מימין - זיו רחמים, איתמר וטנר, רום קורן, ליר להב הרצנו ורועי אורן

כבוד במחזור 144: ארבעה חובלים חדשים וחובלת אחת מהרצליה

36 צוערים וצוערים סיימו בימים האחרונים את את קורס חובלים, בהם גם ליר, רום, רועי, איתמר וזיו מהרצליה. רגע לפני שהם עולים על הספינות כקצינים הם מספרים ומדוע בחרו במסלול הזה

פורסם בתאריך: 6.3.22 08:42

כבוד: חמישה תושבי הרצליה סיימו את מחזור 144 של קורס חובלים, בהם גם חובלת אחת. אתמול, יום רביעי, התקיים טקס הסיום בבסיס חיל הים שבחיפה. בטקס נכחו שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, מפקד בה"ד זרוע הים, אל"ם תמיר שמש, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים ובני משפחותיהם של המסיימים.
קורס חובלים הוא קורס יוקרתי, שנמשך שנתיים וארבעה חודשים. במסגרתו עוברים המפקדים הבאים בזרוע הים הכשרה מפרכת, שבסופה עתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות: שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס.
בקורס חובלים 144 הוכשרו 36 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים.

היכנסו כאן לצפות בסרטון מהטקס

כאמור בין מסיימי הקורס חמישה תושבי הרצליה, בהם גם חובלת אחת, ליר להב הרצנו בת ה-20, שתשרת באח"י כידון במגמת שייט. ליר היא אחת מתוך תשע חובלות שסיימו את הקורס. זהו מספר שיא של כל הזמנים, עד כה המספר הגבוה ביותר של נשים שסיימו קורס חובלים היה שלוש בלבד. בתיכון למדה ליר בתיכון חדש בהרצליה. לליר יש קשר מיוחד לים כיוון שמגיל קטן התנדבה בתנועת הנוער "צופי ים", ואף המשיכה לשנת שירות בתנועה לאחר סיום התיכון.

ליר להב הרצנו

"תמיד ידעתי שאני רוצה להיות חובלת", היא מספרת בעיניים בורקות, "יש משהו יפה בפיקוד בים, משהו מאתגר שאין אותו במקום אחר. אני מאוד מאמינה בחינוך המיוחד שהים מעניק לנו. אני קשורה למקום הזה מאוד, זה מקום המפלט שלי מכל דבר בחיים".
על הקורס היא מוסיפה: " זה קורס מאתגר, והאתגר הוא מה שגורם לך להמשיך ולהצליח, לראות תמיד את המטרה הסופית מול העיניים ולהבין שזאת הבחירה הנכונה".

רום קורן

רום קורן בן ה-22 ישרת באח"י ניצחון במגמת מכונה. בתיכון למד רום בתיכון חדש והרחיב ספורט ימי ופיזיקה. תחביביו העיקריים בנוסף לספורט קשורים לים: הוא אוהב לגלוש, ולהפליג ביאכטות ובסירות מפרש. מכיתה י' היה בתנועת הנוער "צופי ים" ואף עשה שם שנת שירות לפני הצבא. על שנת השירות הוא מספר: "חוויתי המון אתגרים בשנה הזאת, פיקדתי על חניכים והפלגתי המון. ידעתי שאחרי השנה הזאת הכיוון הוא קורס חובלים. בחרתי בדרך הזאת כי האמנתי שזאת הדרך שבה אוכל לתרום הכי הרבה שאני יכול". על הקורס הוא מוסיף ואומר: "אני מאוד מתחבר לפיקוד בים, לעצמאות ולאתגר שבעניין".

בנוסף, תומר מספר שבמהלך הקורס הוא לקח חלק במשלחת לאנאפוליס שבארצות הברית, שם גם למד תואר ראשון במדעי המדינה. "זאת הייתה חוויה מדהימה שלא אשכח לעולם", הוא מסכם.

רועי אורן

רועי אורן בן ה-21 ישרת באח"י ניצחון במגמת שייט. בתיכון למד רועי בתיכון חדש והרחיב פיזיקה, מדעי המחשב וסייבר. בזמנו הפנוי הוא אוהב לטייל בארץ ובעולם ולהפליג. בכיתה ה' החל רועי להתנדב בתנועת הנוער "צופי ים״, בכיתה י' הפך למדריך בתנועה ואף המשיך לשנת שירות שם אחרי שסיים את לימודיו. לרועי היה ברור שהוא ישרת כחובל עוד מתקופת בית הספר. מבחינתו, האהבה להפלגות והקשר החזק לים לא הותירו שום אופציה אחרת. "התפקיד היה מושלם בשבילי מעבר לחיבור לים", הוא אומר, "גם בזכות יכולות הפיקוד שצוברים בו, המבצעיות ובמקצוע לחיים שרוכשים. אין את הערכים ושק הכלים הזה בשום מקום אחר בצבא". את הקורס הוא מסכם במשפט קצר שליווה אותו לאורך כל הדרך: "היה לא פשוט, אבל כל הזמן זכרתי שאם קשה לך, זה אומר שאתה בעלייה".

 

איתמר וטנר

איתמר וטנר בן ה-21 ישרת באח"י חץ במגמת אלקטרוניקה. הוא למד בתיכון חדש והרחיב מגמות ספורט ימי ופיזיקה. בזמנו הפנוי הוא אוהב לטייל ולהפליג בים. מכיתה ז' עד י"ב, במקביל ללימודיו, התנדב איתמר בתנועת הנוער "צופי ים", ומשם הדרך לחובלים כבר הייתה סלולה וברורה. "רציתי להיות מפקד, ולא הייתי מוכן לוותר על הים, כך שחובלים הוא התפקיד המושלם עבורי", הוא אומר. "אני שמח על הזכות לעשות את מה שאני אוהב במסגרת הצבא, ולתרום למדינה הכי הרבה שאני יכול".

זיו רחמים

זיו רחמים בן ה-22 ישרת באח"י חץ במגמת שייט. הוא למד בתיכון הראשונים והרחיב מוזיקה וביולוגיה. בזמנו הפנוי הוא אוהב לשמוע מוזיקה, ללכת להופעות, לנגן בגיטרה, לטייל בארץ ולשבת בים. כשסיים את לימודיו החליט זיו לשלב שנת שירות בקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה עם קבוצת כושר קרבי בשם "חמש אצבעות" כהכנה לצבא. לפני הגיוס זיו לא הכיר את המסלול של קורס החובלים, אבל כשהגיע, למד לאט לאט והתאהב בתפקיד. "יכולת ההשפעה על אנשים בתפקיד הזה היא ענקית", הוא אומר. עוד הוא מוסיף על הקורס: "התקופה הזאת מלמדת אותך על עצמך. התפתחתי המון במהלך הקורס מבחינה אישית. אני מודה על הזכות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר