רונן וסרמן חבר מועצת העיר הרצליה, צילום פרטי
רונן וסרמן חבר מועצת העיר הרצליה, צילום פרטי

רילוקיישן | וסרמן פורש מהמועצה ומסכם: "צריך לעשות יותר לגבי תחבורה בשבת"

חבר המועצה מיש עתיד עובר לשלוש שנים לארצות הברית. ראיון סיכום על תחבורה, פינוי אשפה, הפוליטיקה המקומית, ראש העירייה והחברה שתחליף אותו, גלילה יבין

פורסם בתאריך: 30.6.22 08:46

סופה של תקופה. רונן וסרמן, חבר מועצת העיר, פורש מכהונתו במועצה, זאת כשנה וחצי לפני סיום הקדנציה. לדבריו,הוא פורש מהחיים הפוליטיים בעקבות רילוקיישן לארצות הברית למשך שלוש שנים, במהלכן הוא מתכוון לעשות לביתו ולהשקיע בחברה שלו. "הייתי צריך שינוי אחרי עומס רב בשנים האחרונות ועבודה בשעות הערב המאוחרות מול ארצות הברית יחד עם פעילות פוליטית, כולל חמש מערכות בחירות, ארבע ארציות ואחת מקומית", הסביר. וסרמן בן ה-43, נשוי ואב לשניים, הוא ראש מטה מפלגת 'יש עתיד' בהרצליה מזה חמש שנים ותושב הרצליה מאז 2010, אליה עבר מרמת השרון.

עם פרישתו ממועצת העיר, מסכם וסרמן פעילות של קצת יותר מ-3.5 שנים במועצת העיר ולא מעט הישגים. "עסקתי במספר נושאים במהלך השנים, למשל בתחום תכנון ובנייה טיפלתי הרבה בבעיות של היעדר אכיפה מול שימוש חורג ועבירות בנייה בבתי כנסת בעיר, כגון השתלטות על שטחים ציבוריים, פגיעה בנכסים עם ערך ציבורי", הוא אומר. "בלתי נסבלת היכולת של אנשים לצפצף על החוק. טיפלתי בנושאים של עומסי תנועה, בעיות חניה ועבירות תנועה, היה פה שילוב של היעדר אכיפה מצד אחד ומצד שני חוסר אכפתיות גם של תושבים וגם של העירייה. עבדתי מול מחלקת התנועה, במקרים שבהם תושבים השתלטו על חניות ציבוריות או 'לקחו לעצמם' חניות פרטיות של שכנים. במקרים של תלונות מאזור גליל ים, פניתי לוועדת התנועה והיא אישרה באמפרים. לגבי מספר רחובות מסוכנים דו סטריים, פניתי לוועדת התנועה והם הפכו את הרחובות לחד סטריים, במקרה של נסיעה קבועה באין כניסה, פניתי לשוטר המקומי וביקשתי ממנו להתערב, והוא אכן התערב וטיפל בזה ספציפית מול העבריינים, במקרים אחרים של תלונות על מחסור בחניה במרכז העיר, תמכתי, ועדיין תומך, בשעתיים חנייה ראשונות חינם לתושבי העיר. התעסקתי בנושאי תברואה ופעלתי לכך שפינוי האשפה בשכונות המגורים לא יתבצע דווקא בשעות העומס בבקרים. ניכר שיש שיפור קל, בעיקר כי יש עם מי לעבוד בראש אגף שאיפ"ה (שיפור, איכות ופיתוח העיר). כמו כן, קידמנו באופוזיציה את האפשרות לקבל תעודת רישום של זוגות ידועים בציבור באמצעות העירייה. אם לא היינו מקדמים את הנושאים האלה, הם לא היו מקודמים בכלל".

כחלק בלתי נפרד מסיעת יש עתיד פעל חבר המועצה היוצא וסרמן יחד עם חבריו לסיעה ומהאופוזיציה בכלל לקידום נושא תחבורה ציבורית בשבת. וסרמן מודה, שעל אף קידום הנושא, יש עוד הרבה מה לעשות בנידון. "נושא התחבורה הציבורית בשבת זה נושא כואב, אפשר לשפר את התיאום עם ערים שכנות. למשל, יש אוטובוס שיוצא מכפר סבא לחוף הים בהרצליה פעם בשעה, אבל למה לא לעשות מזה קו שהוא לשתי הערים? מהרצליה לתל אביב יש קו שיוצא פעם בשעה, אבל הוא לא ישיר, הוא עושה מעקף דרך הים וזה מאט מאוד את היכולת להגיע לת"א".

 

וסרמן מציין כי עדיין נותרו מספר נושאים שנותרו פתוחים, ומסביר: "יש לא מעט עסקים שרוצים לפתוח בשבת, אבל העירייה לא מאפשרת, אם זה סופרים קטנים או חלק מבתי הקפה. זו עיר של 105 אלף תושבים ש-70% מהם חילוניים. אם רוצים לצאת זה או להרצליה פיתוח או לתל אביב, אבל יש ילדים ונוער שלא יכולים לנצל את זה, וחבל. אני פרפקציוניסט ותמיד מאמין שאפשר לעשות יותר, אבל על אף שמדובר בפעילות התנדבותית, אני חושב שעשיתי מעל ומעבר".

עם סיום חברותו במועצת העיר, אומר וסרמן על ראש העירייה משה פדלון: "ראש העיר הוא בן אדם שאכפת לו ואני מרגיש שהלב שלו במקום הנכון, אבל הוא פועל הרבה משיקולים פוליטיים. מצד אחד הוא הסכים לשתף פעולה עם הצעות טובות מהקואליציה ומהאופוזיציה, מאידך היה זיגזג בנושאים מסוימים שבהם העדיף להאשים את הממשלה או ראשי עיר קודמים".

חבר המועצה היוצא אמנם יחסר בנוף הפוליטי המקומי, אולם הוא לא פוסל על הסף את חזרתו לזירה. "אני נוסע עכשיו לתקופה של שלוש שנים, במהלכן אני אשקיע בפיתוח העסק שלי. טרם יודע אם אחזור לפוליטיקה, אבל הכל פתוח, אין לדעת".

ומה הוא הכי אוהב בהרצליה? "הים, יש חופים מדהימים לעיר, וגם את פארק הרצליה, תענוג שיש לנו פארק כזה בעיר".

מי שתמלא את מקומו במועצת העיר מטעם יש עתיד, היא גלילה יבין, עליה יש לו רק מילים חמות לומר: "גלילה מדהימה, אדריכלית ומתכננת ערים, יודעת להתנסח ולהתבטא בצורה בלתי רגילה, חכמה וחריפה מאוד, מבריקה, מחליפה ראויה בהחלט ואף עולה עליי בכישוריה", מפרגן וסרמן.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר