דגל גאווה Marcbruxelle depositephotos.com

מדד הגאווה: מיקום גבוה להרצליה שעלתה למקום הרביעי

בין היתר בדק המדד האם העירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב, האם יש עו״ס פעיל שאחראי על הנושא, האם העירייה תמכה בפעילות לציון חודש הגאווה ועוד

פורסם בתאריך: 12.6.22 08:20

גאווה עירונית. השבוע פורסם מדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב. מבין ערי השרון המרכזיות, הרצליה זינקה למקום ה-4 בדירוג הכללי ומדורגת ראשונה בשרון. רעננה קפצה שמונה שלבים למקום ה-11 הכללי. לצד זאת, כפר סבא שמרה על המיקום הגבוה שלה מהשנה שעברה (5).

המדד, שמתקיים זו השנה השלישית, ומתפרסם בחודש הגאווה, הוגש לנשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג בלשכתו. המדד בדק את יחסן של רשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. הוא מתבצע במטרה לקדם מרחב בטוח לבני הקהילה בכל מקום בישראל. השנה נמדד מספר שיא של 52 ערים ורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט״ב. המדד התבצע על סמך 30 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. נבדק בין היתר, האם העירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב עבור קבלת זכויות ושירותים, האם יש עו״ס פעיל שאחראי על נושא הלהט״ב, האם התקיימה הכשרה לצוותי הרווחה בנושא והאם העירייה תמכה בפעילות לציון חודש הגאווה.

עיריית הרצליה הגיעה כאמור למקום ה-4 במדד הגאווה ברשויות המקומיות (בצוותא עם עיריות רמת השרון). מדובר בעלייה של 5 מקומות מהשנה שעברה. עפ"י המדד, העירייה מובילה מדיניות חיובית ושיפור במענה הניתן לצרכי אוכלוסיית הלהט"ב, תומכת באופן מלא באירועי חודש הגאווה המקומיים ומקדמת אירועי תרבות ומענה חינוכי התורמים לתחושת הביטחון האישי במרחב הציבורי. עוד עלה מהמדד, כי בעיריית הרצליה פועל רכז לתחום הלהט"ב, היא קיימה הכשרות לצוותי הרווחה בנושא, קיים אחראי ללהט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ומועסק בה עו"ס ייעודי עבור מענה לחברי הקהילה. בנוסף, העירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב שמקיימים משק בית משותף לצורך קבלת זכויות ושירותים מהעירייה ובעיר קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה (איגי) במימון ובתמיכה של העירייה. בהשקת מדד הגאווה בבית הנשיא נכח סגן ראש העיר ומחזיק תיק הסובלנות והגאווה, עופר לוי.

ראש העירייה משה פדלון אמר: "הרצליה היא עיר פלורליסטית שמורכבת מתמהיל מגוון ורבגוני של אנשים, כשכל אחד מהם הוא עולם ומלואו. כולם שווים ללא הבדלי דת, גזע ומין ואנו נמשיך לעמוד על זכויותיהם של תושבינו באשר הם ולחנך את הדורות הבאים על פי ערכים של סובלנות, קבלה, כבוד הדדי ואהבת הזולת. המאבק של הקהילה הלהט"בית למען קבלת שוויון זכויות מלא, הוא מאבק חשוב וצודק מאין כמוהו".

עופר לוי אמר: "השנה הרצליה הגיעה למקום הרביעי והמכובד במדד הגאווה של הרשויות המקומיות. אני נרגש מאוד לקבל את התוצאות האלה וכמחזיק תיק הגאווה והסובלנות אני שמח וגאה לחיות בעיר פלורליסטית ושוויונית בה מקבלים כל אדם ואדם באשר הוא. אמשיך לעבוד קשה כדי לתת לכל תושב ותושבת הרגשה של שייכות וזכות לחיות בכבוד. האהבה שייכת לכולםן ולכולנו יש את הזכות הבסיסית להקים משפחה".

עיריית כפר סבא דורגה במקום ה-5 מבין הרשויות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה בשנת 2022, כמו בשנה שעברה. באגודה למען הלהט"ב ציינו את פועלה של העירייה שזיכה אותה במיקום הנוכחי. צוין כי העירייה מקיימת פורום מקצועי עירוני העוסק בקידום ושיפור המענה שניתן לאוכלוסיית הלהט"ב בעיר, צוין הבית הגאה בעיר שנפתח בחודש יוני 2021 ופועל בשיתוף קבוצות של איגי, חברותא, קשת ועוד, צוינו גם יוזמות מקומיות כגון ׳גאות בכפ"ס׳ וניתן דגש על כך שבעיר פועלת קהילה מקומית חזקה בעלת השפעה רבה על המתרחש בעיר. כמו כן, העירייה קיימה הכשרות לצוותי הרווחה בנושא, קיים אחראי ללהט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ומועסק בה עו"ס ייעודי עבור מענה לחברי הקהילה. עוד צוין כי העירייה תמכה ומימנה אירועים לחודש הגאווה. עוד אישרה העירייה רישום זוגיות לזוגות להט"ב שמקיימים משק בית משותף לצורך קבלת זכויות ושירותים מהעירייה.

בעיריית כפר סבא ציינו: "בתיכונים גלילי, רבין וכצנלסון ישנם מורים המשמשים כנאמני להט"ב. העירייה קיימה הכשרה מקצועית לצוות השירות פסיכולוגי-חינוכי ולצוות החינוך הבלתי פורמלי של מחלקת הנוער, ערכה מפגשים של נציגי הפורום הגאה בשיתוף אגף החינוך וקיימה אינספור סדנאות של חוש"ן בבתי הספר. בתחום הנראות הציבורית, העירייה הקימה שירותים לא ממוגדרים בבניין הראשי של העירייה והנגישה מידע על הקהילה באתר העירייה. בתחום הרווחה – עיריית כפר סבא גייסה באמצעות אגף שירותי חינוך וקהילה עו"סית חדשה שמטפלת בקהילת הלהט"ב בכל הגילאים".

 

פליאה קטנר, חברת מועצת העיר כפר סבא ומחזיקת תיק קהילות מגוונות, שייצגה את העירייה בבית הנשיא, אמרה: "שנה נוספת שכפר סבא ממשיכה לפרוץ דרך ולהיות בחמישייה המובילה של הערים הגאות והפלורליסטיות בישראל. לא מדובר במקרה, אלא בתוצאה של עבודה קשה של עובדות ועובדי העירייה יחד עם הפורום הגאה העירוני ועל כך אני מודה להם".

מאחורי הרצליה וכפר סבא בדירוג מצויה עיריית רעננה שדורגה במקום ה-11 (אותו היא חולקת עם עיריית הוד השרון). מדובר בעלייה משמעותית של שמונה שלבים מהשנה שעברה. על פיי המדד, העירייה מובילה שיפור במענים הניתנים לקהילת הלהט"ב בעיר, תוך קידום נראות ואירועי תרבות גאים במרחב הציבורי באופן רחב היקף במהלך השנה. בעיר פועלים ארגונים גאים שזוכים לתמיכה מצד העירייה ועובדים בשיתוף לתכנון וקידום תוכניות עבודה לשנים הבאות. כמו כן, העירייה עתידה להפעיל בית גאה שישרת את האוכלוסייה המקומית. עוד צוין כי בעירייה פועלת רכזת לתחום הלהט"ב, פועל אחראי ללהט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ומועסק בה עו"ס ייעודי עבור מענה לחברי הקהילה. בנוסף, העירייה תמכה ומימנה אירועים לחודש הגאווה. לצד זאת, העירייה לא אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב שמקיימים משק בית משותף לצורך קבלת זכויות ושירותים מהעירייה ולא קיימה הכשרות לצוותי הרווחה בנושא.

במקביל לפרסום המדד, אלפי משתתפים צעדו השבוע במצעד הגאווה והסובלנות שהתקיים אתמול בעיר, זו השנה השלישית. המצעד התקיים בשיתוף תנועות הנוער בעיר, שצעדו לאורך רחוב אחוזה באווירה ססגונית, בליווי מוסיקה של הדי. ג'י מורן סינגולדה. המצעד נחתם בעצרת חגיגית ברחבת הגלגליות בפארק רעננה, ובה ניצבו דוכני הסברה של ארגוני להט"בים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר