נציב כבאות ראשי, רב טפסר אייל כספי

נציב הכבאות החדש הוא הרצלייני: "נכבה את האש המזיקה, אך לא את האש שבלב"

רב טפסר אייל כספי, בן 58 מהרצליה, מונה לנציב כבאות ראשי אחרי 35 שנות שירות במגוון תפקידים במערך הכבאות וההצלה

פורסם בתאריך: 8.3.22 08:25

נציב כבאות חדש. אייל כספי, בן 58, תושב הרצליה, מונה לאחרונה לנציב הכבאות הראשי. בטקס הענקת הדרגות בקריה הלאומית לכבאות והצלה בראשון לציון, בנוכחות השר לביטחון פנים עמר בר לב ובנוכחות בני משפחה קרובים הכריז כספי: "אני כאן כדי לשרת את מדינת ישראל. היום אני מקבל על עצמי את התפקיד ביראת קודש ורואה בו זכות גדולה. רק אם נדע להתעלות מעל לכל מחלוקת, ולפעול בשיתוף פעולה למען המטרה הנעלה – הצלת נפש ורכוש, נגשים את חזוננו להיות גוף חירום לאומי מוביל ומקצועי".

רב טפסר כספי הוא הנציב הראשון שצמח מתוך שורות הארגון ובעברו 35 שנות שירות במגוון תפקידים פיקודים ומבצעיים. הוא נשוי ואב לשלושה ילדים, בעל תואר שני במדעי המדינה ובין היתר שימש כמפקד מחוז מרכז, ראש אגף המבצעים, והקים את המשל"ט הארצי ויחידת העילית "להבה". הטקס החגיגי נערך בהשתתפות מאות אורחים ומכובדים בהם סגן השר ח"כ יואב סגלוביץ', מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, נציב שירות המדינה הרב פר' דניאל הרשקוביץ', אלוף פיקוד העורף האלוף אורי גורדין, מנכ"ל המשרד לבט"פ, ראשי רשויות, שייחים, ניצבים לשעבר, משפחות שכולות, סגל הפיקוד הבכיר בכבאות ובני משפחות הנציב היוצא והנכנס.
השר לביטחון פנים, ח"כ עמר בר לב, הודה לנציב היוצא דדי שמחי על תרומתו האדירה למערך הכיבוי ובירך את הנציב הראשי החדש אייל כספי: "אני סמוך ובטוח, כי תחת הנהגתך, יצעד מערך הכבאות באמון מלא צעד נוסף קדימה".

נציב כבאות רב טפסר אייל כספי והשר לביטחון פנים עומר בר לב, צילום דוברות כבאות והצלה

הנציב הנכנס, רב טפסר אייל כספי, הודה בראשית דבריו לנציב היוצא שמחי על 5 שנות כהונה דינאמיות בהן הוביל, קידם ופיתח את המערך. בהמשך, התווה את החזון ואת הדרך לשנים הבאות: "תפקידנו כלוחמי אש, צעירים וותיקים כאחד, לדעת לכבות את האש השורפת והמזיקה, אך לא את זו שבלב, שמקדמת ודוחפת אותנו קדימה. זוהי מהותנו וליבת המערך כולו. בחרנו במקצוע מסוכן מתוך תחושת שליחות ולא נשכח את מי שנפל או נפגע. זוהי חובתנו הפיקודית והמוסרית".

 

בסיום דבריו, הבטיח כספי להיות קשוב לעובדי ועובדות המערך: "כבאות והצלה לישראל היא ביתי ואני אוהב את המערך, את הלוחמים ואת העובדים. בכוונתי להנהיגו בשילוב ידיים עם סגל הפיקוד מתוך הבנה שחוסנו של הארגון טמון בעוצמת אנשיו. אני סומך עליכם וגאה בכם".

הנציב היוצא דדי שמחי איחל הצלחה למחליפו: "אני מעביר למחליפי, בגאווה וסיפוק, מערך מיומן, מתקדם וחדשני, שנמצא בחזית ארגוני הביטחון בישראל. בטוחני, כי תמשיך להוביל את הכבאות להישגים מרשימים בכל התחומים יחד עם המפקדים שאיתך, העובדים והעובדות הנהדרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר