חוף אכדיה צפון, צילום אקואושן

שני חופים בהרצליה והמרינה נקבעו כזכאים לתו הדגל הכחול

54 חופים בארץ זכו בתו הסביבתי הבינלאומי, בהם שניים מהרצליה. חופים הזוכים לקבל את התו הסביבתי נדרשים לעמוד מידי שנה בקריטריונים בינלאומיים מחמירים

פורסם בתאריך: 10.5.22 08:51

דגל כחול. שלושה אתרים בחופי הרצליה – שני חופים והמרינה – זכו בתו הדגל הכחול כזכאים לקבל את התו הסביבתי הבינלאומי, הקובע כי הם עומדים בקריטריונים בנושאי איכות הסביבה ואחריות חברתית. מדובר בחוף אכדיה צפון, אכדיה מרכז והמרינה בעיר. שאר החופים בהרצליה לא זכו בתו זה.

סך הכל הוכרזו השנה 54 חופים, שלוש מרינות ונמל אחד כאתרי דגל כחול בישראל, ביניהם שמונה חופים בנתניה. מדובר באחד מתווי התקן המוכרים והמוערכים ביותר בעולם בתחום איכות הסביבה, המוענק לחופים, מרינות ולמפעילי סירות תיירותיות בנות קיימא. החופים הזוכים לקבל את התו הסביבתי היוקרתי, נדרשים לעמוד מידי שנה בקריטריונים בינלאומיים מחמירים השמים דגש על נושאים כגון איכות מי הרחצה, ניהול והפרדת פסולת, ניקיון ותחזוקת החוף, נגישות קלה לציבור ולאנשים עם מוגבלות, פעילויות חינוך סביבתי, בטיחות, נגישות וניהול סביבתי.

מטרת התכנית, הינה לעודד מודעות סביבתית ולקיחת אחריות על שמירת הסביבה החופית והימית בקרב משתמשי החופים, הקהילות המתגוררות בסביבתם ובקרב הרשויות והארגונים העוסקים בניהול החופים. הנפת הדגל הכחול מעניקה חותמת רשמית לכך שהחוף או המרינה הינם ידידותיים לסביבה.

 

תוכנית הדגל הכחול מציינת עשור לפעילותה בישראל, ופועלת בכ-50 מדינות בעולם. עמותת אקואושן (EcoOcean), הפועלת לשימור והגנה על הסביבה הימית של ישראל, מפעילה את תוכנית הדגל הכחול בישראל מטעם ארגון Fee העולמי – the foundation for environmental education. יניב בלייכר, מנהל המחלקה לניהול סביבתי בעמותת אקואושן, אמר: "הדגל הכחול הוא תקן סביבתי-חברתי מחמיר לניהול חופים ומרינות. כשאדם מגיע לחוף דגל כחול הוא יודע שיגיע לחוף נקי ומתוחזק היטב העומד בקריטריונים מחמירים של שמירה על הסביבה וניהול סביבתי, לרבות ניקיון, תחזוקה, נגישות ופעילויות חינוך סביבתי. אני מברך את הרשויות המקומיות שזכו השנה בדגל הכחול ואת מנהלי האתרים. גם השנה תמשיך עמותת אקואושן ללוות את הרשויות המקומיות ולסייע להן לשמור על הים ועל החופים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר