מפגעי אשפה בנחלת עדה בהרצליה, צילום פרטי

טענות נגד העירייה בנחלת עדה: "פינות הגזם הפכו למזבלות, איו אכיפה"

תושב השכונה מתאר: "אנשים זורקים מכל הבא ליד, גם פסולת ביתית, חלקם לא גרים בשכונה, פניות לעירייה לא עזרו". העירייה: "חולקו איגרות, אך חלק מהתושבים ממשיכים להשליך פסולת וגזם בניגוד להנחיות"

פורסם בתאריך: 12.5.22 08:15

מריח רע. בשכונת נחלת עדה בהרצליה התושבים התרגלו לצערם לשגרת חיים בסביבת ערימות זבל. מדובר בפינות המיועדות לאיסוף גזם, אולם, בפועל, מושלכת אשפה מכל הבא ליד, כולל זו הביתית עם שקיות. בחלק מהמקרים האשפה מתפזרת לכל עבר ואף נוחתת בחצרות הבתים.

ערן, תושב נחלת עדה, טוען לאי אכיפה מספקת ולאוזלת יד של העירייה, שפוגעת באיכות החיים של התושבים. "הרצליה מלאה מזבלות קטנות "בעידוד העירייה". במקום להוציא רק את הגזם, אנשים זורקים מכל הבא ליד, באים עם האוטו זורקים שקית וזהו, ואז פינות הגזם הופכות למזבלה", הוא מספר. "זורקים כל יום וכל היום מכל הבא ליד. לדעתי, יש גם אנשים שלא גרים בכלל במרחב. באים וזורקים זבל רגיל עם שקיות, חתולים מגיעים, פותחים את השקיות ומפזרים הכל ברחוב. אם רוח נושבת, אני מוצא זבל גם בחצר שלי, זה פשוט הזוי".

ערימת אשפה בנחלת עדה, צילום פרטי

לטענתו של תושב השכונה, מדובר בתופעה שנמשכת זמן רב: "זה משהו שקיים שנים ובכמה פינות בשכונה, בארבע נקודות איסוף ובכולן זה אותו דבר. דיברנו עם העירייה, שלחתי צילומים ומכתבים, הגיעו גורמים מטעמם לכאן. לפני כשנה הם הציבו מצלמה על עמוד גבוה במרחק של כ-70 מטרים, שאמורה להראות מי זורק ומתי. אז או שזו מצלמת דמה, או שפשוט זה לא מעניין אותם. מי עוקב אחרי הצילומים האלה? העירייה במו ידיה גורמת ליצירת מזבלות קטנות בכל מקום. בינתיים, המפלצת הזו מתעצמת. בעירייה עושים רק מה שנוח להם, ומשאירים אותנו עם זבל. כמות האוכלוסייה גדלה וגדלה, הזבל גם ואנחנו טובעים בזבל. ביקשנו שיציבו מצלמה, שהשילוט יהיה ברור, כי כרגע הוא מחוק. זו פשוט מזבלה, אי אפשר לקרוא לזה בשם אחר".

לפני כשנה, הכינה עיריית הרצליה יציקת בטון על הקרקע, מעליה נערם הגזם. דעתו של ערן לגביה חד משמעית: "זה שיא העליבות והזלזול. לדעתי, היציקה נועדה כדי שבעירייה יוכלו עם המנוף לגרד את התחתית מבלי ליצור בור".

ערן מוסיף: "בעיה גדולה היא חוסר פיקוח, אין קנסות ואין אכיפה. זה לא רק עניין אסתטי, אלא גם בריאותי ובטיחותי, כי גם ילדים עוברים שם. הגעתי עד למשרד להגנת הסביבה, אמר לי מישהו שם – 'אתה רוצה שאני אתחיל להתעסק עם העיריות?' אם לא אתה – אז מי?! איפה המשילות? איפה החוק?".

 

מעיריית הרצליה נמסר: "פינוי גזם ופסולת גושית מתבצע בשכונת נחלת עדה בימי ב' בשבוע. יום ההוצאה המותר הינו יום א' משעות הצהרים ועד חצות – על המדרכה ליד הבית או בפינת גזם מוסדרת (קיימות מספר פינות מוסדרות בשכונה). בנוסף לאיסוף השבועי, עובר טנדר מידי יום לאיסוף פסולת. חשוב לציין, כי לאחרונה חולקו אגרות אישיות לכל בתי האב בשכונה המרעננות את ההנחיות בנושא זה, וזאת בשיתוף ועד השכונה. לדאבוננו, חלק מהתושבים ממשיכים להשליך פסולת וגזם בניגוד להנחיות בכל שעות היום. אכיפה שוטפת מתבצעת במקום, אולם לא תמיד ניתן לאתר את המשליכים. מצלמות מוצבות רק בצירים ראשיים ומקומות הומי אדם. עיריית הרצליה באמצעות מינהל התפעול תמשיך לתגבר האכיפה במקום למניעת מפגעים".

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר: "מחוז תל אביב של המשרד להגנת הסביבה לא מכיר בעיות של פינוי פסולת בשכונת נחלת עדה בהרצליה. נדגיש, שלא כפי שצוין, כי המחוז לא אמר מעולם כי אין זה מתפקידו לפעול מול עיריית הרצליה. ככל שיש בעיית פינוי פסולת בשכונת נחלת עדה, נודה לקבלת פרטים על מנת לפעול מול עיריית הרצליה לפינוי הפסולת בצורה תקינה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר