סג"מ י' מהרצליה, מסיים קורס מפעילי כטמ"ם צילום דובר צה"ל

"אני מצפה להיכנס לתפקיד": סג"מ י' מהרצליה סיים קורס יוקרתי בצה"ל

סג"מ י' מהרצליה הוא אחד ממסיימי קורס מפעילי כטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק). "אני מאחל לכולם להגיע לקורס בגלל האיכות האנושית, המבצעיות והמקצועיות כאן", הוא מסכם

פורסם בתאריך: 15.6.22 13:43

כבוד. סג"מ י' מהרצליה הוא אחד ממסיימי קורס מפעילי כטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק) היוקרתי, שטקס הסיום שלו יתקיים היום (רביעי) ה-15.6. י' הוא האח הצעיר מבין שלושה אחים ואחיות. בנעוריו היה חלק מנבחרת ישראל בכדוריד, ובזמנו הפנוי הוא אוהב לנגן על גיטרה ולטייל בים. בתיכון הרחיב את מקצועות הפיזיקה ומדעי המחשב.

סג"ם י' מספר על הקורס: "הקורס משמעותי, מבצעי ורלוונטי לעשייה ולהתפתחות של מערך הכטמ"ם וחיל האוויר היום. אני מאחל לכולם להגיע לקורס בגלל האיכות האנושית, המבצעיות והמקצועיות כאן. מעבר לאיכות של האנשים שמגיעים לכאן, אני גם מאוד אוהב את האנשים בפן החברי, אף אחד לא מגיע על חשבון האחרים וכולם נחלצים זה לעזרת זה. אני מצפה להיכנס לתפקיד ולהתחיל להכיר את עולם הכטמ"ם מקרוב עוד יותר".

זכורה ל-י' במיוחד השבת הירושלמית שיזמו החברים לקורס, בה יכלו להכיר זה את זה מעבר לתפקיד והמקצועיות ודיברו יחד על ערכים של ציונות וישראליות. קורס מפעילי כטמ"ם הנוכחי הוא ה-39 במספר, וטקס הסיום ייערך בבסיס חיל האוויר פלמחים בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד בסיס פלמחים, תת אלוף עומרי דור, וקצין תותחנים ראשי, תת אלוף נרי הורוביץ'. מערך הכטמ"ם של חיל האוויר הישראלי הוא המוביל בעולם ביכולותיו המבצעיות ובטכנולוגיות בהן הוא משתמש.

 

בבית הספר למפעילי כטמ"ם עברו החניכים הכשרה של כשישה חודשים, במסגרתה למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה, וכן צלחו קורס פענוח מתקדם ומשימתי. מלבד למידת המקצוע, החניכים עברו הכשרת פיקוד, היוו מפקדי משימה על מטוס לבדם ולמדו על ערכי צה"ל ודמותו של המפעיל בקרון. עם סיום הקורס ימשיכו הבוגרים לקורס אימון מבצעי, האורך שלושה חודשים, שלאחריו ישובצו בטייסות חיל האוויר ושבעה מתוכם ביחידת "זיק" של חיל התותחנים.

יש לציין, כי כלי הטיס המאוישים מרחוק הפכו בשנים האחרונות לגורם המשפיע על הפעילות המבצעית בכלל צה"ל, כיוון שכמעט בכל זמן נתון נמצאים באוויר כלי הטיס המאוישים מרחוק ומופנים לפעילות מבצעית ומשימות לאומיות בעת הצורך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר