קו מתח גבוה צילום אילוסטרציה roman023 depositphotos.com

תושבים רבים בהרצליה נותקו שעות מחשמל. עתה מתבררת הסיבה

הפסקת חשמל שנמשכה שעות שיבשה את חייהם של תושבים רבים בעיר. בחברת החשמל הסבירו: "מדובר בעורב שהתחשמל ובבלוני הליום שיצרו קצר ברשת". תושבים: "זה היה סיוט"

פורסם בתאריך: 18.4.22 09:42

נמסים בהרצליה. הפסקת חשמל נרחבת הייתה אתמול (ראשון) בהרצליה, החל מהשעה 13:00 באזורים נרחבים בעיר. תושבים רבים מצאו עצמם מנותקים מזרם החשמל ודווקא באחד הימים היותר חמים בתקופה האחרונה, כשהטמפרטורה בעיר נסקה עד 34 מעלות.

בחלק מהשכונות בהרצליה מדובר היה בהפסקת חשמל גורפת שנמשכה כחמש שעות ועד השעה 18:00, ובאזורים מסוימים בעיר חזר החשמל לאחר מספר שעות, אך גם שם לסירוגין. מדובר, בין היתר, ברחובות טשרניחובסקי, אלחריזי, רש"י, אילנות, הנדיב, נתן אלתרמן, בני בנימין, מגן דוד, בשכונות נווה עמל, יד התשעה (שביב), הרצליה הירוקה ועוד.

אנג'לה, תושבת שכונת יד התשעה, מספרת כיצד שרדה את החום הכבד ללא חשמל: "מ-13:30 ועד 15:30 הייתה הפסקת חשמל ואז חזר לחצי שעה, שוב נעלם, ורק ב-16:30 חזר לחלוטין, בינתיים. היה ממש חם. יש לי ילדים בבית, וזה קשה. התקשרתי לחברת החשמל ולא ענו לי שלוש פעמים, חיכיתי חצי שעה פעם אחת על הקו, ובפעם השנייה כבר 40 דקות ובפעם השלישית עוד 20 דקות ואין מענה. כתבתי בקבוצת אימהות וגם שם לא ידעו תושבים אחרים מה קורה".

לדבריה, הפסקת החשמל הקיפה את כל השכונה ללא יוצא מהכלל: "הרגשנו את זה בכל השכונה, זה היה סיוט. אנשים שמו כביסה, יש כאלה שיש להם ילדים קטנים. דווקא היום בחום כזה. אני מקווה שזה לא יחזור היום, כי גם היום חם מאוד, אבל אחרי יום כזה אני כבר לא יודעת למה לצפות".

 

אבי, גמלאי המתגורר עם רעייתו ברחוב הנדיב בעיר, מספר כי הוא ניסה לשרוד שלוש שעות ללא חשמל: "הפסקת החשמל התחילה מ-13:30 וזו לא הפעם הראשונה, גם לפני שבועיים הייתה הפסקת חשמל ואפילו שכן נתקע במעלית. למזלנו, אנחנו גרים בדירה צפונית קרירה יחסית, אז הצלחנו לשרוד. אולי התשתיות לא בנויות לעומס של קיץ, העיר גדלה מאוד ובהתאם כמויות המזגנים".

אז למה זה קרה? לפי חברת חשמל, הגורמים היו עורב שלמרבה הצער התחשמל, ובלוני הליום. מחברת החשמל נמסר: "רצף של אירועים שראשיתם בעורב אשר התחשמל ובבלוני הליום שיצרו קצר ברשת, ובהמשך שתי הפרעות משמעותיות בקווי מתח תת קרקעי, הובילו להפרעות משמעותיות באספקת החשמל הסדירה. מיד עם סיום התיקון, בשעות אחר הצהריים, החלו בהחזרת האספקה הסדירה ללקוחות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. האקלים

    יתכן ותזדקקו למזגנים בעתיד אך לא יהיה מענה, חברת החשמל לאט לאט מתפרקת ולמי מהיצרנים הפרטיים נפנה אז?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר