שושנה צארום ז"ל צילום באדיבות המשפחה
שושנה צארום ז"ל צילום באדיבות המשפחה

"האמא של כולנו עם האקורדיון" | הלכה לעולמה שושנה צארום ז"ל

צארום ז"ל הייתה ידועה כמנגנת המיתולוגית של גני הילדים, ופרט לכך עבדה לצד בעלה יחיאל במסעדה המשפחתית. "היא אהבה לשמח אנשים ובמיוחד ילדים", אמר בנה, אשר

פורסם בתאריך: 16.6.22 12:47

המנגינה נעצרה. שושנה צארום, המנגנת המיתולוגית מנווה עמל, הלכה לעולמה. הייתה בת 88 במותה. הלווייתה התקיימה ב-8.6 בבית העלמין החדש בהרצליה. צארום ז"ל, הייתה ידועה כמנגנת בגני ילדים, כמורה לריתמוסיקה, ובנוסף, מאז 1991 עבדה לצד בעלה, יחיאל, במסעדה המיתולוגית "צארום", שנוסדה ב-1974. דורות של ילדים גדלו על שיריה והשיעורים שהעבירה שושנה יחד עם האקורדיון המפורסם שלה. היא הותירה אחריה בעל, יחיאל, בן 99, ושלושה ילדים.

בעקבות האבל, המסעדה סגרה את שעריה ונפתחה שוב לקהל למחרת. "נחלוק כבוד אחרון לאמנו, סבתנו ואחותנו היקרה שושנה צארום, שהלכה לעולמה בשיבה טובה ולכן המסעדה היום תהיה סגורה", הודיעו במסעדה.

שושנה צארום ז"ל ובעלה יחיאל צילום באדיבות המשפחה

שושנה צארום ז"ל ובעלה יחיאל צילום באדיבות המשפחה

אשר צארום, בנה של שושנה ז"ל, סיפר ל-צומת השרון, על אמא ואישה מיוחדת במינה: "קראו לה שושנה המנגנת, כי היא ניגנה בגני ילדים, גידלה מעל שלושה דורות. אפיינה אותה אהבת אדם, שמחה, קבלה של כל דבר שקורה. היא אהבה לשמח אנשים ובמיוחד ילדים. היא עבדה בגנים מגיל 17 ועד שנת עד 1991. גם אחרי זה המשיכה להופיע בהתנדבות בבתי אבות עם הנכדים שלה, שהיו שרים איתה. היא התחברה למוסיקה, ובבית היו לנו את כל הכלים שאפשר לדמיין, פסנתר, קסילופון, מצילתיים, בנג'ו, גיטרה. מאז שהפסיקה את עבודתה גני ילדים היא עבדה יותר במסעדה עם אבא שלי. צריך לזכור, שהיא הייתה עיוורת כמעט לחלוטין, אחרי שבגיל 17 חלתה בשחפת, אבל לא נתנה לזה להפריע לה, היא עשתה הכל. אהבה אדם, אהבה את החיים, מבחינתה לא היה כל מכשול, עברה גם שני אירועים מוחיים, כלום לא עצר אותה".

אתם מתחילים לעכל את האובדן?
"אפשר לומר, באיזשהו מקום היא ייחלה לזה. היא אומנם לא סבלה, אבל כבר לא הייתה במיטבה".

עופרה, בת דודתה, ספדה: "דודתי שושנה, יקרה אהובה, עצוב וקשה מאוד להאמין שאת כבר לא איתנו. הייתה דודה מיוחדת במינה, אישה טובה, צנועה עם לב ענק, תמיד מחייכת. נזכור אותך לנצח, יהי זכרך ברוך תהא נשמתך בגן עדן. חיבוק ענק".

 

בנוסף, מאז היוודע דבר פטירתה, מאות אנשים הביעו את תנחומיהם ברשת. אחד מהם, אבישי, היטיב לבטא: "האמא של כולנו, שושנה עם האקורדיון. עצוב מאוד, תנוחי על משכבך בשלום".

מירב כתבה על הזיכרון שלה משושנה: "ילדי השכונה, כמה דורות גידלת שושנה. כמה זיכרונות באישה אחת. השארת אותנו יתומים מהאמא הגדולה מהחיים. שמך הולך לפנייך, שימחת אותנו בכל רגע נתון. חינכת אותנו דרך עולם המוזיקה שלך עם האקורדיון. לעולם לא עוזבת אותי הדמות שלך. האכלת אלפי פיות, תמיד מחייכת. הלב שלך, העיניים שלך, זכינו בך אמא שושנה. הלב שלי בוכה. בצער גדול אנחנו נאלצים להיפרד ממך".

אילנה התקשתה לעכל: "אוי איזה ידיעה מעציבה, שושנה היקרה הייתה המנגנת האגדית בגן השושנים ונוספים, גידלה דורות לאהבת מוסיקה, אהבת אדם והארץ. בזכותה למדתי יחד עם אושרת בתה אקורדיון. אישה נעימת סבר עם חיוך מתוק, יהי זכרה ברוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר