יורם טהרלב צילום ליאור טל

תושב העיר, המשורר יורם טהרלב, נפטר לאחר מאבק במחלה קשה

המשורר והפזמונאי המוערך הלך לעולמו בגיל 83 לאחר מאבק במחלת הסרטן. אחראי על שירים ויצירות רבות שהפכו לנכסי צאן ברזל. בשנת 2013 זכה לתואר אזרחות כבוד מטעם העיר הרצליה

פורסם בתאריך: 6.1.22 11:46

המשורר, הפזמונאי, הסופר והמחזאי, יורם טהרלב, נפטר היום (ה') לאחר מאבק במחלת הסרטן. טהרלב ז"ל היה בן 83 במותו. הוא נולד בקיבוץ יגור והתגורר בשנות חייו האחרונות בהרצליה. הוא היה נשוי שלוש פעמים ואשתו הראשונה הייתה המשוררת, הסופרת והעיתונאית נורית זרחי. הותיר אחריו 4 ילדים.

ב-2013 זכה לתואר "אזרחות כבוד" מטעם העיר הרצליה ביום הולדתו ה-75. טהרלב נבחר על ידי חברי מועצת העיר לקבל את התואר, כהערכה "על פעילותו הענפה והמתמשכת בתחום השירה והספרות".

יורם טהרלב כתב מספר רב של שירים ופזמונים, רבים מהם לפסטיבלים ולתחרויות שונות, כולל לפסטיבלי הזמר ולאירוויזיון. רביןם משיריו הפכו למיתולגיים בתרבות הישראלית. בין שיריו אפשר למצוא שירי אהבה, שירי מולדת, שירי טבע, שירים תנכיים ושירי הומור. משיריו הבולטים: "ישנן בנות", "היה לי חבר היה לי אח", "גבעת התחמושת", "שירו של צנחן", הבלדה על יואל משה סלומון, ההר הירוק תמיד, בפרדס ליד השוקת, עוד לא תמו על פלאייך, קום להתהלך בארץ", ועוד רבים וטובים.

 

 

כמו כן, כתב טהר לב שירי ילדים רבים כמו "ברבאבא" בביצוע ציפי שביט, "דונלד דק" בביצוע מייק בורשטיין, "דלת הקסמים", "שכונת חיים" ועוד. בנוסף, כתב עשרות ספרים. הוא זכה במספר פרסים והוקרות. בשנת 2016 קיבל את פרס שרת התרבות והספורט לאמנים ותיקים ע"ש אריק איינשטיין. בשנת 2018 זכה יחד עם הסופרת אמונה אלון בפרס שר החינוך לתרבות יהודית.

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר