שדה התעופה בהרצליה, צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה, צילום עזרא לוי

לאחר 73 שנים: אושרה תוכנית זמנית לפעילות שדה התעופה

התוכנית קובעת כי קידום היתרי בנייה לתוכניות מגורים בהיקפים נרחבים, יביאו באופן מיידי לסגירת השדה בהרצליה. התוכנית גם קובעת מגבלות רעש לפעילותו

פורסם בתאריך: 26.1.22 16:22

הממשלה אישרה השבוע תוכנית מתאר ארצית לשדה התעופה בהרצליה לתקופה זמנית, שלוש שנים לאחר המלצת המועצה הארצית לתכנון ובנייה באוגוסט 2019. השדה, הפועל מאז שנת 1948, סומן כשדה זמני, כבר בתוכנית המתאר לתפרושת שדות תעופה, אך פעל ללא תוכנית מפורטת, כפי שמתחייב מהוראות התמ"א. בשנים האחרונות קודמו על שטח התוכנית תוכניות בוותמ"ל (ועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור), אשר יחליפו את שדה התעופה בעתיד. עד אז, ומאחר ואחת התוכניות טרם אושרה ולשנייה טרם הוצאו היתרי בנייה, ימשיך השדה לפעול באופן חוקי, עד לסגירתו והעתקתו למיקום אחר.

הדמיית שכונת קרית מסלול, פרחי צפריר אדריכלים

התוכנית קובעת בהוראותיה את התנאים לפקיעת התוכנית, לפיהם קידום היתרי בנייה לתוכניות מגורים בהיקפים נרחבים, יביאו באופן מיידי לסגירת השדה. התוכנית קובעת גם את הגבלות הבנייה הן בסמיכות לשדה והן על הפעילות עצמה. בנוסף, נקבע כי על השדה לעמוד בקווי רעש וחל איסור באופן שירעיש מעבר לקבוע בהם. מינהל התכנון בוחן בימים אלה את העתקת הפעילות התעופתית בשדה לשדה קבוע, אשר יכלול את הפעילויות הנדרשות בהם מוסכים (בדק), בית ספר לטיס, טיסות מסחריות וכד'.

 

כזכור, בחודש אוגוסט 2021 הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית הרצליה החליטה על הגשת עתירה מנהלית כנגד הותמ"ל בנושא אישור תכנית "קריית מסלול" לבניית כ-2,000 יחידות דיור באזור שדה התעופה. החלטה זו מצטרפת להודעתו של ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, והבטחתו כי לא יאפשר התחלת בנייה ללא הקמתן של תשתיות לאומיות, שיאפשרו המשך שמירה על איכות חיי התושבים. בתוך כך, נערכה בעבר הפגנת מחאה של משתמשי שדה התעופה וגורמים נוספים המתנגדים לתוכנית לסגור את השדה ולבנות במקום פרויקט מגורים גדול.

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, מסרה: "ישנה חשיבות רבה לאשר תוכנית לשדה התעופה שפעל שנים רבות ללא כל תוכנית. זאת, במקביל לקידום תוכניות לאלפי יחידות דיור באזור ביקוש שיחליפו את השדה בעתיד".

מעיריית הרצליה נמסר: "העירייה בהחלט מכבדת את החלטת הממשלה (כפי שכיבדה בעבר גם את החלטתה לסגור את השדה ולפנותו..)  יחד עם זאת, העירייה תעמוד על כך שהשדה יפעל תחת מיגבלות: שלא יהיו חריגות של רעש ושפעילותו לא תיפגע בבטיחות וביטחון התושבים הגרים בסמיכות. במקביל, עיריית הרצליה תמשיך להיאבק כנגד תכנית הבנייה הרוויה המתוכננת באיזור צפון הרצליה – ותפעל לגיבוש תכנית שפויה ומידתית, שיישומה יהיה מותנה בקיומן של תשתיות לאומיות החיוניות לקיום איכות חיים תקינה, בהן: תשתיות מים, ניקוז, ביוב, חשמל, דרכי תחבורה ועוד".

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר: "ההחלטה על אישור תוכנית זמנית לפעילות שדה התעופה הרצליה, הינה בשורה לרעננה וערי השרון, ופרי מאבק שהובלנו בשיתוף ראשי הרשויות בשרון להסדרת פעילות שדה התעופה על מנת שלא תהווה כל מטרד ומפגע לתושבי העיר. העובדה כי התוכנית כוללת מתווה עמידה של השדה בקווי רעש ואיסור פעילות באופן שירעיש מעבר לקבוע בהם, הינה תוצר ישיר של המחאה שהובלנו בנושא, שכללה בין היתר הגשת בג"ץ ובבסיסו הדרישה לצמצום מפגעי הרעש, על מנת שנוכל להשיב לתושבים המתגוררים בסמוך לשדה את איכות חייהם. אני מברך על ההישג, ונמשיך לעקוב אחר פעילות השדה ואכיפת המגבלות המוטלות למען איכות חיי התושבים ברעננה ירוקה ואיכותית, ולמניעת כל סבל ומטרדי רעש עבורם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר