פעילות למען דרי רחוב - מימין רינת נעים, שחר טרנר, ענת טרנר

"בכל פעם יש סיפור שקורע את הלב" | רינת, ענת ושחר דואגות לדרי הרחוב

יחד עם שחר וענת טרנר, אם ובתה משערי תקווה, דואגת רינת נעים מהרצליה לחלק מידי שבוע לדרי רחוב ציוד ומזון, וגם לשמש להם אוזן קשבת. לצורך כך הן מפעילות קמפיין גיוס בפייבוקס

פורסם בתאריך: 21.3.22 09:26

3 פעילות למען עשרות דרי רחוב. רינת נעים מהרצליה (27) יחד עם ענת ושחר טרנר משערי תקווה דואגות מידי יום חמישי בערב ובמשך שנתיים לאנשים ולנשים שאין להם קורות גג בתל אביב. במסגרת הפעילות שלהן, שנקראת פשוטו כמשמעו – פרויקט דרי הרחוב, הן נפגשות עם עשרות מהם, בין השעות 20:00-23:00, ודואגות להם לבגדים, אוכל וציוד שימושי. בין לבין הן מפעילות קמפיין תרומה בפייבוקס, שם הן מנסות לגייס כספים בעזרתם יוכלו להמשיך ולקיים את הפרויקט.

רינת, המתגוררת ברחוב הרב קוק בהרצליה, מספרת כיצד הכל החל: "זה התחיל בקורונה מפוסט בפייסבוק, לא עבדתי אז עקב המגפה. התארגנו כמה נשים, לקחנו רכב והעמסנו עליו אוכל, ביגוד, כל מה שדרי הרחוב צריכים".

רינת מציינת, כי למרות שהיא פעילה כבר שנתיים בפרויקט, היא לא מפסיקה להתרגש: "זה אומנם היה מאוד קשה בהתחלה, אבל היום אני כבר רגילה כי אני מכירה את דרי הרחוב, ועדיין כל פעם מחדש יכול לבוא סיפור אחר שיקרע לי את הנפש. יש אנשים שנכנסו לי ללב ומאוד חשובים לי. היו לא מעט מפגשים מרגשים, למשל אחת מדרי הרחוב הריחה על אחת מאיתנו בושם, ואמרה שבחיים הנורמליים שלה אהבה אותו, אז קניתי לה. אם אנחנו לא יוצאות שבוע אחד יש תגובות כמו – "איפה הייתן, חיכיתי לכן, למה לא באתן". יש מישהו שהספיק להשתקם ונכנס לדירה משל עצמו, הבאנו לו לשם כיריים חשמליות, צלחות סכו"ם,  תמונות, מזון, מצעים ושמיכה. צריך לזכור שהם גם מקבלים מאיתנו יחס, שיחה והמון חום אנושי".

הפעילה מהרצליה מציינת, כי יש חשיבות מכרעת לכסף שמגיע מהפייבוקס: "זה כלי מאוד חשוב להמשך הפעילות, לא מעט מהציוד והאוכל שמגיע לדרי הרחוב אנחנו קונים באמצעות כספי התרומות. אנחנו דואגות לבגדי גברים/נשים, נעליים, שמיכות, כריות, תיקים דיאודורנטים, חטיפים איפור ותכשיטים לבנות, הרשימה ארוכה. אנחנו גם מקבלות לפעמים אוכל כמו פלאפל ופיצה מבתי עסק שתורמים לנו ולפעמים משלימות מכיסינו. ענת דואגת להכין כל שבוע עוגת שוקולד".

שחר טרנר (29) משערי תקווה, פעילה בפרויקט למען דרי הרחוב יחד עם אימה ענת ולצד רינת. היא מספרת על המיזם המרגש מהזווית שלה: "אנחנו לוקחות רכב ומעמיסות עליו ביגוד ומזון חם ונוסעות בכל אזור התחנה המרכזית ודרום ת"א, כדי לחפש ולראות מי צריך את עזרתנו. כמובן שלא היינו יכולות לעשות את זה בלי העזרה המדהימה של אנשים בקהילה שתורמים לנו ציוד וכסף עוזרים וככה גורמים לנו להיות מסוגלות לתת לדרי הרחוב שבוע אחרי שבוע".

 

שחר מבליטה את הקשר האנושי שנרקם עם דרי הרחוב: "מעבר לחלוקת הציוד והאוכל, ישנו הקשר הבינאישי ותשומת הלב. אנחנו מנסות כמה שאפשר לתת תחושה, אפילו לכמה דקות, לאיש או האישה שאותם אנחנו פוגשות. לרוב זה יותר חשוב אפילו מהאוכל או השמיכה. הרגע הזה שאנחנו פוגשות אותם ולפעמים מצליחות להקל טיפ טיפה על המצב – שווה כל רגע".

בין הפעילים לדרי הרחוב נוצר הומור, מספרת שחר: "בגלל שענת היא אמא שלי, אז כשאני קוראת לה 'אמא' בחלוקה – כולם משתגעים ומתחילים גם לקרוא לה אמא. הם מתלהבים שאני מסתובבת עם אמא שלי בחלוקה.., והופכים אותה לאמא שלהם, שחסרה להם שם".

רינת, נתקלת בדרי רחוב גם בהרצליה?
"יש רק דר רחוב אחד שאני מכירה בהרצליה, נראה בשנות ה-40 לחייו, אבל הוא לא מוכן לקבל תרומות. להערכתי הוא לא בריא בנפשו, תמיד לבד ומדבר עם עצמו. לצערי, אי אפשר ממש לעזור לו".

לתרומות לפרויקט דרי הרחוב בפייבוקס היכנסו כאן

ליצירת קשר  במייל –  [email protected], לפניות בטלפון רינת   050-3030867


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר