בית לחתול שהציבו תושבים צילום אתי שגיא

תושבים זורקים בתי מסתור לחתולים שמכינים תושבים אחרים

תושבים מדווחים כי בעוד הם מכינים בחורף בתי מסתור לחתולי רחוב, הבתים נעלמים באופן מסתורי. "כואב לדעת שלתושבים בהרצליה לא אכפת מהסבל של החתולים בחורף", הם אומרים

פורסם בתאריך: 4.1.22 08:44

תופעה מסתורית ומוזרה מתרחשת בהרצליה מזה זמן רב, כאשר בתים שנבנים עבור חתולי הרחוב על ידי תושבים שמגלים אמפתיה למצוקתם, נעלמים ונזרקים כלאחר יד על ידי תושבים אחרים, ככל הנראה כאלה שפחות מזדהים עם מצוקת החתולים. התופעה נחשפה בשכונות הרצליה הירוקה והרצליה הצעירה, ויש לשער שמתקיימת גם במקומות נוספים.

מאי, המתגוררת בהרצליה הירוקה, מספרת: "לי זה קרה כבר ארבע פעמים ושמעתי שלעוד אנשים זה קרה. אלו בתים ששמים אותם במקומות מסתור, ליד שיחים בעיקר. אני כבר ארבע שנים מכינה אותם והם נעלמים מאוד מהר, זה קרה לי בשתי שכונות שונות בעיר, בהרצליה הצעירה והרצליה הירוקה וזה קרה לעוד אנשים".

התלוננת בנושא?
"האמת שלא, אני לא יודעת אם יש להם מה לעשות עם זה או אם זה בכלל יעניין מישהו".

מה דעתך על התופעה הזו?
"זה מאוד כואב לדעת שללא מעט תושבים בעיר מתקדמת כמו הרצליה לא אכפת מהסבל של החתולים בחורף. הם גם ככה כל כך מסכנים ואומללים כל השנה ומנסים לשרוד בקושי, ואני כל כך מרחמת עליהם בחורף. למה לא לעשות את המינימום שיכול להקל עליהם? נניח ולא כולם מעוניינים לבנות להם בתים, שאגב זה אחד הדברים הקלים לעשייה, כי זה רק קרטון עטוף בניילון עם חור לכניסה, אבל לזרוק בית שמישהו כבר טרח והכין, ויכל לעזור כל כך לחתולים בשכונה לא להירטב מהגשם? זה מרגיש לי דבר כל כך בסיסי".

את ממשיכה לבנות בתים לחתולים?
"כן, אני אבנה שוב. היום שמתי בכניסה לבית של השכנים שלי, ככה אף אחד לא ירשה לעצמו לקחת".

 

 

אוצר שריתה, תושבת הרצליה הירוקה, אומרת: "בניתי 3 בתים לחתולים. השכנים מהבניין שגרתי וגדלתי בו רק חיכו ליום שאעזוב, כדי לזרוק את כל הבתים של החתולים שהיו מאחורי הבניין. זה בית שנולדתי בו ו-20 שנה שאנחנו האכלנו חתולים. לשמחתי, אחרי שעזבתי, שתי נשים יקרות מהבניינים הסמוכים הביעו חמלה, ראו והכירו לאורך השנים את החתולים ואת הנאמנות שלהם והכינו בתים חדשים, הפעם בבניין הסמוך, שם הדיירים יותר סימפטיים לחתולים ומבינים שהם לא מטרד. מדובר על קבוצה קבועה של חתולים מקסימים מטופלים, מעוקרים ומסורסים".

יש לך הסבר לתופעה הזו?
"ממה שאני חושבת, אנשים פיתחו אדישות, אולי גם התקופה של הקורונה והסגרים הוסיפו לזה ואנשים נכנסו לתוך מצב של הישרדות והם דואגים לעצמם ותו לא. הלוואי שהכתבה תצליח לפתוח לבבות של אנשים וחמלה לחתולים המסכנים, שחיים גם ככה בסבל נוראי וסובלים גם מהאדישות של אנשים ולפעמים אפילו מרשעות".

מעיריית הרצליה נמסר: "הנושא אינו מוכר לעירייה, התושבים מוזמנים לפנות בזמן אמת למוקד העירוני 106 על מנת שנוכל לפעול בהתאם"


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שרביט

    זה דבר אלמנטרי לשאול את השכנים אם הם בכלל מוכנים שישמו להם בתי מסתור לחתולים בחצר הבית המשותף או בכניסה לבית הפרטי. מי שמציב אותם לא שואל רשות א שלא יבוא בטענות. בחיפה האכלת רחוב כבר מביאה לקנסות בגלל חדירת חזיירם וחיות אחרות לאזורי מגורים .

  2. אלה

    מעניין אם האנשים שזורקים את הקרטונים לחתולים גם אוספים אשפה מהרחוב…מתארת לעצמי שלא. כי לא האשפה מפריעה להם. זה רוע לב פשוט מאוד. האנושות חולה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שזןרק לחתולים את בית המסתור זה בטוח אותם אנשים שהתעללו בחתולים סגנון כת השטן בילדותם . ואת אותם אנשים צריך לזרוק לכלא .
    ברגע שאין ענישה אין פיתרון .
    להתעלל בבעלי חיים זה בדיוק כמו עם אנשים אין שום הבדל !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר