ציפור מסוג מיינה, צילום phototrip depositphotos.com
ציפור מסוג מיינה, צילום phototrip depositphotos.com

שלוש תלונות על תקיפות של ציפורי מיינה. "זו תקופת הקינון שלהן"

התלונות הן על תקיפות בשכונות גליל ים והרצליה הילס. הכירו את הציפור שמקננת בפתחי תריסים, צינורות מייבש, מרזבים ועוד

פורסם בתאריך: 27.6.22 08:50

זהירות, מיינות תוקפות. לאחרונה מעידים תושבים מהרצליה כי "זכו" לתקיפות על ידי ציפורי מיינה, באופן די מפתיע. עד כה, לא נגרם נזק משמעותי, אולם האירועים זרעו בהלה בקרב אותם תושבים.
תושבת גליל ים סיפרה כי כלבתה חוותה את נחת מקורן של המיינות, שלוש פעמים במהלך שבוע אחד בלבד. "בשבוע האחרון, במהלך טיול עם הכלבות שלי, אחת מהן חוותה אירועי תקיפה מצד בעלי כנף, ציפור מיינה, פעם אחר פעם. יש תחושה שהציפור זוכרת את הכלבה שלי וסימנה אותה. במהלך שבוע אחד היא תקפה את הכלבה שלוש פעמים.

אותה תושבת דיווחה למוקד העירוני וסיפרה: "התקשרתי למוקד 106 והם נתנו לי מספר טלפון של מומחית לבעל הכנף הזה. לדבריה, אין יותר מידי מה לעשות כרגע, הן נמצאות בתקופת קינון ולכן הן תוקפניות מהרגיל. בנוסף, אמרה שאם זה ממשיך עוד שבועיים אפשר לפנות למחלקת וטרינריה".

תושבת אחרת שגרה בקרבת מקום, העידה: "אני יכולה לשתף שבבניין שלנו ברחוב רחבעם זאבי, שלוש שכנות התלוננו על הטרדות חוזרות והתקפות ממוקדות של ציפורי מיינה במרפסות שלהן".

גם בגינה בשכונת הרצליה הילס, תושבת הייתה עדה למקרה תקיפה של בעלי הכנף הקטנים: "לפני שלושה שבועות הוטרדה מישהי בראשה מצד אחת הציפורים, ואפילו ירד לה דם, וכל זה בגלל שהחזיקה פרוסת לחם ביד. כל הזמן מתעופפות להן ציפורי מיינה בהמוניהם. הציפור לבסוף הצליחה לקחת לה חתיכה מהלחם. זה ממש מפחיד".

שלומית ליפשיץ, צפרית מומחית לבעלי כנף, מנסה לעשות סדר, ומסבירה: "יש בהחלט קשר לתקופת הקינון של המיינות. הן מקננות בגומחות וחללים כגון מרזבים, פנסים צינורות וכדומה כמו למשל פתח של תריס, בפתח של צינור מייבש וכדומה. ייתכן ואותה כלבה שהותקפה הייתה בקרבת הקן. אפשרות נוספת, היא שהיה פרחון של מיינה בסביבה, שזקוק עדיין לטיפול הוריו, והם מגרשים כל מי שנראה להם שעלול לפגוע בו".

מתי מוגדרת תקופת הקינון של המיינות?

"תקופת הקינון מתחילה במרץ ומסתיימת לעתים רק בספטמבר-אוקטובר ואף מאוחר יותר, כי הן מקננות מספר פעמים בשנה כל עוד חם. הקינון מסתיים, כשרואים שמיינות יצאו מהקן עם הפרחונים שלהם, אז זה הזמן מיד לחסום ולסתום כל פתח".

 

כיצד יש להתנהג במקרה של תקיפה?
"קודם כל, כדאי להתרחק, ואם זה בלתי נסבל יש לפנות למחלקת התברואה בעירייה. כדאי לבדוק היכן נמצא הקן שלהן, ובסיום עונת הקינון לחסום אותו ולחסום כל פתח קינון אפשרי, כולל הקפדה על השארת התריסים סגורים, במידה ורואים שמיינה נכנסת ויוצאת דרכם. זה מצביע על התארגנות שלה לקינון בתריס. חשוב לנקוט במניעה".

מעיריית הרצליה נמסר: "לעירייה ולמחלקה הווטרינרית לא ידוע על מקרי תקיפה של מיינות. (לא בהרצליה ולא בכלל). מדובר במין פולש ומדיניות הטיפול (אם אכן יתרחשו מקרים כאלו) צריכה להיקבע ברמה הארצית".

מיינה מצויה היא עוף ממשפחת הזרזיריים שבסדרת ציפורי שיר. המיינה אוכלת כל וניזונה ממזון מגוון הכולל חסרי חוליות, פירות, גוזלים, לטאות. היא בעלת יכולת לחקות את צלילי סביבתה הקרובה. ידועה כמתחרה עם מינים מקומיים על מזון ואתרי קינון וכגורמת נזק ליבולים חקלאיים. המיינה הוגדרה על ידי האו"ם כאחד ממאה המינים הפולשים המסוכנים בעולם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר