שדה התעופה בהרצליה, צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה, צילום עזרא לוי

בכפר שמריהו מתכוננים לתבוע: "שדה התעופה פוגע באיכות החיים של תושבי השרון"

התביעות אשר יוגשו בשם תושבי המועצה הן בעקבות הגשת תמ"א המכשירה את פעילות שדה התעופה בהרצליה, מה שיוביל לטענתם לירידת ערך הנכסים

פורסם בתאריך: 16.11.21 07:51

מועצת כפר שמריהו מעמידה לרשות תושביה את האפשרות להגיש תביעות כנגד רשות שדות התעופה, זאת לאחר שסיכמה לאחרונה על שיתוף פעולה עם משרד עו"ד גדעון פישר ושות'. התביעות הצפויות הן בגין ירידת ערך נכסים על פי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, הקובע חובה לפצות בעלי מקרקעין הנמצאים בתחום תוכנית העוברת שינוי או גובלים עמה, בגלל השינוי בתוכנית. זאת כתוצאה מהגשת תמ״א 15ב' המכשירה את פעילות שדה התעופה הרצליה אשר צפוי היה להיסגר.

לטענת המועצה המקומית, שדה התעופה הרצליה משרת בעיקר טייסים חובבים ותלמידי טיסה ואינו משמש כלל להטסת נוסעים. עוד הם טוענים, כי מאז תחילת הקורונה נפח הפעילות בשדה עלה בצורה משמעותית ללא פיקוח של מפגעי רעש וזיהום מי התהום והמשך פעילות השדה מהווה העדפה של בעלי מטוסים פרטיים על פני דיור לזוגות צעירים. סכומי התביעה הצפויים הינם בגובה של עשרות מיליוני שקלים.
ראש המועצה סרג' קורישא מסר: "בניגוד לכל הסיכומים וההתחייבויות, ובניגוד לטובת התושבים, קומץ בעלי מטוסים פרטיים פוגעים באיכות החיים באזור השרון. החלטנו לסייע לתושבים להגן על זכויותיהם".

ראש מועצת כפר שמריהו סרג' קורשיא, צילום אורלי אנשל פלד

עו" נתנאל (נתי) פרץ יו"ר אגודת התעופה הכללית, אמר בתגובה: "הפוך גוטה, הפוך. מחירי הבתים ירדו אחרי שתהיה בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור באם ייסגר שדה התעופה הרצליה. פעילות הפרטיים אינה מגיעה לאחוזים בודדים. המטוסים הפרטיים של העשירים נמצאים בנתב״ג ולא בהרצליה. ראש רשות שלא יודע מה קורה אצלו בחצר – או שמנסה לזרות חול בעיני הציבור. המהלך של ראשי הרשויות פופוליסטי ולא רציני, והם פוגעים בפרנסת התושבים שלהם שעובדים בשדה. בל נשכח שהבתים התקרבו לשדה ולא השדה אל התושבים. באם היו רוצים את טובת תושביהם ולא רק לעשות כותרות, היו נוהגים ביותר אחריות. השדה מפרנס אלפי אזרחים במעגלים השונים וביניהם לא מעט מהרצליה, רעננה והסביבה. ראשי רשויות עם מעוף ירצו דווקא לקדם אצלם שדות תעופה, נמלי ים ותעשייה ולא ההיפך, ראשי עיר בכל העולם דווקא מקדמים אליהם שדות תעופה ונמלים. בלב לונדון ישנם 7 שדות תעופה ולא בכדי. האוריינטציה התעופתית של ישראל מהווה פן ניכר מהעוצמה של ישראל בפן הביטחוני והלאומי, כשם שהייטק הוא השם השני של ישראל, כך ויותר מכך התעופה. מדינת ישראל גאה בתעשייה זו ושדה התעופה הרצליה הוא לב ליבה של התעופה – בלי שדה הרצליה אין תעופה בישראל. 85% מלימודי התעופה בישראל מתקיימים בהרצליה וכמעט 100% מטייסי חיל האוויר עוברים בו הכשרה לפני השתלבות באל-על, ארקיע וישראייר. בהרצליה רוכשים השכלה תעופתית ובו קיימות 8 אקדמיות ללימודי טיסה, ומקדמים את הפריפריה אל תחום זה. משדה התעופה הרצליה יוצאות טיסות מיפוי, ניסויי טיסה לתעשיות הביטחוניות, כיבוי, הצלה, ריסוס ותחזוקה למטוסים אלה".

עורך דין נתנאל פרץ צילום תמר מצפי

ראש מועצת כפר שמריהו, סרג' קורשיא, אמר בתגובה לדברים: "התגובה של פרץ רצופה, אם להיות עדין, באי דיוקים. השדה לא מפרנס אלפי איש. אין אף יישוב אחד בישראל שרוצה בקרבתו שדה תעופה, כי אין כל תקינה ואכיפה של רעש. רק מיעוטם של הטייסים בחברות התעופה למדו טיסה בהרצליה. טייסי חיל האוויר אינם נזקקים להרצליה ללמוד טיסה. הם בדר"כ יותר מנוסים אפילו מהמדריכים שם. בהודעתו יש הודאה בהפרת פסק הדין של בג"צ -אסור להפעיל טיסות מיפוי, ניסוי וריסוס מהשדה. שדה התעופה בהרצליה אינו מהווה נכס אסטרטגי ו/או בטחוני כפי שמנסים לשווק אותו. לא בכדי רשות שדות התעופה בחרה שלא להגיב, וזו גם הסיבה שביקשה ממשרד האוצר 'לחלוק' איתה בשיפוי בגין ירידת ערך קרקע. טוב יעשה משרד האוצר אם יבחן היטב את הדברים בטרם ישתתף בשיפוי".
נכון לכתיבת שורות אלה, טרם התקבלה תגובה מרשות שדות התעופה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר