מעונות באוניברסיטת רייכמן, צילום פרטי

"הם שותים, מרעישים, זורקים בקבוקים": לשכנים של מעונות אוני' רייכמן לא קל בלילות

תושב שעבר להתגורר ברחוב איסר הראל, סמוך למעונות האוניברסיטה, מתאר מפגעי רעש קשים: "הם גם במהירות 100 קמ"ש ברחוב צר", הוא מתאר

פורסם בתאריך: 13.6.22 09:03

תושב העיר, רם שמו, שעבר להתגורר בסמוך למעונות אוניברסיטת רייכמן בהרצליה לפני שלושה חודשים, מתלונן כי יחד עם בני משפחתו והשכנים הם חווים מפגעי רעש בלתי פוסקים המגיעים מסטודנטים במעונות האוניברסיטה שנמצאים בסמוך למקום מגוריו. הוא מתאר סופי שבוע טרוטי שינה, סטודנטים שנשמעים לו תחת השפעת אלכוהול וצועקים בקולי קולות, משליכים בקבוקי אלכוהול לרחוב ומקנחים בסיבובים רועשים עם רכביהם לאורך הרחוב הצמוד.

בתפקידו הוא מנהל בית ספר באזור המרכז, והוא מתאר לילות קשים: "מאז שעברתי לרחוב איסר הראל השקט והאיכותי, זה הפך למטרד מגורים בלתי נסבל בשעות הלילה המאוחרות, לעיתים עד השעה 03:00 לפנות בוקר. הסטודנטים המתגוררים במעונות, נפגשים במרפסות שנבנו לרווחתם, או בשטח המקורה בין שני הבניינים, שותים אלכוהול, משתכרים, צועקים וצורחים, זורקים בקבוקי אלכוהול לרחוב, ולעיתים אף מנהלים מרדפי מכוניות תוך יצירת רעש מחריד. התופעה הפכה לשגרה בעיקר בסופי השבוע. מיותר לציין שהדבר מטריד מאוד את מנוחת השכנים, ולא ייתכן שאיכות החיים הבסיסית של התושבים המתגוררים באזור תהיה תלויה בהתנהלות לא ראויה וחסרת התחשבות של קומץ סטודנטים. הם מתכנסים במרפסות או מתחת לבניינים ועושים רעש מחריד. צועקים, שותים ומדברים בקולי קולות וכלום לא עוזר. באחד המקרים ניגשתי למרפסת וביקשתי מהם להפסיק לצעוק, הם היו שיכורים ולא הבינו מה קורה, כל זאת כשיש 50 מטר משם עמדת ביטחון עם אבטחה. הבניין שלי הכי קרוב למעונות, מרחק של 20-30 מטר משם. אתם לא רואים, לא שומעים?! בנוסף, הם גם עושים רונדלים עם המכוניות שלהם במהירות של 100 קמ"ש ברחוב צר עם מסלול אחד בכל כיוון. אתה לא מבין מה הולך שם".

 

רם מספר כי פנה למנהלת התפעול וניהול מעונות הסטודנטים באוניברסיטת רייכמן, שהשיבה לו לדבריו: "מתיאוריך עולה תמונה עגומה ביותר, נבקש לעדכנך שבמעונות הסטודנטים קיימת אבטחה במשך 24/7 לצורך ביטחון הסטודנטים ומניעת מטרדים לשכנים ולדיירי המעונות כאחד. כמו כן, אבקש לציין כי אנו נוהגים לטפל בזמן אמת בכל מפגע רעש או התנהגות שאינה ראויה בשטח האוניברסיטה, ובמידה ונידרש – נפעל להוצאת דייר מהמעונות בשל הפרת משמעת. לאור פנייתך אנו נדאג לתגבר את סיורי השומרים במעונות. כמו כן, אני מצרפת מספר טלפון של מוקד הביטחון הראשי של האוניברסיטה, אליו ניתן להתקשר בכל שעות היממה".
רם אומר על תגובה זו: "היא אמרה שתעדכן את האבטחה, וכל פעם שיש איזה עניין – שאתקשר למאבטחים והם יעשו סדר. כתבתי לה שזה לא מתפקידי להתקשר לאנשי הביטחון ולעשות סדר, זה התפקיד שלהם. פשוט אי אפשר לישון בלילה. בנוסף, פניתי גם לאחראי על פניות הציבור בעיריית הרצליה, אך טרם קיבלתי תשובה".

תגובת אוניברסיטת רייכמן: "הפניה המדוברת מוכרת לנו וקיבלה מענה מהיר וראוי מצד מנהלת המעונות באוניברסיטת רייכמן. המעונות מנוהלים במהלך כל שעות היממה, בכל ימי השבוע, ועד היום לא אותרו מפגעי רעש כפי שמציין השכן. בנוסף, צוות הביטחון מבצע ביקורות יזומות בכל העת, בכדי לוודא שהשקט נשמר. במקרה של הפרעה, הוצע לשכן ליצור קשר טלפוני עם מוקד הביטחון של האוניברסיטה וצוות הביטחון יגיע למקום ויטפל בבעיה. הסטודנטים באוניברסיטה מגיעים מהארץ ומחו"ל, והינם אנשים בוגרים ואחראיים למעשיהם. אוניברסיטת רייכמן פועלת מתוך רצון של שכנות טובה עם התושבים באזור, ולראיה אף מעודדת פעילות סטודנטים בקרב הקהילה ולמענה, באמצעות יוזמות חברתיות רבות".

תגובת עיריית הרצליה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר