אוטובוס של מטרופולין, צילום רגב כלף באדיבות מטרופולין

עובדים רבים נפגעים מביטול תחנות של קו 222 מכפר סבא להרצליה פיתוח

ללא כל התראה בוטלו תחנות בקו המשרת רבים שנוסעים מכפר סבא לעבודה בהרצליה פיתוח, לטובת הוספת תחנה אח במתחם מיקרוסופט. "אמרו לנו ללכת ברגל 20 דקות", טוענת תושבת הפעילה בנושא

פורסם בתאריך: 6.12.21 08:08

לפני כחודש בוטלו חמש תחנות משמעותיות באזור הרצליה פיתוח המשמשות עובדים רבים מידי יום בקו 222 של חברת מטרופולין. מסלול הקו יוצא מאזור התעשייה בכפר סבא ומגיע עד להרצליה פיתוח. ליאורה אהרוני מכפר סבא, המייצגת את חברי קבוצת 'קו 222 אנחנו לא מוותרים', לא קיבלה בהכנעה את ביטול התחנות ומנסה לשנות רוע הגזירה. לדבריה, הביטול נעשה לאלתר ביום בהיר אחד והותיר אותה ורבים שכמותה ללא מענה. אהרוני פנתה למנהל תחום תחבורה ציבורית במחוז מרכז, מוטי פנחסי, אך לטענתה, דבריה נפלו על אוזניים ערלות. בנוסף, היא פנתה ביום חמישי האחרון גם לשרת התחבורה, מרב מיכאלי. נכון לכתיבת שורות אלה טרם התקבלה תשובה מלשכתה. חברת מטרופולין טוענת: "השינויים במסלול הקו בוצעו בהתאם להנחייתו של משרד התחבורה".

ליאורה אהרוני מספרת: "שינוי מסלול הנסיעה של קו 222 פוגע בנוסעים רבים באשר לאופן הגעתם לעבודה וחזרה ממנה מידי יום. מר פנחסי לא ראה לנכון לטפל בפנייתנו, ובמקביל אני פונה גם לשרת התחבורה, הגב' מרב מיכאלי בתקווה שתיענה לפנייתי. נעשה עוול גדול לעובדים הקטנים שמגיעים מידי יום לעבודה בהרצליה פיתוח עם תעדוף של חברת מיקרוסופט הגדולה על פניהם. בוטלו חמש תחנות אוטובוס של הקו לטובת הוספת תחנה אחת בלבד, בקצהו השני של אזור התעשייה, לצורך הנגשת התחבורה הציבורית לעובדי חברת מיקרוסופט ולהם בלבד, כפי שגם דאגה חברת מטרופולין להבהיר במסגרת הודעתה לציבור. מדובר בקו המהווה ממש ברכה, פשוטו כמשמעו, עבור תושבי כפר סבא העובדים בהרצליה פיתוח. באזורים בהם ממוקמות התחנות המבוטלות, מצויים בניינים רבי קומות, חברות רבות, ועובדים רבים אשר עושים דרכם בתחבורה הציבורית. השינוי המהותי שנעשה עם ביטול התחנות מביא עמו פגיעה משמעותית ולא מידתית בעובדים אלו, ואף לתחושה קשה כאילו רווחתם של עובדי מיקרוסופט עדיפה על יתר עובדי האזור. כל מה שאנחנו מבקשים הוא שיחזירו שתי תחנות, תחנה לכל כיוון, במקום כל התחנות שהיו: ברחוב מדינת היהודים פינת גלגלי הפלדה וברחוב מדינת היהודים פינת משכית.

איזו תשובה קיבלת ממנהל תחום תחבורה במחוז מרכז?
"הוא הציע לפונים ללכת ברגל 20 דקות מתחנה אשר בכלל ממוקמת מחוץ להרצליה פיתוח, על כביש החוף. מעבר למיקום הלא רלוונטי של התחנה, היא גם אינה מוצלת ואין בה מחסה מגשמים או רוחות. למען הסדר הטוב, יצוין כי קיימים קווי נסיעה חלופיים אשר עוצרים בתחנות האמורות, אך אלו קווים מאספים אשר הנסיעה בהם אורכת כשעה וחצי-שעתיים לכל כיוון, זאת לעומת נסיעה של כ-20 דקות במסלול הקודם של קו 222".

כזכור, משרד התחבורה הודיע לפני כחודש על שינוי מסלוליהם של חמישה קווי תחבורה ציבורית בהרצליה, זאת כחלק משלב א' בתוכנית הכוללת שינויים רבים, כאשר בתוך כמה חודשים יושלם המהלך, במסגרתו גם יושקו קווים חדשים. בין השינויים, קו 222 של חברת מטרופולין בין אזור התעשייה כפר סבא ליורדי הים בהרצליה שנכנס כעת למתחם חברת Microsoft ולא עובר יותר ברחובות חשובים באזור התעשייה כמו משכית, מדינת היהודים, נעמי שמר ווינגייט.

 

 

מחברת מטרופולין נמסר בתגובה לטענות: "השינויים במסלולו של קו 222 בוצעו בהתאם להנחייתו של משרד התחבורה, האמון על בניית מסלולי הקווים בתחבורה הציבורית, והם נולדו מתוך רצון להפוך את קו 222 לקו מהיר. אי לכך הוסט מסלולו של הקו והוא אינו נכנס לרחובות משכית, מדינת היהודים וגלגלי הפלדה, המהווים צירים עמוסים, ובכך קוצר משמעותית זמן הנסיעה של הקו. לצד זה, עבור הנוסעים המבקשים להגיע לרחובות הללו, ניתנה האופציה של קווים 29 ו-39, שמסלולם שונה במקביל על מנת לתת פתרון חלופי. עוד יודגש, כי בעתיד, עם השקת הנת"צים המתוכננים בהרצליה פיתוח, החזרת קו 222 לאזורים אלו יישקל מחדש".

תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה, בשיתוף עיריית הרצליה וחברת מטרופולין, שדרגו לפני כחודש חמישה קווים עירוניים בהרצליה, הפועלים כעת במסלול יעיל יותר, תוך הרחבת תדירות הקווים, שיפור הקישוריות בין שכונות המגורים בהרצליה למוקדי מסחר, תעסוקה ופנאי ושדרוג השירות בשכונות חדשות שטרם שורתו. בין היתר, שודרג קו 222 בין אזור התעשייה ליורדי הים בהרצליה. לבקשת העירייה, שמכירה את הצרכים התחבורתיים בעיר בצורה הטובה ביותר, הקו נכנס למתחם חברת Microsoft ולא עובר ברחובות משכית, מדינת היהודים, נעמי שמר ווינגייט באזור התעשייה. במסגרת השינוי, הנוסעים ייהנו מקו מהיר וישיר יותר למוקדי התעסוקה. לרח' מדינת היהודים באזור התעשיה ממשיכים לפעול הקווים 29 ו-39. משרד התחבורה בוחן את מסלולי התחבורה הציבורית באופן שוטף, ועם פתיחת נתיבי התחבורה הציבורית באזור הרצליה פיתוח, צפויים שינויים נוספים במסלולי הקווים שנועדו להיטיב עם ציבור הנוסעים, ולתת מענה לכל צרכי התושבים. במידה ויגיעו תלונות נוספות, משרד התחבורה יבחן את מסלולי הקווים המדוברים בשנית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניר

    מי שמציע את קו 29 (שמדובר בקו מאסף עם קרוב ל70 תחנות שנסיעה להרצליה יכולה לקחת בו גם שעתיים) כחלופה לקו שנוסע על כביש מהיר ומגיע תוך 20 דקות לאותו יעד, מעולם לא דרך רגלו בתחבורה ציבורית. פשוט זלזול בנוסעים!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה רבה מעומק ליבנו לכתב גיא גפן על כתבה מדויקת וחשובה!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר