פינוי מתחם הגפן בנווה ישראל, צילום מאיה ראם

יוזמה חדשה של תושבים בהרצליה: לשכנע יזמים לשמור על הטבע

מאיה ראם, שפעילה בקבוצת קהילה למען הטבע יוזמת שיתוף פעולה עם יזמים בתהחדשות עירונית והענקת תו מיוחד ליזמים אלו

פורסם בתאריך: 11.2.22 09:58

עם הפנים ליזם ושמירה על הטבע. קבוצת הפעילים "קהילה למען הטבע, בהרצליה ובארץ", פונה ליזמי הבנייה ומקדמת מתווה שיאפשר את השמירה על הטבע במתחמי התחדשות עירונית ומזמינה את היזמים לזכות ב-'תו יזם ידיד הטבע'.

מאיה ראם, פעילה ומתאמת ואחראית מתנדבים בקבוצה, מסבירה על היוזמה והתועלות: "השמירה על הטבע תועיל גם לחברות הבנייה. פרויקטים ששומרים על הטבע מבוקשים יותר בגלל התועלת לאיכות החיים והבריאות של התושבים, שמעדיפים דיור חדשני ובר קיימא. לפני תחילת העבודה וההריסה של המבנה הישן, היזם בעיקר נדרש לשתף מידע עם הקבוצה, על מנת לפנות את בעלי החיים מהשטח, ואילו בסוף הבנייה, ישנם אלמנטים שצריכים להיות כלולים בפיתוח הסביבתי, למשל, שתילה של צמחייה מגוונת שתעודד ציפורים ופרפרים, שיחים למסתור בעלי חיים וקינון. רצוי לכלול גם אלמנטים של מים זורמים גם לשתייה וגם לאווירה של תושבי המתחם. פתחים בתחתית הגדרות שיאפשרו מעבר חתולים וקיפודים בתוך המתחם. פינות האכלת חתולים ידידותיות לקיפודים ושומרות על ניקיון הסביבה".

מאיה ראם, צילום פרטי

לאחרונה, היו לקבוצת הפעילים מספר מפגשים בשיתוף עם גורמים בעיריית הרצליה. "אנחנו מאמינים שגם העירייה מעוניינת לקדם את שמירת הטבע בעיר ומקווים ששיתוף הפעולה יצא לפועל. אנחנו מזמינים את כל מי שעומד בפני פינוי בינוי, או שיש בסביבתם התחדשות עירונית, לקחת חלק וללמוד מה אפשר לעשות בשביל הטבע", מציינת מאיה.

'קהילה למען הטבע, בהרצליה ובארץ' היא קבוצת מתנדבים שהוקמה בהרצליה ומטרתה לדאוג לשימור הטבע העירוני. הקבוצה החלה את פעילותה במתחמי פינוי בינוי בעיר. בקבוצה ישנם פעילים לרווחת בעלי חיים, ביולוגים, וטרינרים, אגרונומים, צפרים ועוד הרבה אנשים שאוהבים טבע ובעלי חיים ורוצים לעזור לשמור על הסביבה. כזכור, לפני כחצי שנה במהלך עבודה על פרויקט הגפן, פרויקט פינוי בינוי בשכונת נווה ישראל, פונו מהמתחם מעל 50 קיפודים, עשרות חתולים וקיני ציפורים, כאשר הפעילות נעשתה בשיתוף פעולה עם החברה היזמית ICR.

 

מאיה, למה כדאי ליזם להיות ידיד הטבע?

"יש פה אלמנט של תכנון משולב שנראה טוב. וגם, יזם ששומר על הדירה – ידאג ללקוחות המתחם. רוכשי דירות יעדיפו יזם שישמור על בעלי החיים והטבע, סביבה ירוקה וטבעית מעלה את ערך הדירות, ועל הדרך בריאות ואיכות חיים לתושבי השכונה".

אז איך זה עובד?

"קהילה למען הטבע, בהרצליה ובארץ" מלווה את מהלך הבנייה, תוך כדי האצלת סמכויות והדרכה של תושבים בפרויקט שמעוניינים לקחת חלק בהצלת בעלי החיים. בתהליך יש כמה שלבים, מהתכנון, קביעת לוחות זמנים להריסה, פינוי בע"ח ועמידה בתנאי הסף לתנאי המחיה של המגוון האקולוגי בסיום האכלוס. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם עיריית הרצליה על מנת להגדיר את הדרישות בתו וגם על מנת שדרישות אלו ייכנסו כתנאי לקבלת היתרי הבנייה מטעם העירייה".

מה ההבדל בין "תו יזם ידיד הטבע" של הקהילה למען הטבע לבין תו התקן הישראלי לבנייה ירוקה?

"ההבדל העקרוני ביניהם הוא ש"קהילה למען הטבע" מעוניינת קודם כל בהצלת חיי בעלי החיים שבמתחם, ואילו התו נועד לצמצם את מידת השפעתם השלילית של מבנים על הסביבה יחד עם חיסכון באנרגיה, מים וחומרי גלם".

להצטרפות לקבוצה קהילה למען הטבע לחצו כאן 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר