המשט לזכרו של חיים הרצוג ז"ל, צילום מרינה הרצליה
המשט לזכרו של חיים הרצוג ז"ל, צילום מרינה הרצליה

בשישי הקרוב: המשט המסורתי לזכר הנשיא לשעבר חיים הרצוג ז"ל

השנה יהווה המשט גם את אות הסיום לאליפות ישראל ה-27 לסירות מפרש. הרצוג ז"ל נודע גם באהבתו הגדולה לשייט ולים

פורסם בתאריך: 15.11.21 09:41

לאחר הפוגה של שנה בשל מגבלות הקורונה, יתחדש השנה המשט המסורתי לזכרו של נשיא המדינה חיים הרצוג ז"ל. השנה יהווה המשט שיתקיים בשישי הקרוב גם את אות הסיום לאליפות ישראל ה-27 לסירות מפרש. נשיא המדינה המכהן יצחק הרצוג, בנו של חיים הרצוג ז"ל, יגיע לטקס סיום המשט על מנת לשאת דברים, ולהעניק את הפרסים הראשונים הן לזוכי משט הרצוג התחרותי והן לזוכי אליפות ישראל לסירות מפרש.

בנוסף על היותו חבר כנסת, שגריר ישראל וסופר, היה נשיאה השישי של מדינת ישראל חיים הרצוג ז"ל, שייט שאהב את הים, את הגלים וניצל כל רגע פנוי לשיוט ולבילוי בים. ברבות השנים הפכה הנצחתו לחלק בלתי נפרד מחיי העיר הרצליה – עיר מגוריו, המקיימת משט שנתי לזכרו מידי שנה במרינה הרצליה. גם השנה, לרגל משט הרצוג ה-11, תוצג תערוכת צילומים מיוחדת באדיבות משפחת הרצוג הסוקרת תחנות ממפעל חייו של הנשיא לשעבר, החל מהיותו סטודנט צעיר למשפטים בקיימברידג', דרך תפקידו כמח"ט ירושלים עד לפגישותיו עם מנהיגי העולם, ביניהם נשיא מצרים אנואר סאדאת, וסגן הנשיא חוסני מובראק, כל זאת בליווי תמונות מחייו האישיים, יחד עם אורה אשתו וילדיו.

למשט יגיעו מאות שייטים וכלי שייט מכל רחבי הארץ לשיירת שיוט שתוזנק מן המרינה הרצליה ביום שישי הקרוב ה-19 לנובמבר, בשעה 10:30. לאחר מסלול של כשעתיים לאורך חופי הרצליה יתכנסו המשתתפים לטקס הסיום במעמד נשיא המדינה המכהן יצחק הרצוג וראש עיריית הרצליה משה פדלון, אשר יישאו דברים ויעניקו פרסים הן לצוותים הראשונים בתחרויות אליפות ישראל והן לצוותים שסיימו את משט הרצוג בזמן הקצר ביותר.

פדלון אמר: "אני שמח להזמין את כל אוהבי הים והשייט לקחת חלק במשט העממי ע"ש נשיא המדינה לשעבר חיים הרצוג ז"ל, הן כמשתתפים פעילים והן כצופים. זהו אירוע ספורטיבי ססגוני העובר דרך חופיה היפים של הרצליה, מהמרינה ועד אפולוניה, ומספק הנאה חווייתית לכל המשפחה. השנה זהו טקס מרגש במיוחד, שכן יכבד אותנו בנוכחותו נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, בנו של חיים הרצוג ז"ל".

"הוא היה איש משפחה, איש צבא, עורך דין, חבר כנסת, שגריר ישראל, סופר ונשיא המדינה – בנוסף לכל אלו גם הייתה לו אהבה גדולה לים ולגלים", אמרה עפרה בל, סגנית ראש עיריית הרצליה ויו"ר החברה לפיתוח התיירות בעיר "על כן הפכה ברבות השנים הנצחת מורשתו לחלק בלתי נפרד מחיי מרינה הרצליה, אותה כל כך אהב. השנה מקבל משט הרצוג משמעות נוספת ומהווה את אקורד הסיום לאליפות ישראל לסירות מפרש, כאשר בטקס הסיום של משט הרצוג יחולקו פרסים הן לזוכי המשט והן לזוכי אליפות ישראל ה-27".
הציבור מוזמן לצפות במשט לאורך חופי הרצליה בשעה 11:00.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר