יום הזיכרון, צילוםserezniy depositphotos.com

הטקס העירוני לציון יום הזיכרון יתקיים הערב באנדרטת הנופלים בגן בן שפר

בהמשך הערב יתקיימו גם אירוע שרים וזוכרים, ערב שירי לוחמים, הרצאה של צבי יחזקאלי ומיזם נר לנופלים

פורסם בתאריך: 3.5.22 14:26

לזכרם. ‏ערב יום הזיכרון תשפ"ב יצוין היום (שלישי) 3.5.22. משרד הביטחון פרסם כי מספרם של חללי מערכות ישראל עד היום הוא 24,068. מיום הזיכרון תשפ"א ועד היום נוספו 55 חללים למניין הנופלים ועוד 84 נכים שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל.

הערב בשעה 20:00, תישמע בכל רחבי הארץ צפירת זיכרון באורך דקה, שתציין את פתיחתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולאחריה יחלו עצרות הזיכרון ברחבי הארץ. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, נחשב יום זיכרון לאומי. מועד זה חל בתאריך ד' באייר, יום לפני יום העצמאות בכפר סבא, הרצליה ורעננה מצוין יום הזיכרון על ידי מספר אירועים עירוניים ולאורך השבוע. מחר תישמע צפירה ב-11:00.

הרצליה:
עיריית הרצליה מציינת גם השנה את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. מספר חללי צה"ל בהרצליה עומד כיום על 279, ומספר חללי פעולות איבה עומד על 28.
הערב, שלישי, בשעה 20:00, תתקיים עצרת זיכרון מרכזית באנדרטת הנופלים בגן בן שפר. בטקס ישתתפו משפחות שכולות, אנשי ונבחרי ציבור, תושבים, נציגי קהילה, נוער וכוחות הביטחון. הטקס ישודר בשידור ישיר באתר הפייסבוק העירוני, וברדיו קול האוניברסיטה (לשעבר הבינתחומי) 106.2 FM.

בהמשך הערב, בשעה 20:45, יתקיים ערב שרים וזוכרים בהרצליה שיכלול את אלנתן שלום בשירי נשמה וזיכרון, צבי יחזקאלי בהרצאה מרתקת, מיזם "נר לנופלי הרצליה" – בכניסה לאולם. האירוע יתקיים בהיכל בעיר, רח' בן גוריון 5, הרצליה. הכניסה ללא תשלום, יש להזמין כרטיסים מראש בהיכל בעיר, טל': 09-9552921.

החל מהשעה 21:00 יתקיים "שירים ברוח" – שירה בציבור – ערב שירי לוחמים. שירה והנחיה: טל שובל. קלידים: בועז קראוזר. זמר אורח: ירין לוי. קטעי מחול: תלמידות האקדמיה למחול "זאב" ובוגרת האקדמיה – עמליה זקס לוי בניהולה האמנותי של מעין מנור. האירוע יתקיים באודיטוריום אשכול פיס "זאב", רח' יהודה הנשיא 93, הרצליה הצעירה, הכניסה חופשית.

ביום רביעי יתקיימו אירועים במסגרת בתי ספר ומוסדות תרבות. תיכון חדש הרצליה יערוך טקס שיתקיים באולם הספורט בשעה 11:00. הטקס יתקיים ימים ספורים אחרי מרוץ לזכר הנופלים אשר למדו בתיכון, כרמי אילן ואיתן ברק, אשר נפלו על הגנת המדינה. במהלך היום, בין השעות 8:00-14:00, חדר ההנצחה בסניף יד לבנים בעיר יהיה פתוח.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "אנחנו מרכינים את ראשנו בעצב גדול, בהערכה ובאהבה, לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. לנצח נזכור אותם ואת מסירותם, נשמור על מורשתם ונשאב מהערכים שהניעו אותם בחייהם הקצרים. עיריית הרצליה ניצבת לימין המשפחות השכולות ומסייעת ככל שניתן. אנחנו מלאי הערכה למשפחות השכולות על העוצמה האישית והחוסן הפנימי בהתמודדות היומיומית שלהן עם האובדן הנורא".

כפר סבא:
בכפר סבא מציינים את אירועי יום הזיכרון תשפ"ב במספר אירועים וטקסים ברחבי העיר. מספר חללי צה"ל בכפר סבא עומד כיום על 303 ומספר חללי פעולות האיבה 34. הערב ב-20:00, תקיים עיריית כפר סבא את העצרת המרכזית לזכר הנופלים בכיכר העיר. האירוע יחל עם הישמע הצפירה ויתקיים בנוכחות ראש העירייה רפי סער וחברי מועצת העיר.
מחר, יום ד', 4.5, בשעה 9:00 יצא מרחבת היכל התרבות מצעד עירוני רשמי לזכר הנופלים. המצעד השקט יתקיים לאורך רחוב ויצמן, ויסתיים באנדרטה לזכרם של בני העיר שנפלו במלחמות ישראל, הניצבת בגן הזיכרון. באנדרטה בוצעו לאחרונה עבודות הנגשה וחידוש. בתום המצעד תיערך עצרת זיכרון באנדרטה. ציבור התושבים מוזמן להשתתף בצעדה ולקחת חלק בעצרת הזיכרון.
בשעה 11:00, בהמשך אותו היום, יתקיים טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. הטקס, המיועד להתייחדות עם זכר הנופלים, יתחיל ישר עם תום הצפירה. בשעה 13:00 יתקיים בסמוך לאנדרטת הזיכרון בבית העלמין הצבאי ברחוב נורדאו, טקס זיכרון לחללי פעולות האיבה.

ראש העירייה רפי סער: "אלמלא ההקרבה של הבנות והבנים שמסרו את נפשם על קידוש העם והארץ, לא היינו עומדים כאן היום, לא היינו זוכים לציין את התקומה המחודשת של עם ישראל בארצו, לאחר אלפיים שנות גלות ולא היינו זוכים להקים בית בכפר סבא. בכל מלחמותיה כפר סבא איבדה מאות בנים ובנות. כל אחת ואחד מהם הוא פצע בלב שלעולם לא יגליד. כל אחד ואחת מהם הוא אות לאהבת המולדת והעם, לדוגמה אישית ולערכים שהם ספגו מבית. אין מילים שיכולות להפיג את כאבכם ואין מילים שיכולות לנחם על אובדן עלומים ועל חיים שלמים שנגדעו בטרם עת”.

על רקע אירועי יום הזיכרון, צפויים בעיר ביום רביעי, 4.5, שינויים בהסדרי התנועה. בין השעות 8:45-12:00 ייסגרו לתנועה הרחובות הבאים: רחוב העמק, רחוב ויצמן, בקטע הדרך שבין רחובות סוקולוב-כצנלסון עד רחובות נורדאו-משה דיין בשני הכיוונים. עם התקדמות התהלוכה ממערב למזרח, יפתח רחוב ויצמן לתנועה, למעט קטע הדרך שבין רחוב תל חי לרחובות נורדאו-משה דיין, אשר יהיו סגורים עד לסוף האירוע. בין השעות 13:00-14:00 ייסגר רחוב נורדאו לתנועה, בקטע הדרך שבין רחובות רופין-תל אביב יפו (כיכר תחנת העיר). לרווחת תושבי העיר המבקשים לכבד את זכר יקיריהם באתר ההנצחה הממלכתי בהיכל הזיכרון בהר הרצל, תוציא עיריית כפר סבא הסעה לירושלים. ההסעה תצא ביום רביעי, 4.5 ב-7:45. לפרטים נוספים ולהרשמה יש לפנות ליו"ר סניף "יד לבנים" כפר סבא, או למחלקת אירועים, בטל': 09-7649164, או בדוא"ל: [email protected]

 

רעננה:

לזכר הנופלים יתקיימו טקסי אזכרה בבתי העלמין, הוח שלטי הרחובות לשמות הנופלים ויתקיימו פעילויות נוספות. מספר חללי צה"ל ברעננה עומד על 253 ומספר חללי פעולות האיבה על 10.
הערב, שלישי, בשעה 20:00, תציין עיריית רעננה את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בטקס זיכרון עירוני ברחבת יד לבנים, בסימן "איך מסבירים געגוע". הטקס יתקיים בנוכחות ראש העירייה, חיים ברוידא, ורב העיר, יצחק פרץ, וייפתח עם הישמע הצפירה. הטקס יתקיים בהנחיית מירי נבו ובהשתתפות מאלי סגל ודניאל סגל אשר ידליקו אבוקת זיכרון, איציק כהן אשר יישא דברים בשם ארגון יד לבנים, אביטל לוביא כהן שתישא דברים בשם ארגון האלמנות והיתומים, חזנות מפי בארי בראון, חיים בצלאל בתפילת יזכור, אופיר בן שטרית בשירה, הנחת זרים על ידי אלוירה וברנדו גרינר, ונגינה של הרכב נגנים ממרכז המוסיקה ברעננה. הטקס יועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק ובאתר היוטיוב העירוני.

מחר, יום רביעי, בשעה 11:00 בבוקר, יתקיים טקס אזכרה צבאי לחללי מערכות ישראל מרעננה בבית העלמין הצבאי ברחוב קלוזנר, וכן טקס אזכרה לחללי פעולות האיבה מרעננה בבית העלמין בכפר נחמן, בהובלת בני ובנות הנוער. בנוסף, יתקיים טקס התייחדות עם הנופלים ברחבת מתחם הצעירים עבור צעירי העיר. בני ובנות הנוער יניחו זר פרחים עם סרט שחור על גבי כל אחד מהקברים בבתי העלמין, וכן יחלקו עציצים למשפחות השכולות עם מכתב תמיכה אישי מראש העירייה.
ראש העירייה, חיים ברוידא, אמר: "כמידי שנה נציין ברעננה את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה בטקס עירוני ובאירועים נוספים, וביניהם מחווה מרגשת במסגרתה מחליפה העירייה את שלטי הרחובות המרכזיים לשלטים עם שמות הנופלים, וכולנו יחד נתייחד עם זיכרון הנופלים ונעמוד לצד משפחותיהם באובדנם הקשה מנשוא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר