תמרה ברבר, צילומים פרטיים

תמרה מהרצליה יוצאת לגבול פולין אוקראינה: "פוחדת רק מפוטין, הוא לא צפוי"

תמרה ברבר, שמחלקת את זמנה בין לונדון להרצליה, פעילה במשלחת סיוע שתצא מאנגליה לכיוון אוקראינה עם שני מיניבוסים, פראמדיקים וציוד רב שנאסף: "חשוב לנו לנסוע ולסייע"

פורסם בתאריך: 17.3.22 08:16

מהרצליה לאוקראינה. תמרה ברבר, בת 28, שמחלקת את זמנה בין לימודי תואר באנגליה לבין המגורים והמשפחה בשכונת נוף ים בהרצליה, עומדת בראש משלחת סיוע הומניטרי לפליטים מאוקראינה. מחר (שישי) היא, יחד עם עוד כ-20 פעילים ומתנדבים, ביניהם פראמדיקים, יגיעו לגבול פולין אוקראינה לספק ציוד רפואי, מזון ותרופות לתינוקות.

בנוסף ללימודיה באנגליה, תמרה עובדת בחברת היי-טק ישראלית שמקום מושבה בהרצליה, אך מפאת הפעילות ההומניטרית, היא בחרה לקחת ימי חופש ככל שיתאפשר לה. היא מספרת, כי עבורה היציאה לאוקראינה היא בדמה ומתבקשת, והיא אינה מוכנה לשבת בחיבוק ידיים: "אני לא חושבת שאם זה קורה שם, זה לא קשור אלינו. למרות המרחק זה מרגיש כל כך קרוב וכל כך לא בסדר. אם זה פוגע כבר באירופה, זה יכול להפוך למלחמת עולם שלישית, ואז גם באנגליה לא אהיה בטוחה, כי זה רק כ-1000 מייל מאוקראינה. אני פשוט חושבת שהתושבים האוקראינים חסרי אונים. חשוב לי, כמו לשאר הפעילים, לנסוע, לאסוף תרומות ולהביא את האנשים והפעילים לשטח".

אוטובוס משלחת הסיוע, צילום פרטי

מחר כאמור, תמרה ושאר הפעילים שנרתמו יגיעו לגבול פולין אוקראינה. "יש לנו שני מיניבוסים עם 28 ו-17 כסאות ועוד רכב קטן. סה"כ נהיה כ-20 איש. נוריד את הציוד הרפואי, את המתנדבים והפראמדיק, שייכנסו לתוך אוקראינה עצמה. משם, נצא בחזרה לאנגליה להמשיך לאסוף תרומות, לגייס מתנדבים נוספים וציוד רפואי והומניטרי", מסבירה תמרה.
תמרה מסבירה, שהיא עצמה לא רשאית להיכנס לשטח אוקראינה: "מי שייכנס לשם הם הפארמדיקים, אני לא יכולה. כחלק מהפעילות הדבקנו מדבקות של הצלב האדום כדי שלא ניפגע".

על אף היוזמה הלא שגרתית, היא מצטנעת: "לא מרגיש לי כזה מטורף להביא כמה פראמדיקים ולהסיע אותם עם תרופות וציוד לגבול עם אוקראינה. אני ג'ינג'ית, יש בי כנראה את רוח ההרפתקנות".

את חוששת לחייך?
"אני פוחדת רק מפוטין, הוא בן אדם לא הגיוני ולא צפוי. יכול להיות שפתאום הוא יחליט גם לעבור את הגבול".

בינתיים, אין לה תאריך יעד לסיום הפעילות. לא יודעת כמה זמן זה ייקח, אני לוקחת בינתיים ימי חופש מהעבודה ואם אצטרך עוד, אז אולי אבקש יותר. זה יכול להיות כמה ימים ויכול להיות גם שבועיים. אנחנו נשמח לכל תרומה אם בכסף ואם בציוד. ניתן לפנות אלינו דרך האתר, נשמח לעוד מתנדבים ותרומות".
(לאתר היכנסו כאן)

יעל, דודתה של תמרה בהרצליה, שומרת על קשר עם אחייניתה ואומרת: "הם מגייסים תרומות בכדי לקנות שמיכות, ציוד רפואי, אלונקות ועוד. כל מי שרוצה לתרום ישירות למאמצי ההתגייסות ולא לגופים גדולים מדי, מוזמן להשתתף".
גם אתם כאן בהרצליה לקחתם חלק בתרומות?
"בהחלט. תרמנו מזון לתינוקות, חיתולים ועוד. אנשים לא תמיד רוצים לתרום לגופים גדולים, כי לא יודעים לאן הולך הכסף, הרגשנו צורך לסייע כמה שניתן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר