מאיה כץ (צילום אלעד גוטמן) ומשה פדלון (צילום עזרא לוי)

פדלון על התקציב: "נמשיך להשקיע בחינוך". האופוזיציה: "תקציב בחירות וג'ובים"

תקציב העירייה לשנת 2022 אושר ויעמוד על סך כולל של כמיליארד שקלים וחצי. בעירייה מתגאים בתקציב ובאיתנות הכלכלית, ומנגד באופוזיציה מבקרים אותו בחריפות

פורסם בתאריך: 8.12.21 12:33

מועצת העיר הרצליה אישרה הלילה, יום שלישי-רביעי, את התקציב העירוני, הרגיל והבלתי רגיל, לשנת 2022. התקציב גובש במהלך החודשים האחרונים ע"י הנהלת העירייה והמינהל הכספי, בשיתוף כל מנהלי אגפי ויחידות העירייה. התקציב הרגיל שאושר עומד על סך של קצת יותר ממיליארד שקלים, – 1,089 מיליון שקלים (לעומת 1,030 מיליון תקציב ב-2021) ותקציב הפיתוח – התקציב הבלתי רגיל (תב"ר) יעמוד על 475 מיליון שקלים (לעומת 456 מיליון שקלים תקציב ב-2021). סך כל התקציב יעמוד על כמיליארד שקלים וחצי.

בעירייה הדגישו כי בתקציב הרגיל ההכנסות העצמיות מהוות כ-74% מכלל תקציב ההכנסות. אחוז גבוה זה מעיד על עצמאות כלכלית, ואכן עיריית הרצליה מדורגת על ידי חברת Standard & poor's הבינלאומית, בדירוג הגבוה ביותר בישראל AAA כאחד הגופים האיתנים במשק הישראלי. התקציב וניתוח משמעויותיו הוצגו בפני חברי המועצה על ידי מנהל הכספים של העירייה, רו"ח רוני חדד.

בעירייה מסרו כי התקציב נותן בשורה גדולה לעיר בתחומי החינוך, התרבות, הפנאי, השירותים הדיגיטליים, הספורט וניהול המרחב הציבורי. עיקר ההשקעה והוצאות התקציב הרגיל לשנה הקרובה יהיו בתחום החינוך בעיר, בסך של כ-391 מיליון שקלים, אשר מהווים כ-36 אחוזים מכלל התקציב. נתח תקציבי גדול בסך של כ-121 מיליון שקלים, המהווה כ-11% מהתקציב הרגיל, מופנה לרווחה, ונתח תקציבי גדול נוסף כ- 12%, מופנה לשיפור פני העיר ואיכות הסביבה. בשנת 2022 תימשך ההשקעה של כ- 7.8% בתחומי התרבות, נוער וספורט.

משה פדלון: "האיתנות הכלכלית מאפשרת להעניק את מיטב השרותים"

ראש העירייה משה פדלון אמר: "תקציב 2022 נותן ביטוי לאיתנות הכלכלית שלנו שמאפשרת לנו להעניק לתושבים את מיטב השירותים ולהשקיע בחינוך, בתשתיות, בתרבות, בהתחדשות עירונית ובכל התחומים התורמים לאיכות החיים בעיר".

מנכ"ל העירייה, אהוד לזר, אמר: "השנה היא שנת מפנה באופן הפעילות של העיר הרצליה. האוכלוסייה גדלה משמעותית ועומדת על למעלה מ-100 אלף תושבים. הדבר מצריך חשיבה ארגונית חדשה של שיטות העבודה וניהול הכלכלה, כדי שנמשיך לתת לתושבים את השירות המיטבי והאיכותי אליהם הם מורגלים. תקציב העירייה לשנת 2022 משקף את המינוף ושיפור השירות בכל תחומי החיים בעיר".

מאיה כץ: "גידול וניפוח משכורות ותקנים חסר תקדים"

מנגד נשמעה ביקורת מצד חברי מועצה מהאופוזיציה. מאיה כץ, יו"ר האופוזיציה, מסרה: ״תקציב העירייה כפי שהוצג שנה אחרי הקורונה מפתיע מאוד לרעה. מדובר על תקציב בחירות שמכיל בעיקר גידול וניפוח של משכורות ותקנים בהיקפים חסרי תקדים בעשרות מיליונים שקלים. מדובר על גידול אגרסיבי בהוצאות שמיועדות רק לנושאים שמהותם פוליטיים – אירועי תרבות, הסברה, יחסי ציבור וכו׳. 15 שנים אני בעירייה, טרם נראה בזבוז כספים גדול כל כך, שבמקום ללכת לפעילות לתושב באופן ישיר, הולך ישירות להתחלת הקמפיין הפוליטי של ראש העיר. הכל עטוף כמובן במילים פופוליסטיות ובמסר חברתי, כי לתושב אין באמת יכולת לדעת מה קורה ישירות בתוך תקציב העירייה, אבל אין פה מסר חברתי כאשר למעלה מ-30 מיליון ש״ח הם תוספת חדשה למינויים חדשים בעירייה. התנגדנו לתקציב, אבל החשוב הוא עכשיו, כשהתבהרה התמונה לאן הכסף הולך – גם נדע לעצור את זה״.

יריב פישר: "פדלון כבר בלחץ ועושה תקציב בחירות על חשבוננו"

יריב פישר, חבר האופוזיציה, אמר: "העיר הראשונה עם תקציב בחירות תוספת של 254 ג'ובים וסדר גודל של 50 מיליון ש״ח תוספת שכר, זה התקציב ה״חברתי ופורץ הדרך״ של פדלון לשנת 2022. השיא, גולת הכותרת והבשורה של התקציב – היא הקמת מנהלת חדשה ונוצצת בעלות של מעל שישה מיליון ש״ח, שתפקידה בעולם הוא לשלוט על הלא נשלט. המשמעות האמיתית היא שלמרות שיש עוד כשנתיים לבחירות, פדלון בלחץ וכבר עושה תקציב בחירות על חשבוננו. לחבריי באופוזיציה, שחשפו לאט לאט ובמשך מעל לשמונה שעות את כל השטיקים והתרגילים של פדלון – מגיע כל הכבוד!".

אייל פביאן: "תקציב בזבזני בתחום הגדלת המשרות"

חבר המועצה מהאופוזיציה, אייל פביאן, אמר: "מדובר על תקציב בזבזני בתחומי הגדלת כמות משרות, בירוקרטיה, הסברה ותדמית ועלויות שכר בסדרי גודל של מיליוני ₪ רבים. פחות מ-54% ממנו הולך לפעולות. מנגד התקציב כולל גידול של 2.2 מיליון ₪ בקנסות חנייה בעיר, אך חסר תקציב בתחום בעלי החיים בעיר. התקציבים למנהל הנשים, לנטיעת עצים, לפעילות חינוך לקיימות, פרסומים, דפוס, הסברה וחינוך לקיימות ולתמיכה למוסדות בתחום איכות הסביבה נמוכים מדי ואינם ראויים לעיר בגודל של הרצליה ולתקציב העירוני שלה. הציפיה היא להתייעלות של המנגנון העירוני ולהתמקדות שלו בפעולות למען התושבים יחד עם תקציבים ראויים לפעילויות חשובות ואילו תקציב זה משקף אחרת לצערי".

מהעירייה נמסר בתגובה לביקורת: "עיריית הרצליה הגישה למועצה תקציב עירוני, שתוכנן בקפידה על ידי הגורמים המקצועיים והנהלת העירייה, ואשר משקף באופן מפורט את היקפי ההשקעה בשיפור השירות לתושבים ואיכות החיים בעיר. ההשקעות בחינוך, בניקיון, בתשתיות, ברווחה ועוד, הן מהגבוהות ביותר בישראל. העיר הרצליה גדלה והתפתחה – וביחס ישר לגידול הזה גדלה גם ההשקעה העירונית בתושבים והצורך בשינויים של תפעול, אירגון ותוספת עובדים מקצועיים".

בעירייה מדגישים ומבהירים כי "הצגת 'עשרות התקנים שנוספו לתקציב' היא עוד מצג שווא ועיוות של המציאות מצד האופוזיציה. 250 התקנים שהוצגו על ידי האופוזיציה כ'תוספת של ג'ובים' אלו הם למעשה 250 העובדים החסרים בימים אלו למצבת כח האדם ברשות. בינהם: עשרות תומכות חינוך (סייעות), סייעות רפואיות, פקחים, פסיכולוגים ובודקי תוכניות בהנדסה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר