הילדה שהותקפה על ידי כלב, צילום פרטי

מפחיד: שני אירועי נשיכה חמורים בהרצליה, בת עשר נפצעה בידה

כלבה של הילדה ננשך על ידי כלב גדול ומת. במקרה אחר ננשך תושב במהלך אימון ספורט, בעלי הכלב הנושך נמלט. תושבים מתריעים על כלבים משוחררים בשדה בו עוברים תלמידים רבים

פורסם בתאריך: 14.2.22 08:20

שתי תקיפות על ידי כלבים התרחשו בהרצליה בתוך מספר שבועות, שתיהן הסתיימו בפציעות וטיפול רפואי. לפני כשבוע שיתפה תושבת מרחוב ההסתדרות בהרצליה ברשת: "ב-19:00 לערך, בתי והכלב שלנו הותקפו על ידי כלב מסוג אקיטה שחור לבן כנראה, לפי התיאורים. הוא התהלך עם בחורה בצומת הרחובות ההסתדרות וא.ד. גורדון. הילדה הובלה למיון עם חתכים בכף היד והיא בטראומה, הכלב שלנו לא שרד".

אמה של הילדה מספרת כי בתה בת ה-10 נפצעה בידה כשניסתה להתערב ולחלץ את כלבם הקטן ממלתעות הכלב. היא פונתה באמצעות ניידת מד"א לבית חולים מאיר ואובחנה עם פצעי נשיכה בידה. כלב המשפחה הקטן מסוג פודל טוי לא שרד את התקיפה ואחרי טיפול לאורך כל הלילה במרפאה וטרינרית, נקבע מותו. "זר לא יבין את הכאב", מספרת בעלת הכלב. "הבחורה שהייתה עם הכלב לא הצליחה להשתלט עליו, זה כלב רצחני, והוא היה בלי מחסום. שלושה אנשים כולל בעלי בעטו בכלב כדי לנסות ולשחרר את האחיזה שלו. הבחורה עם הכלב נשארה כמה דקות במקום עד שלקחה את הרגליים וברחה. דיווחנו למוקד העירוני ואז למחרת הגשנו תלונה במשטרת גלילות".

הילדה שננשכה, צילום פרטי

למחרת יצרה בעלת הכלב הנושך קשר עם בעלת הכלב הנפגע, אך לא היה בזה די לנחם את בעלת הכלב המותקף: "היא אמרה שראתה ושמעה על כל הפרסומים ברשת, היא ביקשה להתנצל ואמרה שהיא בחרדות. איך יכול להיות שבחורה שאין לה כוחות להשתלט על כלב כזה הולכת איתו בלי רסן. איך לא הצעת עזרה?"
בעקבות המקרה, הכלב התוקף נכנס להסגר ביתי של עשרה ימים. לפי תיקון לחוק מחודש נובמבר 2020, בעלי חיים מחוסנים שנשכו יוכלו להישאר בהסגר ביתי ולא יישלחו לבידוד במכלאה עירונית.
כעת, הילדה מהאם מספרת כי כעת בתה מתחילה טיפול פסיכולוגי: "יש לה סיוטים בלילה בגלל המקרה. בכלל היא גיבורה שלא קפאה במקום", מציינת אימה.

מספר שבועות קודם לכן: אירע מקרה תקיפה נוסף של כלב בהרצליה הצעירה, כאשר גבר ננשך על ידי כלב רוטוויילר במהלך ריצת בוקר סמוך לגינת עינב. אשתו שיתפה: "הכלב הסתובב עם בעליו ללא מחסום פה, זינק בפתאומיות על הרגל של בעלי בזמן שהלך לידו, נשך אותו ופצע אותו עד זוב דם. הבעלים של הכלב, נראה כבן 55-60, נמלט עם הכלב לכיוון רחוב בית״ר, ללא התעניינות במצבו של בעלי או כל ניסיון להגיש לו עזרה, או מסירת פרטים מזהים כמובן. יצאתי לעבודה כשזה קרה. בעלי התקשר לספר לי. כשחזרתי מהעבודה, ראיתי שהוא היה כאוב. אני די בהלם מההתנהגות של הבעלים שנמלט מהמקום. הוא נסע למוקד לקבל זריקת טטנוס".

הגשתם תלונה?
"אני רציתי, אך לבעלי לא היה כוח להתעסק עם זה מול המשטרה".

הצלחתם לאתר את הכלב או הבעלים?
"קיבלתי הרבה פניות בפייסבוק עם תמונות של כלבים פה בשכונה שדומים לתיאור, אך אף אחד מהם לא היה הכלב הנושך. בעלי וחבר שלו ניסו לאתר בעקבות פניות ששכנים הפנו אותנו לבתים מסוימים פה בשכונה, אך לא מצאו את הכלב או את הבעלים שלו. הנחנו שזה מישהו מהשכונה. בעלי פנה גם לווטרינר השכונתי ולא איתר אותו. בשנייה שנמלט בעלי הכלב מבלי לנסות להגיש עזרה לבעלי שהיה שותת דם, הבנתי שהוא לא יסגיר את עצמו, בשביל מה. בן אדם נורמלי לא היה נוהג כך, זה ברור".

 

היא מתארת מצב בו תושבים הולכים עם כלביהם ללא השגחה ראויה: "אנשים לא קושרים או שהולכים עם רצועה מאוד ארוכה ומשוחררת, כך שאין להם באמת שליטה על הכלב אם יתקוף, וגם הולכים בלי מחסום עם כלבים שחייבים מחסום. מעבר לזה, יש פה שדה גדול בשכונה ליד רחוב עינב ומשחררים שם כלבים שירוצו חופשי, וזה לגמרי סכנת חיים לעבור דרך השדה שמשמש דרך קיצור לילדי בית הספר".

התקיפה אומנם הסתיימה בפציעה קלה יחסית, אך במקרה אחר זה עלול היה להסתיים אחרת: "כלב זה כיף גדול והרבה פעמים גם מצווה" היא אומרת, "אבל מעבר לזה, כל בעל כלב חייב לדעת לקחת אחריות מלאה על הכלב שלו ועל המעשים שלו והכי חשוב לשמור על החוק ולהתנהל עם הכלב כחוק. היום זה קרה לבעלי שהינו בן אדם בגיר שהתמודד עם הנשיכה והוא כעת מחלים, מחר זה יכול לקרות לפעוט שחלילה עלול לא לשרוד נשיכה של כלב כזה. מדובר בסכנת חיים אמיתית שלא אמורה להתקיים בשכונת מגורים. אולי בג׳ונג׳ל/ביערות אפריקה. מה גם, שהנשיכה התרחשה בסמוך לגינת משחקים גדולה של ילדים. בקלות הכלב הנושך יכול היה לזנק על ילד קטן", היא מדגישה.

לגבי בעלי הכלב יש לה דעה חד משמעית: "הוא פושע לכל דבר ועניין – הן בשל היותו מתהלך עם כלב רוטוויילר לא קשור והן בשל כך שנמלט ולא הגיש עזרה לאדם שהכלב שלו תקף ופצע, וייתכן שגם ברגעים אלו ממשיך לסכן מידי יום את תושבי השכונה".
לגבי תקיפת הכלב שגרמה למותו של כלב אחר ופציעתה של הילדה, ממד"א נמסר: "ילדה בת 10 פונתה במצב קל לבית חולים מאיר עם פציעה ביד".
תגובות עיריית הרצליה ומשטרת ישראל יפורסמו כשיתקבלו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוד

    שלום ,
    אני ננשכתי פעמיים בנווה עמל היכן שאני מתגורר, ישנם בעלי כלבים שמשחררים את כלביהם תוך כדי הליכה איתם , או גם לבד . התלוננתי לעירייה מחלקה ויטנרית , לא קיבלתי שום תשובה מהם . נראה שלא איכפת לעיריה ולא למשטרה . נקווה שמקרה זה יזעזע את הרשויות ויתחילו לפעול ולאכוף בהתאם לפני שיהיה אסון .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר