משה פדלון ודנה אורן ינאי, צילומים עזרא לוי, פרטי
משה פדלון ודנה אורן ינאי, צילומים עזרא לוי, פרטי

מבוכה לפדלון: הפסיד בהצבעה על הדחת אורן ינאי מוועדת המשנה ומינוי קוממי

אחרי ההפסד, העלה פדלון הצעה נוספת להדחת אורן ינאי בלבד. ההצעה עברה רק משום שחברי האופוזיציה יצאו במחאה. אורן ינאי: "אסור לתת לו להוביל את הוועדה". פביאן: "זה ייבחן במישור המשפטי"

פורסם בתאריך: 3.1.22 09:22

אכזבה גדולה לראש עיריית הרצליה משה פדלון אמש (א') בישיבת מליאת התכנון והבנייה בהרצליה. ראש העיר, המשמש גם יו"ר הוועדה, כינס את הישיבה כדי לדון בנושא ביטול חברותה של חברת המליאה דנה אורן ינאי בוועדת המשנה לתכנון ובנייה ומינויו של חבר המליאה יוסי קוממי במקומה. למרבה ההפתעה, ההצעה נדחתה ברוב של 8 מתנגדים מול 7 תומכים, ו-1 נמנע. נגד הדחתה של אורן ינאי הצביעו מאיה כץ, יריב פישר, איל פביאן, דורון דבי, סגן ראש העירייה עופר לוי, דרור בן עמי, איתי צור ודנה אורן-ינאי. בעד הצביעו ראש העירייה משה פדלון שהוא גם יו"ר מליאת הוועדה לתכנון ובנייה, עופרה בל, צבי וייס, משה ועקנין, אלעד צדיקוב, יוסי קוממי וסרג' קורשיא ראש מועצת כפר שמריהו. ירון עולמי יצא ונספר כנמנע. בכך לא הסתיימה הדרמה. להפתעת הנוכחים, ולאחר שהתעשת מהמהלומה שספג, העלה משה פדלון הצעה נוספת שכללה רק את הדחת דנה אורן ינאי ללא מינוי קוממי. או אז החליטו חברי סיעות האופוזיציה לעזוב, במחאה על כך שההצעה לא הייתה כלל על סדר היום ולפיכך שנויה במחלוקת. ההצעה השנייה עברה ברוב קולות ברור. דנה אורן ינאי הגיבה כי מביך שראש העיר אינו יודע לקבל את ההפסד בצורה חוקית, וראש העיר מנגד לא נותר חייב ואמר כי חברת הוועדה אורן ינאי פוגעת פעם אחר פעם בתחבולות ובמעשים קטנוניים בהתנהלות התקינה של המועצה.

גורם בוועדה מסר: "מלחמות הקואליציה של משה פדלון שוב מראות את חוסר היציבות וחולשתו, כאשר סגן ראש העיר עופר לוי מצביע שוב נגדו. בזכות ההצבעות של לוי ואיתי צור נגד ראש העיר ההצבעה לא עברה. משה פדלון לא הצליח להדיח את דנה כפי שרצה, כי לא היה לו רוב. כל ההדחה של דנה היא בעיקרה בגלל כמה פרויקטים שהיא מצביעה נגדו, וכל טענה על זה שהיא מהאופוזיציה אינה רלוונטית, אחרת היה צריך לעשות שינוי בהרכב הוועדה כבר לפני חמישה חודשים. יש פה החלטה להדיח חבר ועדה בעיקר כדי לקדם פרויקטים שרוב חברי הוועדה לא תומכים בהם. פדלון שוב מנסה לסתום פיות של חברי ועדה שחושבים אחרת ממנו, רק שהפעם לא היה לו רוב לזה״.

אורן ינאי אמרה: "שלוש שנים עמדתי כחומה בצורה נגד מכירת העיר, והערב ראש העיר פעל להדיח אותי מוועדת תכנון ובנייה, כי לא הסכמתי להצביע איתו ולהתפשר על טובתם של תושבי העיר. ההפסד של ראש העיר הערב והמחטף שלו לאחר ההפסד זאת בדיוק הסיבה לכך שאסור לתת לו להוביל את ועדת התכנון והבנייה, ייתכן והגיע העת לדון בתפקידו זה. הניסיון של ראש העיר לעצור אותי ולהעיף אותי מוועדת התכנון והבנייה בשל המאבק שלי נגד העברת מהלכים שאינם לטובת הציבור הוא פגיעה אנושה באמון הציבור בשלטון המקומי. שלוש שנים נלחמתי למען בנייה שפויה ומידתית. נלחמתי לשמור על אופי השכונות ופעלתי לעצור כל ניסיון לבנות מגדלים במרכזי השכונות. נלחמתי למען שרות טוב יותר לתושבים, שרות מהיר ויעיל יותר. פעלתי נגד ההשתלטות הבלתי-חוקית על מבנים ונגד הבנייה הלא-חוקית. לא יעלה על הדעת להפוך את הוועדה לכלי פוליטי, ולא ייתכן שראש העיר יעשה מחטף בשל ההפסד הצורם ואי האמון שהביעו במהלך שלו חברי המליאה. אנו לא נאפשר לראש העיר להתנהל דרך מחטפים ונילחם על כך בכל דרך. די מביש שראש העיר לא ידע לקבל את ההפסד בצורה חוקית ודמוקרטית".

חבר המועצה איל פביאן, צילום דני שביט

איל פביאן, חבר המליאה, אמר: "משה פדלון שוב הפסיד הערב בהצבעה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ונכשל בהדחת חברת ועדת משנה כיוון שאיננה משתייכת לקואליציה שלו יותר וכן נכשל במינוי חבר קואליציה. חברים מתוך הקואליציה שלו הצביעו נגד ההצעה שהביא, ואז במצוקתו הוא עבר לתרגילים והעלה להצבעה החלטה נוספת רק להדחת חברת ועדת המשנה. פעולתו מעידה על חולשה ומצוקה ולא הייתה צריכה להתבצע הערב. אנו יצאנו מחדר הישיבה ולא השתתפנו בהצבעה השנייה שיזם. הפעולה שנקט הערב תעבור כעת לבחינה במישור המשפטי".

 

 

 

נכון לכתיבת שורות אלה לא התקבלה תגובתו של סגן ראש העיר, עופר לוי.

מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה נמסר: "סעיף ההדחה של הגב' אורן ינאי הונח על סדר יומה של הוועדה מראש והיה ידוע לכל המשתתפים. גם חוות הדעת מאת היועצות המשפטיות של הוועדה, אשר ניתנה לבקשת חברי האופוזיציה, קבעה כי המהלך משקף את פקודת העיריות ואת דיני התכנון והבנייה, ולפיכך אושר קיום ההצבעה".

מלשכת ראש עיריית הרצליה נמסר כי: "מינויה של הגב' אורן-ינאי כחברה בוועדה נעשה עוד בתקופה בה הייתה חברת קואליציה. משהתפטרה ועברה לאופוזיציה, חדלה למעשה לייצג את רוב ציבור תושבי העיר. אבל, הגברת בחרה שלא להתנהל על פי כללי ההתנהגות ועל פי הקוד האתי של מועצת העיר, ובדרכה האגרסיבית נצמדה בכח לעמדתה וסירבה לוותר, מתוך מטרה להמשיך ולקדם אינטרסים פוליטיים צרים, שאינם לתועלת הכלל. לאורך תקופה ארוכה אנו רואים איך פעם אחר פעם, בתחבולות ובמעשים קטנוניים, פוגעת הגברת אורן ינאי בהתנהלות התקינה של המועצה, כפי שעשתה בישיבת התקציב, כשבחרה בדרך של פיליבסטר שהשאיר את כולנו עד השעות הקטנות של הלילה, רק כדי להראות שהיא יכולה… חברי הוועדה, מתוקף החוק, בחרו להגיד לגברת : עד כאן! לא ניתן למנוע מתושבים ותיקים לשפר את איכות חייהם ולצאת מהשיכון המתפורר לטובת בתים טובים יותר. לא ניתן לאינטרס אנוכי של חברי מועצה לפגוע במי שקורת הגג שלו דולפת. אני מודה לחברי הוועדה שהראו לגברת את הדלת – כל זה היה נמנע לו רק הייתה נוהגת על פי האתיקה וכללי ההתנהגות המאפיינים את רוב חברי המועצה בהם התברכה הרצליה".

גורם בעירייה הוסיף כי "על פי פקודת העיריות המפתח לועדת המשנה הוא – 4 מהקואליציה, 2 מהאופוזיציה, 1 מכפר שמריהו. נציגות האופוזיציה הן מאיה כץ ואייל ופביאן ולכן אורן ינאי למעשה לא מייצגת אף אחד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר