אלעד צדיקוב, צילום פרטי

ארבעה משנים, שלושה סגנים וראש עיר אחד: צדיקוב מונה למשנה של פדלון

בעבר הדיח אותו פדלון מתפקידיו, עתה הוא מונה למשנה לראש העירייה. דנה אורן ינאי: " פוליטיקה הישרדותית של פדלון, הרצליה הופכת קיצונית". צדיקוב: "היא שוב בוחרת בפופוליזם זול"

פורסם בתאריך: 13.3.22 08:26

מינוי חדש בצמרת עיריית הרצליה: חבר המועצה, אלעד צדיקוב (43), נציג גשר, מונה למשנה לראש העירייה, משה פדלון. עם המינוי הטרי, ישנם כעת לא פחות מארבעה משנים לראש העיר – יוסי קוממי חבר סיעת הליכוד, משה ועקנין מש"ס, ירון עולמי וכאמור, אלעד צדיקוב. כמו כן, מכהנים גם שלושה סגנים.יות: עפרה בל, איה פרישקולניק ועופר לוי. סך הכל שמונה משנים וסגנים לראש העירייה מבין 13 חברי הקואליציה, ללא ספר מספר מוגזם.

בנוסף למינויו של אלעד צדיקוב למשנה לראש העירייה, אישרה עיריית הרצליה כי הוא ימונה בעתיד גם לחבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה. יש לציין, כי מינויו של צדיקוב למשנה לראש העיר, כמו גם אלו של יתר שלושת המשנים האחרים – קוממי, ועקנין ועולמי, אינם תפקידים בשכר. סגני ראש העיר, עופר לוי, פרישקולניק ועפרה בל הינם תפקידים בשכר.

צדיקוב הודה על המינוי ואמר: "אני מודה לראש העיר על האמון ועל בניית קומה נוספת בפעילות המשותפת. יש לפנינו אתגרים מגוונים רבים ואני סמוך ובטוח שבהידוק שיתוף הפעולה, נוכל להם בע"ה. לזכותו של רה"ע ייאמר, כי הוא מעניק את מרחב הפעולה הנדרש והכלים על מנת לפעול כדי לקדם את תחומי הליבה השונים, הנדרשים לציבור העירוני המגוון. מדינת ישראל מאותגרת כיום במרחבי פעולה רבים, שחלקם מסונפים במישרין למישור המוניציפאלי".
לשאלה האם הוא מרגיש שנוי במחלוקת אמר צדיקוב: "איני מרגיש שנוי במחלוקת, אני יודע לעמוד על שלי וכן לשתף פעולה עם הקואליציה, שהיא מגוונת מאוד. לזכותו של ראש העיר ייאמר, שהוא צריך לדעת לאסוף את כל הקצוות. אנחנו בקואליציה מבינים שחלק מהעניין זה הסיעות המגוונות כמו גשר שלי ומרצ".
המשנה החדש לרה"ע שצפוי כאמור להתמנות לחבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, רמז כי לא נאמרה המילה האחרונה בקידומו: "בימים הקרובים פעילותי אמורה להתרחב לתפקיד ותחומי אחריות נוספים. במקביל למינוי, צפויה להתרחב מוטת אחריותי גם בתחום התכנון וכן בקידום תחום החינוך הבלתי פורמאלי, בדגש על בני נוער".
צדיקוב לא שכח להודות לקרובים לו: "אני מודה לקב"ה על הסייעתא דשמיא בכל, להוריי וכמובן כמובן לאשתי היקרה, אשת חיל מי ימצא".

שמו של צדיקוב נקשר השנים האחרונות ללא מעט פרשיות שנויות במחלוקת. לפני קצת יותר מחודש, פנה במכתב לראש העירייה בו הוא יצא כנגד הצבת מאבטחים ערבים בבתי הספר בהרצליה, פנייה שעוררה עליו תגובות נזעמות. בחודש מאי 2021 במהלך מבצע שומר החומות, פרסם חבר סיעת גשר סרטון תמיכה במנהל בית הספר המדעי תורני אמי"ת כפר בתיה ברעננה, אשר תועד מיידה אבנים לעבר ערבים, לאחר שנקלע להתפרעויות בעיר לוד. בתגובה לסרטון של צדיקוב, שלחה חברת מועצת העיר דנה אורן ינאי מכתב לראש העיר משה פדלון וציינה שלא תוכל לשבת בקואליציה שנותנת יד ל-"מנהיגות קיצונית ואלימה", כהגדרתה. פדלון הגיב לדברים, והוסיף שהצטער לקרוא את הודעות החיזוק שכתב צדיקוב.

במאי 2017 אישרו חברי מועצת עיריית הרצליה בישיבת מועצה, לסיים את חברותו של צדיקוב במליאת הוועדה לתכנון ובנייה, בוועדת משנה לתמיכות ובתאגיד הקבורה, זאת לאחר שחודש קודם הדיח פדלון את צדיקוב מהקואליציה, וכן נטל ממנו את תיק התרבות התורנית עליו היה ממונה. הרקע להדחה, בין היתר, היה אמירותיו של צדיקוב בוועדת החינוך בכנסת בחודש מרץ באותה השנה, בה מתח ביקורת קשה בשידור ישיר על התנהלותו של פדלון. בנוסף, גינה צדיקוב את החלטת ראש העיר ומשרד החינוך לאפשר את פעילות ההסברה של חוש"ן, ארגון הסברה של הקהילה הגאה, בקרב גננות בגני ילדים בעיר. לאחר הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018, חזר צדיקוב לשורות בקואליציה.

דנה אורן ינאי אמרה בתגובה למינוי צדיקוב: "הרצליה הופכת לקיצונית. ראש העיר הבין שימי הקואליציה ספורים והחל לעסוק בפוליטיקה של הישרדות במקום בניהול עיר ליברלית, דמוקרטית ומובילה. על ראש העיר לחשוף בפני הציבור מה המחיר האמיתי של כל אחד מתפקידי המשנה, כמה כסף עולה לתחזק אותם בהעברות תקציביות ובמדיניות שנוגדת את רוח תושבי העיר. לפני כארבע שנים הדיח ראש העיר את צדיקוב מהקואליציה בשל דעותיו כלפיו הקהילה הגאה בעיר והתנגדותו להמשך קיום הרצליה כעיר ליברלית. דעותיו לא השתנו, אבל ייתכן שמי שכן השתנה זה ראש העיר, שמינה אותו למשנה לראש העיר תוך הגדלת סל ההטבות לחברי הקואליציה".

 

צדיקוב אמר בתגובה לדברים אלה: "חבל שגם במינוי אישי דנה אורן שוב בוחרת את הבמה לפופוליזם זול, להשתלחויות חסרות טעם ובעיקר לפלגנות וסכסוך. היחידה שהשתנתה עד כה במועצת העיר הרצליה, היא דנה אורן עצמה. אורן שנבחרה על קולות ייצוג שכונות הרצליה הצעירה, צמרות ונווה אמירים למען פעילות קהילתית, בינוי ואיכות הסביבה, ואף הדגישה במצע הבחירות שרשימת דרך חדשה היא א-פוליטית לחלוטין, עשתה פניית פרסה, ולא משום עודף עשייה, יכולות והצלחה. לצערם של כל חברי מועצת העיר, היא שוב ושוב בוחרת בדרך של הכפשות, שיסוי בין הציבורים בעיר, השתלחויות משוללות רסן ובעיקר ליבוי סכסוכים ושנאה. בכך היא מבצעת הונאת בחירות לבוחריה וגוררת את מועצת העיר שוב ושוב לקרקע למריבות ושנאה".

צדיקוב המשיך ופנה לחברת המועצה בנימה אישית: "דנה אורן, לפני כשנה ביקשה לפטר אותי מהקואליציה העירונית, באיום שאם לא כן – תתפטר בעצמה. במחשבתה כאילו אין בלתה, זנחה את התחייבויותיה לבוחריה, הודחה מהקואליציה ומוועדת תכנון ובנייה, שבעיקר לשם כך נבחרה. בגידתה בקהל מצביעיה ובמצע רשימתה, התווספו לבגידתה בראש העיר, שנתן לה את כל סל הכלים להצליח בתפקידה ולממש את חזון דרך חדשה. אני מקווה שבוחרי דרך חדשה יסיקו את המסקנות הראויות מחוסר נאמנות הדרך של נציגתם. ברוח חודש אדר, 'ונהפוך הוא', אורן באופוזיציה, אני קודמתי למשנה לראש העיר, ואת מחליפה בוועדת תכנון ובנייה, אני נותן לה לנחש בעצמה. לא נירתע ממפלגי חינם, ממסיתים ומדיחים למריבות בין הציבורים המגוונים בעירנו. בין יתר שקריה, סילפה את עמדתי לפני מספר שנים. עמדתי הייתה ועודנה חוסר הסכמה לארגוני הפרוגרס והקרן לישראל חדשה במערכת החינוך בישראל. חוסר הסכמה לארגונים ולא לאישים. חוסר יכולתה להכיל דעות שונות משלה, מציבות את חשכת חשיבתה וחוסר הפלורליזם שברוחה, ואינני בטוח שהיא מתאימה לנציגות במערכת שלטונית דמוקרטית בישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קרן

    יישר כח לאלעד צדיקוב.
    ראוי ביותר לתפקיד, מהטובים והאיכותיים במועצת העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר