה להצביע בעד סעיפים מסויימים בתוכנית. בסופו של דבר ההחלטה אושרה רק בהצבעה שלישית, בה הצביע עופר לוי בעד, שלאחר שבשתי הצבעות קודמות סירב להצביע וביקש מידע נוסף. לדברי חברים בוועדה לאחר ההצבעה השלישית אמר פדלון ללוי כי אם לא היה מצביע בעד היה מפטר אותו.
בוועדה שבעה חברים מתוכם נכחו שישה: היו"ר ראש העירייה משה פדלון, סגן ראש העירייה עופר לוי, וחברי המועצה צבי וייס, מאיה כץ, דנה אורן ינאי ואיל פביאן. ראש מועצת כפר שמריהו סרג' קורשיא לא נכח בישיבה. כץ, פביאן ואורן ינאי הצביעו נגד אישור התיקונים בתוכנית, פדלון, וצבי וייס הצביעו בעד, ואילו לוי לא הצביע וביקש מידע נוסף. חבר הוועדה איל פביאן טוען: "בשלב הזה פדלון התרה בו וזירז אותו להצביע. עופר הלך, בתום הצבעה שלישית, לאחר שלבסוף הצביע בעד ואז ראש העיר עצר את מהלך הישיבה והודיע שהסתיימה למרות שהיו עוד נושאים רבים על סדר היום. הוא המשיך בשלו ואיים על דנה אורן ינאי כי ידיח אותה מהוועדה".

מאיה כץ צילום עזרא לוי

# # #
תוכנית הפינוי בינוי של שיכון דרום נידונה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה כבר באוגוסט 2015 ובנובמבר של אותה השנה הוצגה בהליך שיתוף הציבור. באוקטובר 2016 החליטה ועדת המשנה על הפקדת התוכנית בתנאים, בינואר 2017 החליטה הוועדה המקומית על הפקדת התוכנית עם שינויים. ב-2019 אושרה התוכנית, אך מספר תושבים הגישו ערר לוועדת הערר המחוזית. ועדת הערר דחתה את רוב ההתנגדויות אך קיבלה חלק קטן מהן וביקשה תיקונים בתוכנית בהתאם. לכן, חזר היום הנושא לוועדה המקומית כדי שזו תאשר את קבלת כל התיקונים. גורמים בוועדה אמרו: "זה לא הליך אוטומטי, לוועדה המקומית יש שיקול דעת בכל סעיף וסעיף והיא לא חייבת להסכים עם וועדת הערר".

לפי התוכנית, ייהרסו 216 יחידות דיור ב-15 מבנים שנבנו בשנות ה-60, ובמקומן אמורות לקום 661 יחידות דיור בבניינים של כ-25 קומות. עוד כוללת התוכנית שטחי ציבור ו-7,400 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. כמו כן תוקם קרן אחזקה לטובת מימון תחזוקת השטחים הציבוריים עבור התושבים הוותיקים של השכונה.

דנה אורן ינאי צילום תמי שלף

דנה אורן ינאי אמרה: "שלטון האיומים חצה היום את הקו האדום כאשר ראש עיר מאיים על סגן ראש העיר ועליי בהדחה, כתוצאה מהרצון שלנו לקיים לדיון מקצועי על תוכנית שמשפיעה על פיתוח העיר ועל תושבי דרום העיר. הפחד מלקיים דיון מעמיק על שיכון דרום כפי שנעשה בפרויקטים דומים מעורר תהיות רבות. האמת והמקצועיות יהיו תמיד נר לרגליי ואף איום לא יפחיד אותי. עתיד העיר והתושבים הם הסיפור החשוב ולא הפחד מראש העיר".

איל פביאן אמר: "מה שקרה היום בוועדת המשנה לתכנון ובנייה הוא שערורייה ציבורית וזה במילים עדינות: יו"ר הוועדה, ראש העירייה, לא אפשר לחברי הוועדה לקבל מידע לפני ההצבעה בנושא שיכון דרום ולא לשאול שאלות. הוא העלה מיד להצבעה את הצעת ההחלטה ודרש הצבעה. למרות ויכוחים של חברי הוועדה איתו הוא התעקש ומנע מתן מידע בישיבה ודיון. לא יתכן שחברי ועדה לתכנון ובנייה יידרשו להצביע תחת איום של הדחה. חובתם על פי החוק כחברי מוסד תכנוני להצביע על פי שיקול דעתם התכנוני הבלעדי ולטובת העיר כפי שהם מבינים אותה. מה שקרה היום בוועדה חרג מכל הכללים של מוסד תכנוני במדינת ישראל ושל מנהל ציבורי תקין, לא ייתכן שיקרה דבר כזה ולא יתכן שהדברים ימשיכו להתנהל כך".

חבר המועצה איל פביאן, צילום דני שביט

חברת הוועדה, מאיה כץ: "ועדת התכנון ובנייה היא הוועדה הרגישה ביותר בין ועדות העירייה, אמירות ואיומי הדחה שנאמרו היום על ידי ראש העירייה משה פדלון שמכהן גם כיו״ר הוועדה כנגד חברי ועדה הוא אירוע חמור מאוד. האמירות באו בשל עמדתם המקצועית, דעתם או שאלות ורצון לקבלת מידע, הצבעה שאולי עשויה להיות בניגוד לרצונו. הוועדה הזו היא בין הבודדות בעירייה שבה חבריה מצביעים לא בהתאם להיותם חלק מאופוזיציה וקואליציה כי אם בשל עמדתם המקצועית. כך היה תמיד. יו״ר ועדה שמכהן גם כראש עיר לא צריך ואסור לו להשתמש במעמדו כדי להלך אימים על נבחרי ציבור ולהשפיע על ההצבעות שלהם בוועדה לתכנון ובנייה. זו שערורייה שמעלה תהיות רבות ובראשונה שבהן האם ראש העירייה יכול להמשיך לכהן בתפקיד יו״ר הוועדה".

נציין כי בשתי ההצבעות הראשונות הצביעו וייס ופדלון בעד, אורן ינאי, פביאן וכץ התנגדו, ואילו לוי לא הצביע. בהצבעה השלישית הצביע לוי בעד, ובמצב של שוויון יש לפדלון קול עודף וכך עברה ההחלטה. אחד מהמתנגדים ציין: "כעת ישנן שתי אפשרויות: א. כל אחד מחברי וועדת המשנה יכול לדרוש להעביר את זה להצבעה חוזרת במליאת וועדת התכנון והבנייה. ב. לאור הנסיבות בהן התקבלה ההחלטה – ניתן לבחון את תוקפה ולבחון אפשרויות שונות. ג. אם המצב ישאר כפי שהוא כעת – המשמעות היא שההחלטה עברה פורמלית".
לא ניתן היה לקבל את תגובתו של עופר לוי.
מעיריית הרצליה לא נמסרה תגובה לדברים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ב

    שיסיים את פרויקט ויצמן קודם לפני שמתחיל עוד פרויקט.
    לפחות שיתחיל ! ? ! ! ? שיפנה את שכונת ויצמן כבר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר