אתר המיחזור בני וצביקה בימים האחרונים, צילום באדיבות התושבים

רואים את הים: החל פינוי אתר מיחזור הפסולת שסמוך לבתי גליל ים

זאת בעקבות פסק דין שניתן לפני כשנה בבית משפט השלום בהרצליה. בעלי האתר: "בשטח מתקיימות פעולות של פינוי ופירוק בלבד"

פורסם בתאריך: 27.4.22 08:41

נושמים לרווחה. לאחר כ-15 שנה, אתר מיחזור הפסולת 'בני וצביקה' המרוחק מאות מטרים בודדים מבתי תושבים בשכונת גליל ים בהרצליה, מתפנה בימים אלה, והתושבים יכולים להתחיל לנשום לרווחה, תרתי משמע. עם זאת, בעוד חלק מהתושבים מדווחים כי השטח אמנם מתחיל להתפנות, טוענים במטה המאבק כי עדיין קיימת פעילות באתר המיחזור למרות שחלפו מספר ימים ממועד הפינוי. בחברה מדגישים כי בשטח מתקיימת פעילות פינוי ופירוק בלבד. אחת מתושבות גליל ים שמרה השבוע על אופטימיות זהירה ואמרה: "אני לא יודעת לומר אם הפסיקו פעילות לגמרי, אבל זה נראה שכבר לא מביאים לשם פסולת".

לאותה תושבת בת בגיל 4 שסובלת מאסתמה, ואובחנה חודש לאחר מעבר המשפחה לשכונה בחודש יוני לפני כשנה. "אנחנו רואים בבירור מהמרפסת מה קורה שם", היא מתארת, "עד לא מזמן הר הזבל הסתיר לנו את הים, עכשיו כבר לא. בגלל שרוב הזמן הרוח באה ממערב אנחנו חוטפים את כל הזיהום. הייתה תקופה שהיינו חייבים לסגור את החלונות, כדי שלא ייכנס אלינו הזיהום. אני אופטימית ודי בהלם שהנחישות של חלק מהדיירים פה הצליחה לגרום להם לעזוב. עכשיו אין הר זבל וזה שיפור עצום".

עו"ד עידן שחם, ממטה המאבק, טוען: "מועד הפינוי של בני וצביקה היה אמור להיות ביום חמישי האחרון, אבל גם היום ראו תושבי גליל ים פעילות במקום. האתר לא פונה, עדיין יש בו תנועה של רכבים וכלי עבודה, גם מפעל הבטון עדיין שם. התושבים עדיין ממתינים שבני וצביקה, כמו גם גורמי האכיפה, יקיימו את פסק הדין לפינוי האתר, ויפה שעה אחת קודם".

אתר המיחזור בני וצביקה לפני תחילת הפינוי, צילום באדיבות התושבים

אלירן דוד מבעלי חברת בני וצביקה, מבהיר: "האתר נסגר לקליטת פסולת עוד לפני המועד שנקבע בפסק הדין עקב חג הפסח ב-15.4.22. בשטח מתקיימת פעילות של פינוי ופירוק המתקנים והמבנים שקיימים בשטח והסדרת השטח, כולל פינוי של מתחמי המשרדים, מחסנים ותכולה רבה".

להערכתו של דוד, בתוך חודשיים-שלושה יתבצע פינוי מוחלט של המתחם, והוא מנסה להרגיע את התושבים המודאגים: "כל דייר מודאג מוזמן לבקר באתר ולצפות בעשייה המתקיימת בשטח".

כזכור, בחודש אפריל 2021 ניתן פסק דין בבית משפט השלום בהרצליה, לפיו יש לפנות את האתר בעוד שנה קדימה מתאריך הפסיקה, כלומר אפריל 2022. תושבי גליל ים קראו לפעולה מיידית על מנת לוודא כי האתר יפונה בהקדם האפשרי ממקום מושבו. חצי שנה קודם לכן, בנובמבר 2020, ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז תל אביב דחתה את הערר שהוגש מטעם חברת בני וצביקה בע"מ בעניין מתן היתר לשימוש חורג להפעלת אתר למחזור פסולת בניין. האתר ממוקם בשטח של רמת השרון בין נתיבי איילון לכביש מספר 2. האתר כלל תחנת מעבר ומתחם טיפול בפסולת בניין, שבה טופלו בכל יום בכאלף טונה פסולת בניין, וכן מפעל לייצור תערובות בטון.

ראש העירייה, משה פדלון, אמר: "עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. אני מברך על כך שאחרי מאמצים של שנים במאבק מול המשרד לאיכות הסביבה השכילו להבין את הנזק והאתר סוף סוף יפורק".

סגן ראש העירייה, עופר לוי, אמר: "אני שמח שתושבי גליל ים שסבלו מזיהום אוויר וסביבה מזוהמת יוכלו ממש בקרוב לנשום אוויר אחר. נמשיך לעקוב שהכל יתבצע יחד עם המשרד לאיכות הסביבה ועיריית רמת השרון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר