פסולת בניין בגן רשל, צילום באדיבות התושבים

התושבים פנו לעירייה, אבל פסולת בניין ממשיכה להיזרק בגן רש"ל

תושבים בשכונה מתלוננים מזה תקופה ארוכה על ערימות של פסולת בניין שמושלכות בניגוד לחוק בשדות הפתוחים בשכונה: "מגיעים טנדרים ומשאיות וזורקים בכמה נקודות ונוסעים, זה כבר שנה כך"

פורסם בתאריך: 6.4.22 08:46

מה יהיה עם השלכת פסולת בניין בשדות בגן רש"ל? זה מה ששואלים תושבי השכונה בצפון הרצליה. תשובות בינתיים הם לא מקבלים, ופסולת בניין נערמת באזורים שונים בשכונה.

אוהד, תושב השכונה, מודאג מהמצב. הוא פנה ודיווח לעירייה פעמיים בעבר, אך לצערו ולצערם של תושבים נוספים, הפסולת ממשיכה להיערם. לטענתו, השלכת פסולת הבניין היא תופעה שכיחה וקבועה ונמשכת מזה זמן רב ואין מי שיעצור את התופעה. "זה קורה באופן קבוע, אני מטייל שם בבקרים, לפעמים גם רוכב על אופניים בכל האזור, זה הפך למטרד. כבר שנה שאני רואה את פסולת הבניין שמושלכת בנקודות שונות באזור. עכשיו, כשהצמחייה גבוהה, פחות רואים".

פסולת בניין בגן רשל צילום באדיבות התושבים

אוהד מתאר את הקלות בה הפסולת מצטברת: "מגיעים טנדרים ומשאיות וזורקים פסולת בניין בכמה נקודות, לא רק אחת. פורקים בלילה ונוסעים. מזה שנה שאני רואה את פסולת הבניין שמושלכת בנקודות שונות באזור. בכל השכונה יש שטחים פתוחים, אז כנראה קל יותר להשליך".
אוהד, שמשוכנע כי מדובר בפסולת בניין, כאמור, דיווח על כך לעיריית הרצליה: "לרוב זה בטון, ברזלים, גבס, אבנים, אריחים. לא ראיתי פסולת אורגנית, פרטית. דיווחתי פעמיים בעבר לעירייה. במוקד לרוב מעבירים הלאה, לפחות כך אני מקווה, אבל לא עדכנו אותי אם משהו התרחש בעקבות הפניות. כך או כך, האחריות לגמרי של העירייה. יש שם שטח מופקר ומלא זבל ללא פיקוח".

 

יצוין כי על פי חוק יש תחנות פסולת בהן בלבד מותר לשפוך פסולת בניין והדבר כרוך בתשלום אגרה אך כנראה שבשכונת גן רש"ל אין גורם שמבצע אכיפה וביקורות למרות הפניות של התושבים.

אסף, תושב גן רש"ל ובעל עסק בשכונה, מוטרד אף הוא מהמצב ואומר: "יש כל מיני נקודות פסולת, לא אחת. אף אחד לא מפקח ולא מטפל. אישית, לא פניתי לדווח לעירייה, אבל גם אני תושב שאכפת לו".

לדעתו, מאחר והאזור כולו מוזנח ולא מטופל, נוצר מצב שבו פסולת הבניין הפכה לדבר שבשגרה, אין דין ואין דיין: " סך הכל מדובר בשטח של כמה דונמים טובים, ענק, כאשר בקטע הצפוני של הרצליה יש את שכונות נחלת עדה וגן רש"ל. הכל נראה מוזנח. יש כביש שעובר שבור ולא מסודר, אין מדרכת גישה, השדות פתוחים. זה כנראה מקל לזרוק פסולת שם".
תגובת עיריית תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר