עיריית הרצליה צילום עזרא לוי
עיריית הרצליה צילום עזרא לוי

ההכרה בזוגות ידועים בציבור: הסיפור שמאחורי ההחלטה שעברה למרות התנגדות פדלון

עיריית הרצליה הודיעה שתכיר בזוגות ידועים בציבור, עשרה חודשים לאחר שההחלטה עברה במועצת העיר. מאחורי הקלעים מתקיים ויכוח על הקרדיט למהלך

פורסם בתאריך: 13.1.22 08:31

עיריית הרצליה תכיר בזוגות ידועות וידועים בציבור ותעניק שירות חדש לרישום זוגיות על בסיס תצהיר – אישור הכרה עירונית. האישור ישמש את כלל יחידות העירייה בעת מתן שירותיהן ויקל על זוגות בכל הקשור במימוש הזכויות והחובות העירוניות, כדוגמת תו חניה עירוני ועוד. אומנם מדובר בבשורה חדשה בקרב הזוגות המיועדים בהרצליה, אך מאחורי הקלעים לא שקט לגבי זהות יוזם ההצעה המקורית בנושא. סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הלהט"ב במועצת העיר הרצליה, עופר לוי, העלה את ההצעה לסדר בחודש מרץ 2021, אז ההצעה עברה ברוב קולות מוחץ 10:4, כשבין המתנגדים להצעה היה ראש העירייה, משה פדלון. קדמו להצעתו של לוי שתי הצעות לסדר של האופוזיציה, שנדחו, הראשונה בחודש ינואר 2020 והשנייה ביולי באותה שנה.

לדברי איל פביאן, חבר סיעת 'החופש לבחור' מטעם האופוזיציה, כבר בסוף 2018 העלה את הנושא במסגרת מסע הבחירות שלו לראשות העיר. כך מתאר פביאן את השתלשלות העניינים: "לאחר הבחירות, העלינו פעמיים בהצעות לסדר את הנושא במועצת העיר הרצליה, יחד עם חברינו מסיעת "יש עתיד בהרצליה" ובהמשך עם כל סיעות האופוזיציה יחד. ההצעות נדחו בהצבעות רוב ע"י הקואליציה בראשותו של משה פדלון עם טיעונים שונים ומשונים וטענות שזהו נושא לא לטיפולה של העירייה אלא של המדינה ועוד תירוצים וטענות שונות. בפעם השלישית עברה הצעה זו במועצת העיר הרצליה במרץ 2021 והפכה לעובדה מוגמרת, לאחר שסיעות אחרות, שקודם הצביעו כנגדה, עברו לתמוך בקידומה. מה שאילץ את משה פדלון ושותפיו לקואליציה לבצע את המהלך זה העברת החלטה רשמית במועצת העיר שמחייבת את העירייה וראש העיר לבצע אותה. ההחלטה הזו התקבלה במרץ שנה שעברה, בניגוד לדעתו של פדלון ותחת מחאתו החריפה. מה שאפשר את קבלת ההחלטה זה אך ורק הקולות של שבעת חברי האופוזיציה ולא שום דבר אחר. אם ההחלטה הזו הייתה מתקבלת קודם לכן, הדברים היו מבוצעים קודם לכן בהתאם ולמרות עמדתו של פדלון. אנחנו באופוזיציה העלינו את ההצעה בפעם הראשונה כבר בינואר 2020 ובפעם השנייה ביולי אותה שנה. בשתי הפעמים עופר לוי התנגד להן ולא אפשר להעבירן במועצת העיר. על מה הוא בדיוק "עבד" במשך כל כך הרבה זמן? ערים אחרות התחילו בכך אחרינו (אחרי ינואר 2020) וסיימו ליישם לפנינו. אם ההחלטה הייתה עוברת במועצת העיר בינואר 2020 כפי שהעלינו אותה ולא במרץ 2021 היא הייתה מיושמת כבר לפחות שנה קודם, אלא שאז עופר לוי לא רצה להצביע נגד עמדת פדלון והקואליציה שהוא חבר בה".

חבר סיעת יש עתיד, רונן וסרמן, שהיה שותף להצעות לסדר בנושא ההכרה בזוגות ידועים בציבור בעבר, הצטרף לדבריו של עמיתו לאופוזיציה: "בהחלט מברכים על כך שעיריית הרצליה קיימה סוף סוף את ההחלטה שהבאנו להצבעה לפני חודשים רבים ויותר מפעם אחת. חשוב להזכיר לסגן ראש העיר עופר לוי שהיוזמה אינה יוזמתו, ושרק בפעם השלישית שעלתה, הוא הצביע ביחד איתנו בעדה, וגם זאת לאחר שערים אחרות ברחבי הארץ כבר יישמו אותה".

 

 

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הלהט"ב, עופר לוי, הגיב לדברים: "להצלחה אבות רבים ובלשון השוויון גם אימהות רבות. מדובר בהצלחה גדולה, כזו שהצלחתי להוביל. שמח גם שהמועצה אישרה וקיבלה את ההחלטה הנכונה. מהיום הראשון של העשייה הציבורית שלי נושא שוויון הזכויות בכל האוכלוסיות עמד לנגד עיניי. פעלתי בכל הערוצים כדי לקדם את הנושא ואני שמח שאחרי עבודת מטה מאומצת הצלחנו להביא את עיריית הרצליה להישג הזה של מתן אישור רשמי של כל הזוגות הידועים בציבור באשר הם ללא הבדל מין או זהות מגדרית. כמחזיק תיק הלהט"ב אני גאה להיות חלק מעיר שמקבלת את כולם.ן".

מאיה כץ, יו"ר האופוזיציה וסיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו, מסרה: "מדובר על תהליך חשוב בחברה ליברלית וזהו שלב קטן בדרך שהיא עוד ארוכה עבור הקהילה הגאה לא רק בהרצליה, בכלל במדינה. היוזמה למהלך הזה התחילה מחברי האופוזיציה כבר לפני שנתיים ובזכות חברי האופוזיציה הוא אושר ועבר. אז יש כאלה שמיד רודפים אחר הקרדיט של ההצלחה ושוכחים קצת את העובדות בדרך, במקרה הזה התוצאה היא החשובה וכולנו יכולים להיות גאים על כך".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מסר: "אני מודה לסגני מר עופר לוי על היוזמה ועל עבודת המטה הממושכת והמעמיקה. זהו מהלך נוסף המקדם את העיר הרצליה כעיר של סובלנות, כבוד הדדי ושוויון בין כלל התושבים".

הפנינו אל העירייה שתי שאלות: 1. מדוע הצעה לסדר שאושרה במרץ 2021 יוצאת לפועל רק כעבור 10 חודשים בינואר 2022? 2. 2. מדוע ראש העירייה, שמחה בתוקף והתנגד להצעה, בלשון המעטה, במרץ 2021, מברך עליה היום?

לא התקבלו תשובות לשאלות אלו.

עופר לוי ותעודת אישור הרישום הראשונה שהוענקה צילום פרטי

עופר לוי מסר בנוסף: "בזמן שהוגשו הצעות לסדר של חברי האופוזיציה אני כבר עסקתי בקידומו של הנושא ועדכנתי אותם בכך. זה דרש עבודת מטה מסודרת והאפשרות להוציא לפועל רישום זוגיות הצריך יועץ משפטי והערכות מקצועית מול כל האגפים, דבר שעליו עבדנו בצורה מובנית ויסודית. כשהשלמתי את עבודת ההכנה העלתי בעצמי את ההצעה מתוך ידיעה ברורה שאפשר יהיה להתחיל ליישם אותה לטובת תושבי העיר".

לוי העניק השבוע את אישור ההכרה העירוני הראשון לשתי תושבות העיר, בנות זוג ואמר: "שמחתי לצפות בההתרגשות שלהן,דבר הנותן לי כוח ומשמעות להמשיך ולפעול למען שיוויון זכויות עבור כל תושבות ותושבי העיר".

נציין כי ניתן להגיש בקשה להירשם כידועות וכידועים בציבור במאגר המידע של עיריית הרצליה, באתר העירייה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר