משאיות חוצות את שכונת יד התשעה
משאיות חוצות את שכונת יד התשעה

סכנה: משאיות מכביש 531 עוברות בכביש פיראטי ביד התשעה

תושבי השכונה מתלוננים כי משאיות חוצות את השכונה דרך שביל עפר לא מסומן ולא חוקי, באזור בו יש בית ספר, בית כנסת וגן ציבורי

פורסם בתאריך: 31.10.17 13:48

תושבי שכונת יד התשעה בהרצליה מתלוננים כי משאיות מהעבודות המתבצעות בכביש 531 החלו לעבור בשכונה בשביל עפר פיראטי. לפי התושבים, מאז יום חמישי האחרון עוברות המשאיות בשכונה בתדירות גבוהה תוך סיכון העוברים ושבים.

שביל העפר בו עוברות המשאיות נמצא ליד מתחם חברת החשמל ביד התשעה, בקו המקביל לרחוב הר נבו, בין הרחובות הר סיני והר שומרון. מדובר במעבר חולי, לא תקני ולא מסומן. באזור נמצאים שלושה מוסדות ציבור: בית כנסת, התיכון הדתי לחינוך ים וסביבה "אחיה" ומועדון שכונתי, ותנועת המשאיות מסכנות את האנשים המגיעים לשם.

"יצא לי לראות משאיות עוברות כאן בשש וחצי בבוקר, בעשר בבוקר, ביום שישי האחרון בשעות הבוקר המאוחרות בזמן שיתקיים בשכונה יריד העסקים עברה כאן סמיטריילר של 12 מטר", סיפר אחד מתושבי השכונה הגר סמוך לשביל המשמש את המשאיות.

 

"הם פשוט נכנסים לתוך השכונה כדי לקצר לאזור של גבעת חן. כנראה שאין להם איך לחזור מהמקום בו הם נמצאים וזאת הדרך שהם מצאו, ממש לצד הבתים שלנו. זה מסוכן, זה עושה אבק ועושה רעש. עוברים פה ילדים וזה ממש לא נראה לי הגיוני שיצרו פה פתאום אתר בנייה. יש פה בית ספר, לכן כל הזמן עוברים באזור הזה נערים. בנוסף, בסוף הרחוב יש גן ציבורי ואנשים עוברים כאן עם הילדים שלהם. הילדים שלי יוצאים לכאן לשחק, ממש במקום בו נמצא המעבר הפיראטי. אם אני הולך לבית הכנסת והילד בא אחרי, אני יכול לשלוט בזה? להחזיק אותו בידיים? חייבים למצוא פתרון לדבר המסוכן הזה".

כביש 531 משתרע בין צומת כפר שמריהו במערב וכביש 6 וחוצה את הרצליה, רעננה וכפר סבא.

התושבים מספרים כי מקרה דומה כבר ארע בעבר וטופל: לפני כשלוש שנים, כשהתחילו העבודות בכביש 531, משאיות של העובדים החלו לעבור בשביל פיראטי אחר, לצד רחוב זיסו בשכונה. תושבי השכונה פנו לעיריית הרצליה, שהציבה מחסום בכניסה לאותו שביל.

מחברת נתיבי ישראל טרם נמסרה תגובה בנושא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר