נפצים בהרצליה, צילום דוברות המשטרה

"אחד פגע לי באוטו" | תלונות רבות על פיצוצים ונפצים ביד התשעה

תושבים מתארים תופעה מתמשכת המתרחשת מידי ערב בשעות המאוחרות: "זה פשוט לא יאומן, פיצוצים בלב שכונת מגורים". המשטרה: "אלו צעצועים מסוכנים העלולים לגרום לחבלות קשות עד לסכנת חיים"

פורסם בתאריך: 1.3.22 08:45

תושבים ביד התשעה, מתלוננים על הדי פיצוצים חזקים של נפצים מידי ערב, בשעות מאוחרות, בדרך כלל לקראת חצות. הם מדווחים שמדובר בתופעה שנמשכת כבר זמן רב.  חלקם פנו למשטרה, אך לדבריהם דבר לא השתנה. עדי, המתגוררת בשכונת יד התשעה בחודשיים האחרונים, לאחר שעברה ממרכז העיר, מספרת: "זה נשמע פשוט כמו יריות עם סאונד מאוד מפחיד. צלצלתי למשטרה, אמרו לי שכבר פנו אליהם כמה אנשים. לא ראיתי אם הגיעה משטרה, כי רק ניסיתי ללכת לישון".
לדבריה, כשהתגוררה במרכז הרצליה, לא חוותה פיצוצים מעין אלה. "אני תושבת יחסית חדשה בשכונה, אבל לפי מה שהבנתי מתושבים אחרים בשכונה, זה לא סיפור חדש".

עדי מתארת מצב בו לקראת השעה עשר בלילה הם כבר יודעים מה יקרה ונכנסים לדריכות: "זה מתחיל בסביבות השעה 22:00 ונמשך עד 23:00 בלילה, ולעיתים מאוחר יותר.  אם הגעתי למצב שאני מתקשרת למשטרה, אז זה לא לעניין. נראה לי בדיחה שאנשים מרשים לעצמם לפוצץ נפצים או משהו דומה בלב שכונת מגורים ללא הפרעה ואף גורם לא מטפל בכך. מזכיר התנהלות של שכונות פשע, לא של עיר כמו הרצליה. לא יודעת אם המשטרה הגיעה בעקבות הפניות ומה הם עשו. אם זה ככה כל שנה יש גם דרכים למנוע, כמו חינוך ואכיפה. אם זה יקרה עוד פעם, אני אפנה שוב, זאת העבודה של המשטרה, אז שיעשו אותה כמו שצריך. ליבי עם פוסט טראומתיים שצריכים להתמודד עם הרעש הזה. פשוט לא יאומן, פיצוצים בלב שכונת מגורים".

 

כאמור, עדי אינה היחידה שחוותה את הפיצוצים המטרידים. תושבת נוספת מספרת על החוויה האישית שלה: "זה נורא. ראיתי רכב עם כמה אנשים אתמול שירו את הנפצים האלה ואחד מהם ממש פגע לי באוטו. הם קלטו את זה וברחו לפני שהספקתי לצלם לוחית רישוי. הם העיפו משהו לאוויר, כמו מיני רקטה ואז נפלו לי על האוטו כמה רסיסים, הייתי בתוך רכב סגור, למזלי לא קרה לי משהו".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל קוראת להורים לגלות ערנות בימי טרום חג הפורים ולאסור על ילדיהם את קניית הנפצים ואת השימוש המסוכן בהם. מדובר בצעצועים מסוכנים המכילים חומרים מתנפצים, העלולים לגרום לחבלות קשות ופגיעה באיברים חיוניים, עד לסכנת חיים. בנוסף, פעולת הנפצים רבי העוצמה גורמת לפגיעה קשה בסובלים מתגובת קרב וכן פוגעת פגיעה ממשית באיכות חייהם של התושבים בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נטע

    למה הנפצים האלה עוד לא הוצאו מחוץ לחוק? למה מרשים לחנויות למכור אותם?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר