החניון שליד תחנת הרכבת בהרצליה, צילום יאיר מושיוב

מחדל החניה בתחנת הרכבת בהרצליה: כל הגורמים מגלגלים אחריות, גם העירייה

בוץ חול ובלאגן: מגרש החניה בתחנת הרכבת בהרצליה מהווה כבר זמן רב סיוט עבור רבים, כאשר כל הגורמים טוענים שהמקום לא באחריותם, כולל עיריית הרצליה

פורסם בתאריך: 24.2.22 08:41

מי לוקח אחריות על מחדלי חניה במתחם ליד תחנת רכבת הרצליה? תלונות רבות של תושבים על אי סדר כמו גם חוסר אכיפה במתחם החניה החולי הנמצא בקרבת התחנה בעיר ומשרת אלפי תושבים הזקוקים לשירותי הרכבת ומעדיפים להימנע מפקקים בדרכם לעבודה או ללימודים. יאיר מושיוב מהרצליה חווה את הבלאגן על בשרו השבוע ביום שני ולא בפעם הראשונה, אך הפעם ביתר שאת. עיריית הרצליה טוענת כי מדובר בכלל בשטח פרטי, בעוד בחברת רכבת ישראל אמרו, כי השטח אינו בסמכותה.

מושיוב, עורך דין במקצועו אשר עובד בתל אביב, מספר: "ביום שני זה היה כבר חריג, בשורה שלי היו משהו כ-30 רכבים וכולם חסומים, רכבים ממש כולאים ומקיפים אותך, כאשר כל אחד חוסם את המעבר. זה מגרש עפר, בוצי עם חול ואבק ומגעיל, שנים ככה. אין מגרש אחר. הוא עצום ויכול להכיל כמה מאות רכבים. מקדימה אין סימון וכאילו זה איכשהו מסודר ואח"כ זה לגמרי מערב פרוע. אתה מנסה להיות בסדר ולהחנות מסודר ואז חוסמים אותך. אני משתדל לצמצם את ההגעה שלי לשם. אני רוצה להגיע לעבודה בת"א כדי להימנע מפקקים, בבוקר אני שם את האוטו, אבל בחניון הזה אין חניה מסודרת, להבדיל מחניונים אחרים של רכבת".

החניון שליד תחנת רכבת הרצליה, צילום פרטי

למזלו של עו"ד מושיוב, שוטר שעבר במקום נחלץ לעזרתו: "במקרה היה שם שוטר שעזר לי לאתר את הרכב החוסם, אז הצלחתי להיחלץ אחרי חצי שעה, חשבתי שאתקע שעות. כתבתי מכתב הערכה לתחנה. אין לי כוונה אפילו לפנות לעירייה, חבל על הזמן, ראיתי בעבר פוסט שראש העיר טוען שזה לא באחריותו. אין שום אכיפה".

 

מושיוב הנרעש שיתף ברשת: "רכבת, תעשו משהו עם זה! אתם אמורים לספק מוצר שיהיה שווה ויצדיק לא לבוא עם הרכב הפרטי, אז תנו להשאירו בבטחה ובצורה מסודרת במגרש ראוי. המצב הבלתי נסבל במגרש ה"חניה" שצמוד לרכבת הרצליה, מגרש חולי/בוצי/עפר ללא אכיפה, סימון או סדר. היום ב-8 בבוקר החלק הקרוב לכניסה היה מלא אז חניתי בחלק הפנימי יותר והתחלתי שורה חדשה, אחרי שעתיים אני חוזר, ומסתבר שהמוני גאונים פשוט חנו ברציפות וחסמו את האפשרות שלי לצאת. שלי ושל עוד כמה עשרות רכבים שחנו כמוני בשורה החדשה. אי אפשר לדעת מי אחרון או איזה "נתיב" מהווה הגישה שנחסמה, כי כאמור, אין שם דין ואין דיין והכל פָּאר-טאצ'י. למזלי היה שם שוטר שניסה והצליח לאתר בעל רכב שבמקרה היה קרוב והוא בא ויצא, אבל זה לקח חצי שעה ולא מעט בוץ ועצבים".

מעיריית הרצליה נמסר: "מדובר בשטח שהינו שטח פרטי. אין ביכולת העירייה לבצע בו עבודות".
מרכבת ישראל נמסר: "השטח אינו בתחום שיפוטה וסמכותה של רכבת ישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תחבצ אמינה בהרצליה עכשיו!

    טעות מרה בידכם: לרכבת צריכים להגיע רק באוטובוס! לא ברכב. תפסיקו לפקוק לנו את העיר עם הרכבים הללו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר