מיטות שיזוף ב-40 שח בחוף אכדיה צפון, צילום פרטי

"זו שערורייה" | כמה עולה לשכור מיטת שיזוף עם מזרן בחוף אכדיה צפון?

תושבים מתלוננים על מחיר הכיסאות והמיטות בחוף אכדיה צפון, כאשר השיא הוא מחיר מיטת שיזוף עם מזרון. שלושת חופי מאכדיה הם תחת אחריות החברה לפיתוח, שאר החופים תחת אחריות העירייה

פורסם בתאריך: 19.5.22 08:00

מחירים בשמים. כמה עולה מיטת שיזוף בים? מתברר שבחוף אכדיה צפון תיאלצו להיפרד מלא פחות מ-40 שקלים עבור מיטה שכזו. בנוסף, מחיר השכרת כיסא הוא 15 שקלים. תושבים שפקדו את החוף לאחרונה, ציינו כי מחיר מיטה זינק ב-100 אחוז, לאחר שלפני שנה היה 20 שקלים בלבד. יש לציין, כי חוף אכדיה צפון הינו חלק מ-8 חופי רחצה מוכרזים בהרצליה.

ימית, תושבת הרצליה, הגיעה לתומה לעוד ביקור בחוף בשבת האחרונה, כפי שהיא עושה במשך שנים. היא נדהמה לפשר המחיר: "זה מאוד יקר, ממש גניבה לאור יום, זה שוד", היא מתלוננת. "הבחור מהחוף הסביר שיש מיטה בלי מזרן והיא עולה 20 שקלים ויש מיטה עם מזרן שעולה 40 שקלים. זה גם לא ברור למה אנחנו כתושבי העיר צריכים לשלם סכום מטורף כזה. בכל עיר נורמלית, אפילו בתל אביב, יש הנחות לתושבי העיר ופה הם עושים מה שבא להם. צריך שתהיה אכיפה לדבר הזה ולא כל אחד יעשה מה שבא לו. זה חוף שאני הולכת אליו קבוע כל קיץ, ובלי קשר לתושבים, בעיניי זו גניבה לגבות סכום כזה".

עוד סיפרה, כי היא עצמה לא שכרה את המיטה, אך תיעדה את הכרטיסים ששילמו רוחצים שהיו בסמוך אליה, תחת השם 'מאקה מאקה' בחוף אכדיה צפון. "צילמתי ממישהי ששכרה. יש גבול לטירוף שאפשר לשלם. הם שילמו 80 שקלים עבור שתי מיטות, זה לא שפוי. אנחנו החלטנו לשבת במסעדה בחוף, ואם כבר לשלם – אז לפחות שנהנה מזה, נאכל ונשתה, זה היה שוק אמיתי".

חוף אכדיה צפון, צילום דוברות עיריית הרצליה

טום, אף הוא תושב הרצליה, ביקר עם משפחתו באותו החוף לפני מספר ימים, ושכר בין היתר שני כיסאות חוף, שמחיר כל אחד היה 15 שקלים. "זו ממש חוצפה, זה מחיר שאין לו כל הצדקה, לאן הגענו? צריך פשוט להחרים אותם ולא לתת לזה יד".

שמוליק ניסים, תושב הרצליה, חיזק את הדברים: "מטורף שאין פיקוח מחירים בכלל חופי הרצליה. חשוב שיהיה מחיר מסובסד ושעיריית הרצליה תעשה חשיבה מחדש על מחירי המוצרים האלה, כמו גם מים וארטיק, אלה דברים מינימליים בסיסיים. שהעירייה תציב שלט עם מחירון ברור בפיקוח, כי עכשיו אין".

נציין כי שלושת חופי אכדיה, צפון, מרכז ודרום הם תחת אחריות החברה פיתוח תיירות בהרצליה וככאלה נמצאים תחת מכרז. מפעילי החופים, קרי בעלי העסק, מחויבים למחירי מוצרים מוסדרים ואחידים כגון כסאות, מיטות ושמשיות בכלל החופים של אכדיה. לעומת זאת, שאר החופים בהרצליה נמצאים תחת חסות עיריית הרצליה. מחירי המוצרים בחופים האלה קרי כסאות, מיטות ושמשיות הינם באחריות העסקים הפרטיים עם רישיון עסק אך אינם באחריות עיריית הרצליה, ומשכך אינם נמצאים בפיקוח. בתחום אחריות העירייה ניקיון ותחזוקת החופים, שיטור וסיור עירוני, שירותי הצלה.

 

תגובת החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה: "שירות הכיסאות, שמשיות ומיטות השיזוף נעשה דרך זכיינים שהתמודדו וזכו במכרז לפני מספר שנים. המכרז כלל עלות קבועה מינימלית למוצרים אלו, כיסא ב-10 שקלים, שמשיה ב-10 שקלים, מיטת שיזוף ב-20 שקלים. בנוסף, החברה דואגת לפרסם כל העת את המחירונים בפלטפורמות השונות וישנם שלטים בחופי הים לידיעת ציבור הרוחצים".

פנינו לעיריית הרצליה לבדיקה לגבי תעריפים בשאר החופים בעיר פרט לחופי אכדיה. מעיריית הרצליה נמסר: "בשאר חופי העיר עסקי ההשכרה פועלים בהתאם לרישיון עסק ואינם תחת מכרז עירוני".

נכון לכתיבת שורות אלה, טרם התקבלה תגובה מטעם מסעדת 'מאקה מאקה' מפעילת החוף.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני

    אל תשלמו שישארו עם הכסאות ובלי פרנסה ואז נראה מה המחיר

  2. אלקסיס קרינגטון

    החזירות מתחילה במכרזים. קובעים מחיר גבוה מדי והציבור המטמטם שמוכן -משלם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר