וטרינר, אילוסטרציה, צילום SimpleFoto depositphotos.com

תלונה של תושבת: "לא היה מענה עירוני בלילה לטיפול בחתול שנדרס"

תושבים נאלצו לדבריהם לפנות חתול שנדרס לכפר סבא. בעירייה אומרים: "יש הסדר עם מרפאות בעיר לטיפול 24 שעות, מקרה זה ייבדק וננסה להבין היכן היה הכשל"".

פורסם בתאריך: 3.3.22 07:54

צער בעלי חיים. תושבים בהרצליה גילו ביום חמישי בערב חתול שנדרס והוטל על הכביש ברחוב הדר וחיפשו ללא הפסקה וטרינר עירוני שפתוח לקהל גם בשעות מאוחרות, אך לאכזבתם לא מצאו אחד כזה. בצר לה, אחת התושבות חשה עם החתול למרפאה עירונית בכפר סבא, שם זכה החתול הפצוע לטיפול והשגחה לילית. למרות המאמצים להצילו, הרופא נאלץ להמיתו מאחר והיה פצוע אנוש. גלית, שהגיעה עם החתול למרפאה סיפרה כי בזכות הירתמות של תושבים נוספים הם גייסו סכום לא מבוטל של כ-1,000 שקלים לצורך מימון הטיפול. היא מתארת אכזבה רבה מהיעדר מרפאה עירונית שזמינה 24/7 בהרצליה.

"לקחתי את החתול למרפאת יובל סמואל בכפר סבא ואחרי זריקת הרגעה, בדיקות וצילומים הושאר לאשפוז. למחרת הווטרינר הראשי המליץ שבגלל שהוא יישאר משותק ברגל וסובל גם מאיידס חתולים, ויהיה זקוק לאשפוז של חודשים, שלאחריו לא יוכל להתקיים ברחוב – הוא יומת", אמרה גלית. "הדבר הנורא ביותר בכל זה, שנודע לנו, כי אם לא הטיפול שזכה לו, הוא היה נשאר זרוק בכלוב עד למחרת בצהריים. אזרח שמתקשר למוקד לדווח על חתול דרוס ורואה שאוספים אותו, לא יודע שהוא כנראה יישאר בכאבי תופת במשך זמן ארוך, שלא לדבר על חבישת פצעים, אינפוזיה או כל טיפול דחוף אחר. כמי שהסיעה אותו למרפאה – לשמוע אותו גונח מכאבים היה קורע לב".

מהן העלויות שנאלצתם לשלם, וההליך במצב כזה?
"העלויות עבור זריקה, צילומים (אגן שבור), בדיקות דם, אשפוז לילה 1,000 שקלים, וזה אחרי הנחה לחתול רחוב. לא גבו מאיתנו עבור ההמתה, שבדרך כלל זה לא חינם. בהרצליה חתול שנדרס ועדיין בחיים נאסף ע"י תורן לתוך כלוב נשיאה. מאחר ואין לעירייה הסדר עם וטרינר חירום, והתור הפנוי הבא היה רק למחרת ב-11:00, היה נשאר עד אז באותו מנשא".

אילו היה וטרינר עירוני 24/7, התוצאות היו אחרות?
"בהחלט, היה נלקח מיד למרפאה ומקבל במיידי שיכוך כאבים וחבישה, במינימום".

 

גלית מתארת מצב בלתי נסבל: "ישנם וטרינרים שהעירייה שולחת אליהם, אבל השעות מוגבלות ביותר, התקציב זעום, והפרוצדורה לא ברורה ומשתנה לעיתים קרובות. ככל שמתעסקים בנושא – מבינים כמה המצב בעייתי. תושבים צריכים להוציא סכומים משמעותיים מכיסם לשם הטיפולים".

היא מציינת כי דיברה עם גורם עירוני שאמר לה שהחתול יילקח למרפאה עירונית, אבל היא לא פעילה בלילה, אלא רק לצורך השארה של בעל החיים, וכי רק למחרת בבוקר יגיע וטרינר לראות אותו.
מעיריית הרצליה נמסר: "יש הסדר עם מרפאות בעיר לטיפול 24 שעות בשיתוף פעולה עם עמותת הרצליה אוהבת חיות. מקרה זה ייבדק וננסה להבין היכן היה הכשל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר