גופת הלוויתן שהתגלתה מול חופי הרצליה, צילום רשות הטבע והגנים

צפו: גופת הלוויתן שהתגלתה מול המרינה בהרצליה נסחפה אל חוף מפרץ יפו

הגופה נצפתה תחילה כשלושה מייל מערבית למרינה. מדובר בנקבת לוויתן מזן ראשתן, שנמצא בסכנת הכחדה בים התיכון

פורסם בתאריך: 21.5.22 08:57

רשות הטבע והגנים הודיעה כי גופת לוויתן נצפתה ביום חמישי האחרון כשלושה מייל מערבית לחופי הרצליה, מול המרינה. חוקרי דלפיס, בה התקבל הדיווח, זיהו כי מדובר בלווייתן ממין ראשתן. בשישי אחר הצהרים נמסר מעמותת דלפיס כי הגופה נסחפה לחוף יפו ופונתה משם על ידי טרקטור.  לפי חוקרי דלפיס מדובר בנקבת לווייתן ראשתן, שאורכה כעשרה מטרים. עמותת דלפיס היא היא עמותה ללא מטרת רווח למען היונקים הימיים בישראל. את הדיווח הראשון על הגופה מסר יגאל בן ארי, מנהל היחידה הימית ברשות הטבע והגנים.

צפו בפינוי גופת נקבת הלוויתן מחוף יפו, צילום פרופסור שי מאירי:

ד"ר אביעד שיינין מדלפיס, ראש תחום טורפי-על בתחנת מוריס קאהן לחקר הים של אוניברסיטת חיפה, אמר: ״לוויתן ראשתן, שנמצא בסכנת הכחדה בים התיכון, תועד בחודש האחרון בשני סקרי ים עמוק מול חופי ישראל על גבי יאכטת המחקר של גרינפיס בשיתוף פעולה עם חוקרי תחנת מוריס קאהן לחקר הים של אוניברסיטת חיפה. פגר הלוויתן ראשתן שנמצא הערב מול חופי הרצליה היה במצב ריקבון מתקדם ויהיה קשה לקבוע את סיבת המוות שלו".

 

ד"ר מיה אלסר מעמותת דלפיס אמרה: "מתחילת המחקר בישראל תועדו בחופי הארץ גופות שישה לוויתנים מהמין ראשתן (כולל זו שהתגלתה בחמישי). בשנים 2020-2021 היו סה״כ שש תצפיות של ראשתנים (אחת מהן של שני פרטים) מעל קניון אכזיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר