ניידת משטרה בלילה אילוסטרציה zilber42.gmail.com depositphotos,com

העובדת הייתה לבד בדוכן הפיס, מוקפת נערים מאיימים: "זה היה מפחיד"

מוכרת בדוכן פיס מספרת כי מצאה עצמה ערב אחד מוקפת בני נוער שאיימו והטרידו, וטוענת כי פניות שלה למוקד העירוני לא נענו. העירייה: "הגיעה ניידת לאיזור, לא נראו במצלמות פעולות אלימות"

פורסם בתאריך: 12.1.22 08:32

קוראים לה בטי, היא בת 57, ועובדת כבר מספר שנים בדוכני פיס, אך לדבריה דבר לא הכין אותה למה שקרה לה באחד הימים האחרונים בשעות הערב, בדוכן ברחוב סוקולוב 40 בהרצליה. חבורה של בני נוער התגודדו והקיפו את הדוכן שלה, תוך שהם משתוללים וצורחים. מכאן החלה מסכת אירועים שהסתיימה למזלה ללא פגיעה פיזית, אך עם הרבה פחד מפני העתיד, לילות ללא שינה ואכזבה גדולה מתפקוד הגורמים שאמורים לתת מענה מיידי והולם.

"יש פה יחס מזעזע של עיריית הרצליה", פותחת בטי את דבריה. "פניתי אל אותם נערים שהשתוללו, נראו לי בני 13-15, בבקשה לא לצרוח. הם ענו לי בחוצפה שמותר להם עד 23:00 בלילה. הם התקרבו, הקיפו את הדוכן, התחילו למשוך דברים, תוך כדי שאני אומרת להם שאני מתקשרת למשטרה ולשיטור הקהילתי. זה לא בדיוק עניין אותם, הם המשיכו להתפרע, משכו את קורא כרטיסי האשראי, דפקו עם הידיים על הדוכן והתנהגו כמו ברברים, זה היה מפחיד. חששתי".

מה עשית בשלב הזה?
"התקשרתי למוקד העירוני, כי אני יודעת שיש שיטור קהילתי. המוקדן אמר לי שזה לא בטיפול שלו, אלא של המשטרה. ביקשתי ממנו שישלח אותם. כל זה כשתוקפים אותי ואני מרגישה מאוימת. למזלי, הגיעו לקוחות והנערים התפזרו. אחרי כ-10 דקות התקשרתי שוב למוקדן ואמרתי לו שאני רוצה להגיש נגדו תלונה. פתאום אחרי כמה דקות התקשרו מהמשטרה, אבל אף אחד לא בא".

איך התחושות שלך לאור המקרה?
"לא הצלחתי להירדם כל הלילה. אחרי שנרגעתי, כתבתי מייל למנהל הפיקוח ולמנהלת המוקד העירוני. מנהל הפיקוח ענה שהתלונה שלי עוברת למנהלת המוקד. למחרת בבוקר התקשרתי למוקד בניסיון להגיע למנהלת. בפעם הראשונה קצת אחרי שמונה בבוקר, ואז ב-11:00 וגם ב-14:00, אמרו שהיא תחזור אליי ולא חזרה. התקשרתי ללשכת ראש העיר, שם כתבו את התלונה שלי ולא חזרו אליי. אני פוחדת, לא רגועה, אתה לא יודע מה יקרה מחר. כל דבר קטן מקפיץ אותי, ישנו הפחד ששוב יקרה משהו ולא יהיה את מי להזעיק".

בטי אומרת: "אם אנחנו בעיר שלנו כבר לא בטוחים יותר להגיד מילה לבני נוער ואין לנו פיקוח שיגן עלינו וייתן לנו מענה מיידי, אז מה זה שווה? כשאין למי לפנות זה הדבר הכי גרוע בעיניי. אני עובדת 4 שנים בדוכני פיס, זה מעולם לא קרה לי. זה נטו התנהגות ברוטלית, והכי חמור בעיניי זה חוסר התפקוד של המוקד העירוני".

 

מעיריית הרצליה נמסר: "האירוע מוכר במוקד העירוני ונבדק גם על ידי נציבת תלונות הציבור. מפעילת תחנת הפיס צלצלה למוקד העירוני להתלונן על חבורת נערים שמציקה לה. מוקדן שהיה במשמרת ניסה לדלות ממנה פרטים, כדי להפעיל את השיטור העירוני, ובין היתר, שאל את הגברת אם היא פנתה למשטרה, כחלק מהשלמת פרטי רקע. הפונה התנפלה עליו בלשון תוקפנית וטרקה לו את הטלפון. נפתח אירוע במערכת בשעה 21:22, המוקד הפנה את השיטור העירוני למקום. ניידת הגיעה וסרקה, לא נמצאו "נערים" בסביבה. במצלמות האבטחה העירוניות זוהו נערים שהתקרבו לדוכן, בעת שלקוח עמד שם. בתוך זמן קצר מאד הם התרחקו מהדוכן. לא נראו בצילומים פעולות שיכולות להיות מזוהות כאלימות או ונדליזם. ניידת השיטור סגרה את האירוע בשעה 21:52, אחרי סריקה מקיפה בסביבה. האירוע טופל כראוי, להבנתנו".

בהתייחס לכך אמרה בטי: "בפעם הראשונה התקשרתי ב-21:14 ובפעם השנייה ב-21:18. אח"כ התקשרו אליי ממספר חסוי ב-21:30. הוא  שאל אותי באדישות למה אני לא מתקשרת למשטרה ולמה אני לא מגישה תלונה במשטרה? אמרתי לו שבסך הכל ביקשתי סיוע מהמוקד העירוני. דיברתי בטון גבוה, הייתי על רמקול, אבל לא צעקתי. אמרתי לו שאני פוחדת ואני לא צעירה. לא הבנתי למה הוא ממשיך להפנות אותי למשטרה, אני אמורה לשוחח איתו כאילו הכל תקין כאן?"

הגיעה ניידת?

"לא הייתה ולא עברה פה שום ניידת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר