עורב, צילום אילוסטרציה voodison depositphotos.com

"השתטחתי על הרצפה": תושבים הותקפו על ידי עורבים בהרצליה

לפחות שלושה תושבים התלוננו בימים האחרונים על כך שהותקפו על ידי עורבים, וכולם באותו איזור. מומחית לבעלי כנף מנסה להסביר מדוע זה קורה

פורסם בתאריך: 1.6.22 08:34

סרט אימה. אחד הסרטים הפופולריים בכל הזמנים הוא מותחן האימה הקלאסי של אלפרד היצ'קוק, בו להקת עורבים תוקפת עוברי אורח תמימים. לאחרונה, יותר ויותר תושבים מהרצליה חווים תקיפות מצד עורבים, בעיקר באזור הפארק העירוני. הם מתארים רגעי אימה מטרידים ובעיקר חוסר אונים, עד כדי כך שהם נאלצים לשנות ממסלולם הקבוע רק כדי לא להיתקל בבעלי הכנף השחורים.

ענבל, תושבת הרצליה, חונה לרוב באזור הפארק הסמוך למקום עבודתה. היא מספרת כיצד הותקפה לפני מספר ימים: "תקפו אותי שני עורבים באזור החניה ליד הפארק העירוני, הלכתי בחניון ופתאום משום מקום קיבלתי מכה מאוד חזקה בראש. קלטתי שזה עורבים מעליי, מיד השתטחתי על הרצפה. ברגע שהם עפו למעלה, התחלתי להתרחק מהמקום, הם ניסו לבוא אליי, אבל השתטחתי שוב על הרצפה והם לא הגיעו אליי בפעם השנייה. המזל שהאוטו שלי היה קרוב, אז פשוט באיזשהו שלב רצתי לאוטו וברחתי משם". ענבל מדגישה כי לאחר התקיפה היא נמנעת מלהחנות במיקום הקבוע: "הייתי מחנה שם כל יום בדרכי לעבודה ועכשיו אני נמנעת מלהחנות שם. זה אומנם היה מקרה חד פעמי, אבל מאז לא חניתי שם, אלא אני חונה רחוק יותר בחניית עפר לא מסודרת, שם כל אחד מחנה איך שהוא רוצה וזה מקשה עליי ביציאה. אני מניחה שהייתי צריכה לפנות לעירייה לאחר התקיפה".

תמר, תושבת נוספת מהרצליה, תיארה את רגעי האימה שחוותה: "הייתי באמצע הליכת ג'וגינג קבועה סובב הפארק, פתאום משום מקום נחת לי עורב על הראש עם הציפורניים שלו ותפס לי את התלתלים, התכופפתי בהיסטריה, הוא המשיך לעקוב אחריי וחזר לחוג מעל הראש שלי, ומיד שמתי את הכובע של הקפוצ'ון וברחתי הביתה. אני חייבת לציין, כי הם תמיד סביבי בהליכה. לכאורה לא היה כלום בסביבה, פתאום משום מקום הגיע עורב ונחת לי על הראש, ממש פחד אלוהים. בכלל, הם נמצאים בכמויות שם בקרבת פחי האשפה". תמר מעידה כי היא שינתה את מסלול הליכתה בעקבות האירוע: "התחלתי ללכת לים ולא מגיעה יותר לפארק".

תושבת נוספת, שלישית במספר, טל, שיתפה ברשת, כי אף היא הותקפה ויום לאחר מכן אף הייתה עדה לתקיפה נוספת של עורב בקרבת החניה ליד בית הקפה בפארק, כשהיא צופה באישה במנוסה מעורב שעף מעליה.

 

שלומית ליפשיץ, מומחית לבעלי כנף, מסבירה: "מדובר בהתנהגות אופיינית לעונה הזו, שהיא עונת הקינון של העורבים. ייתכן ויש או היה להם באזור "פרחון", שזה גוזל גדול שכנראה נפל מהקן או שיצא מוקדם מהקן ואולי הוא עדיין שם,. במצב כזה, אם אנשים מתקרבים עורב יכול לתקוף אותם. אפשרות אחרת היא שלקחו להם את הגוזל, אולי אפילו מתוך כוונה טובה לסייע לו, אך העורבים הופכים עוינים במצבים כאלה גם שבועות לאחר מכן. ידוע על עורבים שיודעים לזהות את מי שלקח את הגוזל או כאלה שדומים לו, והופכים להיות עוינים".

לדברי המומחית, אין מדובר בחיפוש העורבים אחרי מזון: "אני שוללת לחלוטין שהם תוקפים כי מחפשים אחרי אוכל. אני מכירה מקרה שהיה בעבר בהרצליה שם הייתה אישה בעלת גוון שיער בלונדיני, אז העורבים זיהו כל מי שבגוון שיער דומה לשלה ותקפו אותו או אותה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אודי

    גם בהרצליה ב' סובלים מאד מעורבים. הם תוקפים גם ילדים שהולכים ברחוב בדרך לביה"ס. פנינו כמה פעמים למוקד העירוני, אך שם טוענים שאין להם מה לעשות בנדון. מתסכל!

  2. לתקוע להם כדור

    רלחסל את הנבלות האלה מפריעים מרעישים ומזיקים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר