Lakshmiprasad depositphotos.com קורונה
Lakshmiprasad depositphotos.com קורונה

החשד לזיוף תעודת מתחסנת של כדורסלנית והעימות הפוליטי: סערה גדולה בהרצליה

עופר לוי מבקש לקחת מדניאל אייזנברג צדיקים את המקום בוועדת הבטיחות בדרכים, היא דורשת להדיח אותו מתיק הספורט בשל החשד לגבי תעודת המתחסנת של הכדורסלנית הזרה בבנות הרצליה

פורסם בתאריך: 21.12.21 14:42

סערה במרצ ולא רק בשל מזג האוויר. חברת מועצת העיר מטעם הסיעה, עו"ד דניאל אייזנברג צדיקים, פנתה ביום ראשון במכתב לראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בדרישה להדיח לאלתר את עופר לוי, סגן ראש העירייה ויו"ר מרצ, מתפקידו כמחזיק תיק הספורט בעירייה. זאת לאחר הפרסום ב-N12 אודות חשד לזיוף תעודת חיסון לכאורה של שחקנית כדורסל זרה בקבוצת הנשים של בנות הרצליה במהלך ניסיון להכניסה לארץ. יש לציין שלוי הוא גם יו"ר דירקטוריון עמותת בני הרצליה. כמה ימים קודם לכן הגיש לוי הצעה לסדר לקחת מאייזנברג צדיקים את תיק התחבורה.

זו לשון הפנייה במכתבה של איינברג צדיקים לראש העירייה: "כידוע לך, בשבוע שעבר נחשפה פרשה חמורה של ניסיון זיוף בהעברת שחקנית לארץ לקבוצת הנשים המקצוענית של בנות הרצליה בליגת העל. המתנתי מספר ימים מאז התפרסמה הידיעה בתקשורת ונדהמתי שעיריית הרצליה מתעלמת מהפרשה. לאור חומרת המקרה, אני דורשת ממך להדיח לאלתר את מחזיק תיק הספורט עופר לוי מתפקידו . כמו כן, אני דורשת להעביר את מכתבי זה למבקר העירייה".

כאמור, כמה ימים קודם למכתב, הגיש עופר לוי הצעה לסדר שתעלה במסגרת ישיבת המועצה בנושא חילופים בסיעת מרצ התנועה הירוקה בוועדת בטיחות בדרכים העירונית. כך נכתב בהצעה: "אנו חברי סיעת מרצ התנועה הירוקה מבקשים למנות את עופר לוי למ"מ יו"ר הוועדה במקום הגברת דניאל אייזנברג".

דניאל אייזנברג צדיקים צילום פרטי

# # #

בתגובה לחשד שהעולה כלפי בנות הרצליה, ציין לוי, שכיו"ר עמותת בני הרצליה הוא אינו עוסק בנושאים טכניים, אך הבהיר שיש להקפיד היטב על הנהלים וההנחיות בעניין. הוא התייחס גם לחברת סיעתו אייזנברג צדיקים ואמר: "הניסיון לקשור אותי למקרה המתואר נובע מאינטרס אישי שלה". אייזנברג צדיקים, הגיבה לדברים: "הבדיקה חייבת להיות בתוך הבית ולא לגלגל אותה למקומות אחרים. אני מציעה לעופר לוי במקום להתעסק בי להתעסק במחדלים. הספורט בהרצליה קורס וחבל".

עופר לוי צילום פרטי

גורמים המעורים בנושא, טוענים כי לא במקרה יש חפיפה בין הנושאים. "לא מקובל להעלות הצעות לסדר במסגרת חילופי גברי. יש דבר שנקרא סעיף מינויים שהסיעה עצמה מחליטה בתוכה על שינויי תפקידים. ככל הנראה משה פדלון לא אישר לעופר לוי לעשות את השינוי הפנימי הזה ולפיכך הוא החליט להביא את זה כהצעה לסדר. לא מתפקידו של ראש העיר להתערב בתוך סיעה, אחרת זה היה נכנס תחת סעיף מינויים. אף אחד בתוך סיעה לא קורא להדיח חבר אחר, אלא אם יש קרע אדיר. יש מצב שדניאל "מאיימת" על עופר בסגנון – אתה תמשוך את ההצעה שלך ואני אמשוך את שלי. מרצ מפורקים, אין סיעה".

עופר לוי אמר על האירועים האחרונים: "האירוע בקבוצת בנות הרצליה הובא לידיעתי על ידי מנכ"ל העמותה, ובאופן מיידי וללא שיהוי הובהר על ידי שיש להקפיד היטב על הנהלים וההנחיות בעניין זה וכל מעידה, טעות או תקלה תטופל כהפרת משמעת חמורה. יש לציין שאני כיו"ר העמותה לא עוסק בנושאים טכניים, אלא אם יש צורך בחידוד נהלים וטיפול נקודתי במקרים של הפרתם. יו"רית בנות הרצליה לקחה אחריות מלאה על המקרה וכעת הנושא נמצא בבדיקה של איגוד הכדורסל ומשרד הפנים. הניסיון לקשור אותי למקרה המתואר נובע מאינטרס אישי של חברת המועצה, ואני מצר על ההחלטה שלה שפוגעת בסיעת מרצ במועצה, שאני עומד בראשה. אמשיך לנהל את הספורט ואת כל הנושאים שבאחריותי ולהביא להישגים בהגינות, ביושר, בכבוד ובמקצועיות".

מה דעתך על הקריאה שלך להדיח אותך מתפקידך כמחזיק תיק הספורט?
"הקריאה הזאת אפילו לא ראויה להתייחסותי".

 

מנכ"ל בני הרצליה, ארז רבן, אמר: " קבוצת הכדורסל בנות הרצליה מתנהלת באופן עצמאי – יש לקבוצה מנהלת, מאמן וצוות שלם העוסק בפעילות הקבוצה. גם אם עולה טענה כלשהי כנגד הקבוצה עצמה לגבי תהליך הזמנת שחקנית מחו"ל, אני מניח שהנושא ייבדק ע"י הרשויות הרלוונטיות כמו איגוד הכדורסל".

לורי אבידר, יו"ר בנות הרצליה, מסרה בתגובה: "קבוצת הכדורסל בנות הרצליה מנוהלת על ידי באופן עצמאי לחלוטין . תקציב הקבוצה מנוהל על ידי עמותת בני הרצליה . ליו"ר ולמנכ"ל בני הרצליה אין כל קשר לאירוע הגשת המסמך למשרד הפנים לא במישרין ולא בעקיפין והמקרה שאירע אינו על דעתם ולא בידיעתם. אני מקבלת את האחריות המלאה לאירוע ולכשיסתיים בירור פרטיו אגיב בהתאם".

מאיגוד הכדורסל נמסר: "המקרה הגיע לידיעתנו. איגוד הכדורסל רואה בחומרה כל ניסיון של חוסר אמינות בכלל ובטח כזה הקשור במגפת הקורונה, שפוגעת בכולם וכבר פגעה בענף הכדורסל בארץ ובעולם. אנו נמצאים בתיאום מלא עם משרד הספורט ומשרד הבריאות, שקיבל את תגובתנו בכתב היום. הקבוצה וכל מי שקשור לפרשה הזו צפויים להעמדה לדין משמעתי בקרוב".

מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה מגנה כל התנהלות בלתי ראויה העלולה לפגוע בבריאות הציבור. עם היוודע הדברים הוקם צוות לחקירה יסודית של האירועים ולהפקת הלקחים הראויים".

תגובת רשות האוכלוסין וההגירה: "הבקשה להעסקת הספורטאית הזרה הוגשה באופן מקוון על ידי הנהלת קבוצת בנות הרצליה. בין כלל המסמכים שהוגשו הומצאה תעודת חיסון שאינה בתוקף, ומשכך הבקשה סורבה. לאחר הסירוב, הוגשה הבקשה עם מסמכי חיסון נוספים בלשכת מינהל האוכלוסין בהרצליה. עובד הלשכה שבדק את מסמכי החיסון חשד כי תעודת החיסון מזויפת ודחה את הבקשה פעם נוספת. נראה תמוה שבשעה שהממשלה נאבקת במגפת הקורונה, נעשים ניסיונות לזייף מסמכים שנועדו להבטיח את בריאות הציבור, ועל כך מגיעה הערכה לעובד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר