הבניין ברחוב ויצמן 5 ג', צילום באדיבות הדיירים

"מרגישים תזוזות": מצב הבניין ברחוב ויצמן מפחיד את הדיירים

סדקים, התפוררות של קיר, ברזלים בולטים ורעשים: תושבים מתלוננים על מצבו החמור של בניין ברחוב ויצמן בעיר. העירייה: "מדובר במבנה פרטי שבאחריות הדיירים"

פורסם בתאריך: 19.1.22 08:02

חורף 2022 בהרצליה, תמונת מצב מדאיגה. בניין אחד ברחוב ויצמן 5 נמצא במצב עגום, כאשר אחד מדייריו החליט לזעוק את זעקת שאר הדיירים, בטרם, חלילה, יקרה אסון. הבניין ממוקם בשכונת ויצמן, לדברי הדייר עשויה להיות תוכנית פינוי בינוי באזור, אך הוא, כמו שאר התושבים בסביבה, אינם מיודעים האם ומתי צפויה בנייה שכזו. "אני מבקש מעירית הרצליה לטפל בנושא של הפינוי בינוי, לפני שיקרה פה נזק חלילה לכל הבניין", אומר שחר בפתח דבריו. בעירייה אומרים כי מדובר במבנה פרטי באחריות הדיירים ושללו קשר בין מצב המבנה לתוכנית פינוי בינוי באזור.

הבניין ברחוב ויצמן 5 ג', צילום באדיבות הדיירים

מהם הליקויים הקיימים?
"יש עמוד ברזל בולט החוצה בכניסה בתוך הקורה בכניסה לבניין. לפני כחודשיים הוא התחיל לבלוט החוצה, בגלל התפוררות של הקיר. אורך הברזל בין חצי מטר למטר. אי אפשר לפספס את זה כשנכנסים לבניין, זה יחסית חדש. בכניסה לבניין יש סדק ארוך, הקירות סדוקים ומתקלפים, זה משהו שנמשך כבר הרבה זמן. יש רעשים לא ברורים מהגג כשיורד גשם, אתה ממש מרגיש תזוזות ואף אחד לא עושה עם זה כלום. לפני כשבוע פניתי לפניות הציבור בעיריית הרצליה, אמרו שיבדקו את המצב. זה מצב שנמשך שנים".

מה קורה עם תוכנית פינוי בינוי?
"אנחנו מחכים לפינוי בינוי, הבנתי שיש כבר אישורים. כל הזמן שומעים עוד שנה, ואז אולי עוד שנה. אני לא חושב שיש קשר בין מצב הבניין וחוסר הטיפול לבין הפינוי בינוי".

 

שחר, שמתגורר עם אחיו והוריהם, מתאר, כי הבית הזה בן כ-70 שנה להערכתו, יש בו 3 קומות עם 8-9 משפחות. "אני חושש שעם הגשם ומזג אוויר סוער, הקירות ימשיכו להתפורר. בקומה הראשונה מתגוררים אזרחים ותיקים".

הבניין ברחוב ויצמן 5 ג', צילום באדיבות הדיירים

כיצד מצליחים לחיות ככה?
"מלחיץ, אני פשוט לא יודע מה לעשות עם זה. מחכה לתשובה מהעירייה, אבל לא מאמין שיחזרו אליי. קילופים בקירות יש בהרבה בניינים, אבל ברזל חשוף ככה מאוד הלחיץ אותי, כי הכל שם יכול להתפרק ולצאת עוד מהקיר".

מעיריית הרצליה נמסר: "מדובר במבנה פרטי שבאחריות הדיירים. ככל שמגיעות פניות מהציבור, מהנדס מבנים מסוכנים מגיע לאתר לבדוק, ובמידת הצורך מוציא "צו מבנה מסוכן", שמשמעותו שהמבנה מסוכן ובאחריות הדיירים לתקנו. כמובן שאין קשר לפינוי בינוי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר