בית הכנסת במשרד המכירות בגליל ים צילום באדיבות התושבים

פתרון זמני: פעילות בית הכנסת בגליל ים תועתק לרחבה במתחם גני הילדים

תושבים חוששים שמדובר בפתרון קבוע. מאיה כץ: "בכל שכונה צריכים להיות בתי כנסת, אך התהליך היה עקום". העירייה: "לא תהיה גישה לתוך הגנים ולמתקנים"

פורסם בתאריך: 16.12.21 08:27

אתמול (ד') התבשרו תושבי גליל ים במערב הרצליה, כי הפעילות שנערכת מזה מספר חודשים בבית הכנסת הזמני ברחוב עמוס עוז במבנה משרד מכירות של חברת פרשקובסקי לשעבר, תועתק החל מסוף השבוע הקרוב לאשכול גנים סמוך ברחוב עמוס עוז 6, כ-30 מטרים צפונית משם, ותתקיים במהלך ימי שישי ושבת, לא בשעות פעילות הגנים, ועד סוף ינואר 2022.

בהודעה שיצאה מטעם הקהילה הדתית נמסר: "בהמשך לפגישה שנערכה היום עם ראש העיר משה פדלון, חבר מועצת העיר צבי וייס, נציגי עיריית הרצליה וחברי הקהילה, הוחלט שבמהלך החודש הקרוב לערך, פעילות בית הכנסת תועבר לאשכול הגנים העירוני ברח׳ עמוס עוז 6. כלומר, בע״ה החל מהשבת הקרובה, פעילות בית הכנסת תועתק לשם. צפי מעבר לקרוואן החדש שישמש אותנו כמבנה בית הכנסת מטעם העירייה ברח׳ מוטה גור, לקראת סוף חודש ינואר. פעילות בית הכנסת ממשיכה כסדרה ואנחנו ממשיכים כקהילה מגובשת ביחד".

בעוד בקהילה הדתית בירכו על ההחלטה, תושבים חילוניים הביעו דאגה שמא הפתרון הזמני יהפוך לקבוע: "זה בכלל לא עניין של בעד או נגד בית תפילה, זה עניין של ייעוד של מוסדות ומבנים וכללי פעילויות בהם. לא הגיוני ולא סביר שתינתן גישה לא מפוקחת לכל סוג של מבוגרים לגני ילדים, לא הגיוני שבתקופת הקורונה יסתובבו מבוגרים ללא צורך בגני ילדים ולא הגיוני שלא ניתן לערוך פעילויות גיבוש, חוגים בגנים, אבל תפילה כן. ולא להיות שדיון והחלטה כזו מתקבלת ללא נציגות ההורים וככל הנראה גם ללא נציגות מחלקת חינוך", אמר אחד התושבים.
בנוסף, יו"ר ועד הגנים העירוני, רפי לוי, אמר כי הפעילות עלולה להיות פגיעה בטיחותית באשכול הגנים וציין, כי ועד הגנים לא עודכן בהחלטה שהתקבלה. במכתב ששלח אתמול לראש העיר, משה פדלון, ולמנכ"ל העירייה הוא כתב: "איך ניתן לקבל החלטה לקיים משהו שלא בשעות הפעילות בתוך אשכול של גני ילדים שאמור להיות לא פחות מסטרילי, בטיחותי וביטחוני? אני בעצמי הסתובבתי מספר פעמים בשכונה בימי שבת וראיתי אנשים לא מהשכונה ואפילו לא מהעיר. ממה שאני מבין, חוגי צהריים לא אישרו לעשות במתחם בגלל שאין עדיין מתנ"ס. חוגים לא ותפילות כן?".

בעירייה הבהירו כי הפעילות תתקיים ברחבת הפטיו ולא בתוך הגנים. מהעירייה נמסר: "בימים אלה, עד להקמת מבנה תפילה בשכונה, תשמש רחבת הפטיו שבמתחם גני הילדים "התבלינים" כמבנה תפילה זמני. מדובר בתקופה של כחודשיים בלבד, עד להעברת בית הכנסת למבנה חלופי. המתפללים יגיעו אל המתחם אך ורק בסוף השבוע – בערב שישי ובשבת – כך שלא יהיה כל ממשק בין התפילות לבין שעות פעילות הילדים בגנים. נדגיש כי לא תהיה גישה לתוך גני הילדים ואיזורי המתקנים, שיישארו נעולים, כל העת. העירייה אחראית להשאיר את המקום נקי ומסודר. בתום התפילות, במוצאי שבת, יקופל ציוד בית הכנסת ויאופסן במחסן. אנו מדגישים שמדובר בתקופה של כחודשיים בלבד ומבקשים שנמשיך לשמור על סובלנות, ושכנות טובה, כפי שנהגנו בה עד היום".

צבי וייס, חבר מועצת העיר מטעם סיעת הבית היהודי, אמר כי אינו רואה פסול בפעילות בית כנסת במבנה גנים: "הכל כשר למהדרין, כל הטענות התבטלו. זה יפעל אולי עד שבוע אחרי סוף ינואר ואחרי זה נמצא מקום שעונה על הדרישות. בעזרת השם, במשך השנים יהיו עוד בתי כנסת שיוכלו להכיל את אלפי התושבים".
מה אתה אומר לתושבים שחושבים שזה יהפוך לפתרון קבע?
"אין כל כך הרבה תושבים כאלה, אולי 2-3. בית כנסת זה לא מוקצה מחמת מיאוס".
מה דעתך שהפעילות תיעשה במבנה של גני ילדים?
"זה מבנה ציבורי. בתוך מבנה גנים עושים כל מיני פרויקטים, מועדונים. הכל יהיה בסדר. אם אפשר לשלב גנים ובית כנסת ביחד זה לא מזיק. זה שטח חום מיועד לציבור. יום אחד זה יכול להיות גם גן ילדים ויום אחד זה יכול להיות בית כנסת".

 

כזכור, בחודש יולי השנה תושבים בשכונת גליל ים התלוננו כי בית הכנסת הזמני הוקם ללא אישורים בתוך מבנה משרד מכירות של חברת פרשקובסקי ברחוב עמוס עוז, משרד מכירות שאינו פעיל כבר. עוד טענו, כי יש רעש מהמקום. בנוסף, הם דיברו גם על אנשי גרעין תורני שפוקדים את המקום בזמן התפילות וכלל אינם גרים בשכונה.

מאיה כץ, יו״ר האופוזיציה, מסרה: "ההחלטה שהתקבלה בעניין מעבר בית הכנסת הזמני לאשכול גני ילדים החל מהשבת הקרובה מעלה שאלות ותהיות רבות ובעיקר מדאיגה, כי שוב מישהו לא חשב ברמה האסטרטגית על כלל התושבים שגרים בשכונה. בכל שכונה, גם בגליל ים, צריכים להיות בתי כנסת שישרתו את הציבור. אין על כך מחלוקת. תהליך הקמת בית הכנסת היה עקום מתחילתו וחבל שכך, אבל אם יש כוונה אמיתית להעתיק את פעילות בית כנסת לקרוואן זמני בחודש ינואר, מדוע ממהרים להעביר את הפעילות לאשכול גני הילדים כבר בשבת הקרובה? מדוע נעשתה ההחלטה מהרגע להרגע מבלי להתייעץ עם הגורמים הרלוונטיים? ובעיקר, השאלה המרכזית היא האם הזמני יהפוך לקבוע? ולמה המהירות? הרי מדובר בסה״כ בהמתנה במצב הקיים עוד חודש ימים לפי ההודעה שיצאה. צר לי שכך מתקבלות ההחלטות מבלי לבחון ברמת המאקרו והמיקרו את כל המשמעויות בהיבטי חינוך, בטיחות ובריאות בתקופת הקורונה, ממשקים שמשתלבים האחד עם השני ועוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יהווה והבייקון

    לידיעת המושחתים והמתממים- אתם לא עובדים על אף אחד ורק גורמים לאנשים לשנוא את הדת

  2. דובר אמת

    מה שמרשים, שהם כל כך שקרנים שאפילו לא הצליחו להסכים על נוסח אחד: פדלון אומר שלא ישתמשו בכלל במבני הגנים, בעוד שצבי מסביר ארוכות למה הגיוני להשתמש במבני הגנים ואין שום בעיה. בושה של עיריה

  3. בדכ

    חלונים יקרים תנו לחיות בשקט כמו שאתם דורשים לעצמכם דעו גם גם לכבד שיש אנשים שחושבים וחיים אחרת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר