הסטודנטים של הקליניקה ברייכמן, צילום פרטי

לשירותכם: הסטודנטים של רייכמן ישמרו על הזכויות שלכם מול העירייה

סטודנטים למשפטים באוניברסיטה בהרצליה מסייעים ללא עלות לתושבים ולעסקים בנושאי השלטון המקומי. יעל רימיני: "זו תחושת שליחות"

פורסם בתאריך: 28.12.21 08:46

תושבים ובעלי עסקים, יש לכם כתובת לפניות בנושאי סיוע משפטי מול העירייה בנושאי חיובי ארנונה, חישובים וזכאויות ונושאים נוספים, והכל ללא עלות. 20 סטודנטים של אוניברסיטת רייכמן הם חוד החנית בתוך הקליניקה לשלטון מקומי של האוניברסיטה בהרצליה. רוב הסטודנטים בשנה ב' ו-ג' ללימודי המשפטים, חלקם בשנה האחרונה והם מסייעים לתושבים במידת הצורך מול הרשות המקומית.

יעל רימיני, סטודנטית שנה ג', מבקשת להפיץ את הבשורה בקרב התושבים באוכלוסייה, שלא תמיד מודעים לזכויותיהם: "אנחנו הסטודנטים נותנים סיוע חינמי לכל מי שפונה אלינו בנושאים שקשורים לעירייה, כמובן שבפיקוח של עורכי דין. הבנו עד כמה אנשים לא מודעים לזכויות שלהם. למשל, אנשים בגיל פרישה זכאים באופן אוטומטי ל-30% הנחה בארנונה עד 100 מ"ר. הרבה אנשים פשוט משלמים בלי לבדוק מראש אם החיוב או החישוב נכונים. מדובר בנושאי ארנונה בעיקר – אם זה גובה חיוב, סוג חיוב, וחיוב רטרואקטיבי".

תושבי הרצליה, באופן טבעי, הם קהל היעד העיקרי של הקליניקה. בקליניקה שואפים להרחיב את הטווח. אומרת יעל: "נשמח להגיע לכל עירייה, כי לפעמים הטיפול דורש גם נוכחות פיזית. כעת, אנחנו מטפלים בפניות גם מכפר סבא, רעננה ורמת גן".

אילו תחושות אתם חווים מתוך השירות הזה?

"היכולת לעשות למען האזרח כסטודנטית נותן הרגשה מדהימה. אתה מבין שאתה יכול לעזור לאנשים אפילו בדברים הפשוטים, כמו הנגשה של מידע, זו ממש תחושת שליחות. כמובן שאנחנו לומדים המון מכל מקרה וגם להבא איך להביא את המידע לאנשים".

 

יש לציין, כי הקליניקה לשלטון מקומי עוסקת בסיוע למגוון רחב של אוכלוסיות מוחלשות וקידום זכויות חברתיות. היא פועלת בשיתוף משרד עו״ד פישר בכר חן וול אוריון ושות׳, ומנוהלת על ידי מנהלת תחום המיסוי המוניציפלי במשרד, עו״ד שגית אביטל-אסף. מטרות הקליניקה לסייע במספר מישורים: ייעוץ וסיוע משפטי פרטני פרו-בונו לבעלי נכסים מול הרשויות, סיוע בהפחתת חיובי המס וכו׳. "אם אתם מכירים בעלי עסקים כמו תעשייה, חנויות, מספרות, מסעדות שמרגישים כי החיוב שניתן להם אינו מותאם לנכס, או שחוייבתם עבור בית המגורים שלכם בצורה לא נכונה – פנו אלינו לסיוע, אנחנו כאן בשבילכם!", מציינים בקליניקה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר