תומר בכר ז"ל צילום באדיבות המשפחה
תומר בכר ז"ל צילום באדיבות המשפחה

טייל ב-64 מדינות וצילם אלפי תמונות: תחרות צילומים מיוחדת לזכרו של תומר בכר

התחרות מתקיימת בהשראת התמונות שהשאיר אחריו תומר, שנפטר מסרטן אלים לפני שבע שנים. "תומר אהב את החיים, הריע לטבע, התפעל מבני אדם", מציינת אימו דליה

פורסם בתאריך: 14.12.21 09:10

"הקרן ע"ש תומר בכר ז"ל", יחד עם "מסע אחר אונליין", מקיימים תחרות צילום ע"ש תומר בכר בנושא 'מסע בים'. תומר, שנפטר בגיל 42 ממחלת הסרטן, היה תרמילאי מושבע וחובב צילום, שטייל בלא פחות מ-64 מדינות והשאיר להוריו עזבון ובו אלפי תמונות ויומני מסע. מסע חייו נפסק לפני כשבע שנים, ב-24.11.2014. אימו דליה מספרת: "תומר אהב את החיים, הריע לטבע, התפעל מבני אדם, משונותם זה מזה ומנפלאות מעשיהם והיה שוחר חופש".

מה מקור שם התחרות 'מסע בים'?

"נושא התחרות נבחר משום שתומר הרבה לצלמו יותר מכל מושא אחר. בתצלומים רבים שהוא צילם לאורך השנים, ניתן לזהות אונייה, ספינה, סירה או דוגית בלב ים. התצלומים צולמו במקומות שונים ברחבי העולם, בעונות ובזמנים שונים, לרוב, בזריחה או בשקיעה מרהיבה. תומר לכד בתצלומים אלה רגעים קסומים, חלקם נשגבים ומלאי הוד ומסתורין. למרות שידוע לנו שדימוי ספינה בלב ים או כלי שיט אחרים הינו דימוי שחוק בצילום, באמנות פלסטית, בתקשורת חזותית וכן בקולנוע, מצאנו שבשל כך הוא עשוי להיות גם מאתגר".

דליה מודה לגיל אל עמי, מנכ"ל "מסע אחר אונליין" ובן משפחה, שנרתם למיזם, כמו ליתר פעולות ההנצחה לתומר. " בלעדיו זה לא היה קורה", היא מדגישה.
היא סבירה כי בתחרות זו מוזמנים צלמים וצלמות, גם חובבים, לבחור תצלומים שיש בהם התבוננות רעננה על נושא הים, שתשקף חוויה חד פעמית, שתעורר רגש בצופים, זיק של נשגב, מסתורין, קסם, כמו גם תיעוד של אירוע בנאלי המאיר את הנושא באור חדש.

סירה בים, צילום של תומר בכר

תומר בכר ז"ל נולד בתל אביב וגדל בהרצליה. בעשור האחרון לחייו התגורר בשדה ורבורג. הוא התחנך בבית הספר היסודי "הנדיב", בחטיבת הביניים "הנגיד" ובתיכון "היובל" בהרצליה. בצבא שירת ביחידת הניסויים של חיל חימוש והיה אחראי על פיתוח יישומים בתוכנות מחשב. על פועלו זה זכה ב-'אות מצטייני הנשיא'. לאחר הצבא נסע לטיול הראשון באמריקה הדרומית ולאחריו היה לתרמילאי מושבע.

דליה מציינת: "מזה שבע שנים שהנצחתו של תומר הייתה למשימת חיינו, המעניקה למותו משמעות ונחמת מה בצל הכאב המתמשך והגעגועים". היא מסםרת כי בזיקה למורשתו של תומר ז"ל, נוצרו אירועים שונים. כשנה לאחר מותו יזמה הקרן ע"ש תומר בכר יחד עם "מסע אחר אונליין", אלבום מהודר: 'מבעד לעיניו: מפליגים אל האינסוף' ובו תצלומים שצילם מסביב לעולם. "ב-2018 טסנו אנחנו, הוריו של תומר, לאי הפסחא והגשמנו את אחד החלומות של תומר", מספרת דליה בהתרגשות. "בספריית האי השארנו את אלבום התמונות שלו. לפני כשנה ציירנו מנדלת חוף יפהפייה ומרגשת בחוף הרצליה בהדרכת עופר דרורי, בתקוה שתומר יראה אותה מלמעלה", מוסיפה דליה.

פרט מתוך מנדלה על החוף לזכר תומר בכר ז"ל, צילום אלה אל עמי

תחרות הצילום היא בהשראת התצלומים שתומר השאיר אחריו. צוות השופטים כולל את שי גינות, משה שי, דנדן בולוטין ושלומי פינטו, והתאריך האחרון  למשלוח התצלומים נקבע ל-22.12. מבחר פרסים מתגמל מצפה לזוכים בתחרות.

לפרטים ומשלוח תצלומים היכנסו כאן

הזוכה במקום הראשון ייהנה משני לילות במלון 5 כוכבים אריאה אילת, מקבוצת מלונות אסטרל. המקום השני: לילה במלון אלמא, מלון ומרכז אמנויות, זכרון יעקב. המקום השלישי: קורס צילום מבית "יומן מסע", מסעות וסדנאות צילום. המקום הרביעי: הדפס פנורמי על זכוכית מבית SBY – סטודיו להדפס ומסגור אמנות. חביב הגולשים: שייט ביאכטה עד 13 משתתפים, מבית U 4 SEA.

הכרזת הזוכים תיערך בזום ב-19/01/22 בשעה 18.00. התצלומים הטובים ביותר יפורסמו במסע אחר אונליין, בפייסבוק ועוד. תצלומים נבחרים יוצגו בתערוכה ב-"גלריה ארטורה" במרכז האקדמי רופין בפברואר 2022.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר