משה פדלון צילום עזרא לוי
משה פדלון צילום עזרא לוי

אגף עם סימן שאלה: מדוע אין מנהל/ת כבר שנים ומה קרה לזכייתה במכרז של בתו של פדלון?

הצעה לקדם מינוי מנהל/ת לאגף תרבות נוער וספורט נדחתה בקולות הקואליציה. ב-2019 נבחרה במכרז לתפקיד שירי רפפורט, אך המינוי לא קודם ולא הועבר לאישור משרד הפנים ועדיין אין מנהל לאגף

פורסם בתאריך: 10.3.22 08:17

האופוזיציה העירונית בהרצליה הצליחה להעביר בישיבת המועצה שלא מן המניין שנערכה השבוע החולף החלטה על הקמת אגף ספורט עד סוף השנה, זאת לאחר שעד היום פעל תחום הספורט, המתוקצב בכ-40 מיליון שקלים ווכולל עשרות עובדים, בתור מחלקה באגף תנו"ס – תרבות נוער וספורט. ההצעה עברה פה אחד והוחלט כי עד סוף השנה יוקם לראשונה אגף ספורט בעירייה ולא יהיה חלק מאגף תנו"ס.

אולם מה שמעורר עניין רב יותר אצל חברי מועצה מהאופוזיציה, היא הצבעה אחרת באותה ישיבה. האופוזיציה יזמה דיון בנושא תפקיד מנהל/ת אגף תנו"ס שאינו מאויש, והציעה לאייש במיידי את התפקיד, לצאת למכרז ולסיים בכך סאגה ארוכה שהחלה ב-2019 ועדיין לא הסתיימה. סיכום ההצבעה היה שוויון 7:7 וההצעה לא עברה. שבעת חברי האופוזיציה הצביעו בעד ההצעה, מנגד שבעה חברי קואליציה הצביעו נגד. ראש העירייה משה פדלון לא השתתף עקב ניגוד עניינים אפשרי, מאחר וביתו שירי רפפורט עובדת באגף, ואף נבחרה במכרז ב-2019 לנהל אותו, אך מאז לא מונתה. מבדיקה מתברר כי המינוי אף לא הועבר לאישור משרד הפנים, דבר המתחייב מאחר ומדובר בביתו של ראש העירייה.

יהונתן יעקובוביץ' מהאופוזיציה, חבר סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו, לא יכול היה להגיע. בעד ההצעה הצביעו איל פביאן, יריב פישר, רונן וסרמן, מאיה כץ, דורון דבי, פזית בכר הוף ודנה אורן ינאי. נגד הצביעו איה פרישקולניק, עופרה בל, עופר לוי, איתי צור, צדיקוב, ירון עולמי, משה ועקנין.

מספר חברי מועצה שאלו השבוע מדוע לא מונה או מונתה מנהל או מנהל לאגף כל כך חשוב ומדוע האגף הגדול נשאר תחת אחריות מנכ"ל העירייה זמן כה רב. עוד הם שאלו מדוע מאז 2019 לא הועבר מינויה של שירי רפפורט לאישור משרד הפנים, ובכך ניתן היה לקדם את מנויה או מינוי מישהו אחר לתפקיד. בחודש ינואר 2021 סיים את תפקידו מנכ״ל העירייה לשעבר יהודה בן עזרא, מי שהיה אחראי על האגף במקביל לעבודתו כמנכ"ל. לדברי חברי האופוזיציה העירונית, מזה כשנה אין מנהל לאגף, המחזיק בתקציב הרביעי בגודלו בעירייה. בעירייה מסבירים כי האגף מצוי עתה תחת אחריותו של המנכ"ל אהוד לזר, כפי שהיה תחת אחריותו של בן עזרא.

בחודש יולי 2019, שלח חבר המועצה יריב פישר שאילתה, בה שאל האם ראוי שבתו של ראש העירייה תמונה לתפקיד כה בכיר, והאם התקבל אישור של משרד הפנים למינוי רפפורט לתפקיד. במענה לשאילתה השיבה העירייה: "בתאריך 29.4.19 פורסם מכרז לתפקיד מנהל/ת אגף תנו"ס בעירייה, ולאחר תהליך בחינה ומיון ארוך, לרבות מבחן במכון חיצוני, נבחרה בתאריך 18.7.19 הגב' רפפורט לתפקיד מנהלת אגף תנו"ס פה אחד על ידי ועדת הבחינה. לאור קירבת המשפחה לראש העירייה המינוי טעון אישור של ועדת השירות לעיריות במשרד הפנים וההליכים הנלווים לכך".

בתגובה לפנייה של צומת השרון למשרד הפנים בשאלה האם מינויה של רפפורט נדון בוועדה לשירות העיריות נמסר: "מבירור עולה, כי הנושא לא נדון כלל".

יריב פישר צילום סיוון פרג

יריב פישר ציין השבוע כי ב-24.12.21 פנה ללשכת מנכ״ל העירייה הנוכחי, אהוד לזר, ושאל: "האם התקיימו בשנה האחרונה ישיבות בנושא איוש התפקיד, האם התקיימו פגישות עם היועצת המשפטית בנושא ואגף כוח אדם, האם התקיימו שיחות עם משרד הפנים, האם בארבע השנים האחרונות נעשתה פנייה בכתב ע״י הנהלת העיר בנושא למשרד הפנים?". כמו כן, ביקש פישר לקבל את הפרוטוקולים הרלוונטיים.

כעבור שלושה שבועות, ב-13.1.22, נענה יריב פישר ע"י מנהלת אגף ארגון ומנהל בלשכת סמנכ"ל העירייה: "בשנה האחרונה לא התקיימו ישיבות בנושא איוש התפקיד, ולא התקיימו פגישות עם היועצת המשפטית ואגף כוח האדם בנושא איוש התפקיד. בחודש אוגוסט האחרון, פסיקת בית הדין הארצי לעבודה שינתה את כללי האישורים הנדרשים בעניין מינוי קרובי משפחה. לאור זאת, ביקש מנכ"ל העירייה לבחון מול משרד הפנים מה הפרוצדורה הנדרשת לנושא. מנכ"ל העירייה שוחח על הנושא בטלפון עם הגורמים המוסמכים במשרד הפנים. חבר המועצה מוזמן לעיין בחומרים הרלוונטיים שהוגשו בעבר".

חברת המועצה, דנה אורן ינאי, אמרה: "לא נתפס שכעשרות מיליונים שהעירייה מוציאה על תרבות, קהילה, תנועות נוער וספורט, לא מנוהלים. שאין מנהל אגף שינהל תקציב עצום להיקף פעילות עצום, שכל מנהל מחלקה פועל לפי שיקולו ולא מתוך ראייה מערכתית כוללת, שמנתבת נכונה את כספי הציבור ומוודאת שלא יבוזבזו לריק. קרוב לשמונה שנים אגף תנו"ס עובר מיד ליד, כאילו אין חשיבות לכספי ולצורכי הציבור, כאילו אין חשיבות בעיני הנהלת העיר לתרבות, לנוער ולספורט. על ראש העיר והנהלת העיר למנות באופן מיידי מנהל אגף, שעומד בכל הסטנדרטים הציבוריים. אסור להם להתחבא מאחורי מכרז שלא קודם. מדובר באגף בעל חשיבות גדולה לאיכות החיים בעיר, ועלינו להוציא כל שיקול זר בבחירת מנהלו".

חבר האופוזיציה, איל פביאן, ציין: "צר לי, שמסיבות לא ברורות בלמה הקואליציה העירונית דיון ואפשרות לקבל החלטה על מינוי מנהל אגף תרבות ונוער (וכעת גם ספורט) של עיריית הרצליה. מדובר על אגף גדול ומאוד חשוב של עיריית הרצליה המגלגל עשרות מיליוני שקלים רבים ועוד צריך להתרחב ולהתפתח בשנים הקרובות, ומשום מה, מזה מספר שנים לא עומד בראשו ראש אגף במשרה מלאה, דבר שלטעמי מבחינת מנהל תקין הוא מתבקש".

פנינו לעיריית הרצליה בבקשה לדעת מדוע אין מנהל לאגף תנו"ס, מדוע מאז זכייתה של שירי רפפורט במכרז לתפקיד מנהלת האגף היא לא מונתה לתפקיד, מי מנהל כיום את האגף והאם נעשתה פנייה מצד העירייה לועדת השירות במשרד הפנים לבחון את כשירות המינוי של רפפורט, נוכח תשובת משרד הפנים כי המינוי לא נדון בוועדה המיועדת לכך. בעיריית הרצליה סירבו להתייחס לשאלות ומסרו תגובה כללית בה נאמר: "בהתאם למבנה הארגוני שהרכיב מנכ"ל העירייה הקודם, תחום התרבות הפנאי והנוער כפוף במישרין למנכ"ל העירייה. בהתאם להוראות הדין, לא ניתן לחשוף פרוטוקולים מוועדות מכרזי כוח אדם".

 

# # #

כאמור, הצעה נוספת של האופוזיציה, להקמת אגף ספורט, זכתה לאישור פה אחד של חברי המועצה. בבקשת ההצעה נכתב: "משמעות הקמת אגף היא בראש ובראשונה אמירה, שתחום הספורט הוא בסדר העדיפות העירוני וכרשות מקומית אנחנו רוצים להגדיל את היקפיו, פעילותו ולטפח כמה שיותר ספורטאים במגוון רחב של תחומים. התועלת והתכלית של הפיכת תחום הספורט לאגף ממחלקה, היא חשובה, בעיקר לאור השלכות הקורונה הנפשיות על התושבים והמשאבים הנדרשים לפתרונות במסגרת עולמות הספורט. האופוזיציה הציעה, כי יוקם ויוסדר אגף ספורט בתוך שלושה חודשים, ולאחר דין ודברים בנושא משך זמן ההקמה, הוחלט פה אחד כי האגף יוקם עד תום השנה הנוכחית.

מאיה כץ, צילום אלעד גוטמן

דנה אורן ינאי צילום תמי שלף

חברת האופוזיציה, דנה אורן ינאי, בירכה: "אני שמחה מאוד על כך שכל חברי מועצת העיר הצטרפו להצעתנו להרחיב את פעילות הספורט העממי והתחרותי למען תושבי העיר. הקמת אגף ספורט בעיר תבטיח פעילות רחבה יותר, מקצועית יותר ומנוהלת נכון יותר. פעילות הספורט בהרצליה לא יכולה עוד להתנהל בחצר האחורית של משרדי העירייה ויש לתת לה את המקום הראוי ביותר. ספורט הינו ערך, הינו כלי חינוכי שמעניק שמעודד מצוינות, הצלחה, רעות וסובלנות, ועלינו מוטלת החובה להעניק לארגון וניהול הספורט בעיר את המקום הראוי ביותר".

מאיה כץ, יו״ר האופוזיציה, אמרה: "מזל שיש אופוזיציה בעיר, אחרת הקמת אגף ספורט הייתה נשארת בגדר דיבורים באוויר. העובדה שעד היום לא הוקם אגף ספורט זו תעודת עניות לעירייה. משמעות של הקמת אגף היא הקצאת משאבים רבים יותר הן בהיקפי הפעילות והן בכוח האדם להוציא לפועל את הפעילות. מחלקות רבות הפכו לאור הזמן לאגפים ומנהלים ורק הספורט נותר מאחור. אני שמחה שהצעת האופוזיציה אושרה עם תאריך יעד שמחייב את הנהלת העיר לביצוע. נמשיך לעקוב אחרי הנושא עד מימוש ויישום ההחלטה בפועל".

מהעירייה נמסר בנוגע להקמת אגף הספורט: "כידוע, כחלק מחזון העיר להשקיע באיכות החיים ובבריאותם של התושבים, בני כל הגילים, בשנים האחרונות תחום הספורט הולך ותופס יותר ויותר נפח במרחב הפעילות העירונית וכך גם ההשקעה בו. החל ממגוון רחב של פעילויות ספורט עממי, במסגרת תכנית "נעים בעיר", המוצעות, ללא תשלום, במהלך כל ימי השבוע בפארקים ובגינות הציבוריות, דרך היצע רחב של חוגים ופעילויות ספורט במסגרות בתי הספר והמרכזים הקהילתיים, ועד השקעה בענפי הספורט המקצועי – שאף הביאה את בני הרצליה לזכייה בגמר גביע המדינה בכדורסל. לאור זאת, ובשל הצורך בעבודת מטה נרחבת, שמה לה העירייה להתאים את המבנה הארגוני של תחום הספורט לצרכים המשתנים של כלל תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יש להעיף את פדלון

    בבחירות הבאות מחליפים את ראש. העירייה הגרוע ביותר של הרצליה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר